Hadde dere vært skeptisk

Angelicka

Forumet er livet
hvis noen dere kjenner hadde vært sammen med en i tre måneder og kom og fortalte at de skulle gifte seg neste år? Hun har to barn, men begge bor hos pappaen. Jeg har lyst til at dette skal gå bra, men jeg er redd for at vi må være den som skraper henne opp igjen om det ikke går bra. Hun gikk utav ett forhold i fjor februar, der det viste seg at han var utro, og etter det knakk hun totalt sammen.

Er så redd for at dette går for fort frem, og at det vil ende som sist gang[&:] Det er jo flere grunner til at jeg er bekymret og, men jeg synes bare dette går FORT! Har selvsagt ikke sagt det til henne da: Bedre å blåse litt ut her og høre deres mening[;)]

jeg har ei venninne som møtte en i desember og de skal gifte seg til sommeren.. de er ment to be...

noen passer det for, andre ikke...

jeg skalaldri gifte meg... men andre vil hoppe i det

syns dt var litt vell tidlig.. men som sagt lenger oppe.. de har jo god tid til å ombestemme seg!

Jeg hadde vært skeptisk ja, men så er jeg jo ikke den fødte optimist heller akkurat. Men er jo en sånn som aldri kunne finne på å forlove meg etter et par mnd, og som heller ikke sier jeg elsker deg før det har gått minst 6 mnd... Hva med å prøve å snakke med henne, litt forsiktig, og minne henne på hvordan hun hadde det for et år siden? At du skjønner at hun gjerne vil være lykkelig, men at det ikke nødvendigvis ender godt fordi om man gjør det fort. Man har ikke noen garanti for at dette forholdet skal funke bare fordi man gifter seg, blir bare så mye verre hvis det ikke funker...[:)] Vrien situasjon...

hadde ikke vært skeptisk nei.
forlova oss etter ca 4 mnd.
gifta oss og fikk barn iløpet av under 2 år. 
fra vi traff hverandre til vi fikk barn og gifte oss altså:)

Godt å høre at det ikke bare er meg som synes det nei! Heldigvis var det til neste år de satte datoen da, og ikke i år! Satser på at forelskelsen er gått litt over da, og at de merker om det er noe der eller ikke. Han flytter faktisk inn i mai nå da, så da får de heldigvis prøvd seg litt i det virkelige liv! Men jeg vet bare at fallhøyden er så sykt høy. Om dette ikke går, så vet jeg ikke om hun er interessert i å leve lenger[&o] 

Det er det som er så vanskelig. Var med henne til legevakt, psykologer, leger, NAV og diverse i fjor for å ordne opp i livet hennes, og vet ikke om jeg orker en sånn runde til. Er kanskje trist å si det sånn, men jeg føler at jeg gjorde så sykt mye, og ofret så sykt mye for henne da, at en slik runde tror jeg kan bli tøff igjen.

Lov å være skeptisk[;)] Men alikevel så er jo venninnen din voksen og tar sine egne valg[:)]

Har 2 venninner jeg som har forlovet seg etter 3 mnd... giftet seg året etter.. og de er fortatt sammen de[;)] Så det kan gå bra.. venninnen din lærer vel av feil hun gjør.. om dette skulle gå feil vei!

Huff, det er tøft det der. man vil jo gjerne stille opp, men hvor går grensa, og skal det gå utover egen mental helse? Er jo ikke lett å fortelle noen at hvis du gjør dette og det går til helv... igjen så orker jeg ikke være der å skrape sammen restene... Er helt klart enkelte tilfeller hvor det funker, men det er gjerne under litt andre omstendigheter. Virker jo litt som at hun her haster på for å skynde seg å bli lykkelig, vil helst få alt på plass og være sikret liksom. Men siden de ikke skal gifte seg før om et år så ser det jo litt lysere ut.Og du får vel sett underveis hvordan det går med dem, og hvis du ser at det går til hel... men at hun ikke vil innse det så får du heller da sette ned foten og si ifra at om hun gifter seg med han likevel så må hun ikke regne med deg.. Du er så omtenksom du snuppa[:)] Går det bra med "baksten"?

ORIGINAL: Fridasinmamma

Lov å være skeptisk[;)] Men alikevel så er jo venninnen din voksen og tar sine egne valg[:)]

Har 2 venninner jeg som har forlovet seg etter 3 mnd... giftet seg året etter.. og de er fortatt sammen de[;)] Så det kan gå bra.. venninnen din lærer vel av feil hun gjør.. om dette skulle gå feil vei!

Ja, hun er over 30[;)] Men hun er litt...korttenkt? Jeg tror nok det at hun trenger en mann - skikkelig! Hun er superlykkelig med en gang hun har noen som viser interesse, men går det skeis er hun helt på bunn og. Men håper og tror at denne mannen er bedre enn det hun har hatt tidligere da. Han virker som om han er litt mer skikkelig rett og slett, og at de er mer like. Så håper jo av hele mitt hjerte at hun endelig skal få det godt!

ORIGINAL: Lillemor1

Huff, det er tøft det der. man vil jo gjerne stille opp, men hvor går grensa, og skal det gå utover egen mental helse? Er jo ikke lett å fortelle noen at hvis du gjør dette og det går til helv... igjen så orker jeg ikke være der å skrape sammen restene... Er helt klart enkelte tilfeller hvor det funker, men det er gjerne under litt andre omstendigheter. Virker jo litt som at hun her haster på for å skynde seg å bli lykkelig, vil helst få alt på plass og være sikret liksom. Men siden de ikke skal gifte seg før om et år så ser det jo litt lysere ut.Og du får vel sett underveis hvordan det går med dem, og hvis du ser at det går til hel... men at hun ikke vil innse det så får du heller da sette ned foten og si ifra at om hun gifter seg med han likevel så må hun ikke regne med deg.. Du er så omtenksom du snuppa[:)] Går det bra med "baksten"?

Ja, jeg gjorde nok litt for mye sist. Det gikk utover skole og meg selv. Jeg var totalt utkjørt og livredd telefonen ringte. I tilfelle det var noe som hadde skjedd. Så det er ikke noe godt å gå rundt og ha det sånn. Gikk jo utover både meg og mannen min stakkar.

Men ellers så har både jeg og baksten det kjempefint! Har vel egentlig begynt å tenke sånn at verden får skure og gå, og at jeg for en gangs skyld kan tillate meg selv å være litt egoistisk[;)]

Ja, det var ganske tidlig synes jeg

Men som du skriver selv så er ikke bryllupet for neste år.. Da har de jo tid på å bli bedre kjent å se om de faktisk vil dette.. Selv hadde jeg aldri gifta meg etter så kort tid

ORIGINAL: Angelicka24

ORIGINAL: Fridasinmamma

Ja, hun er over 30[;)] Men hun er litt...korttenkt? Jeg tror nok det at hun trenger en mann - skikkelig! Hun er superlykkelig med en gang hun har noen som viser interesse, men går det skeis er hun helt på bunn og. Men håper og tror at denne mannen er bedre enn det hun har hatt tidligere da. Han virker som om han er litt mer skikkelig rett og slett, og at de er mer like. Så håper jo av hele mitt hjerte at hun endelig skal få det godt!

Du er jo en god venninne da, som bare vil hennes beste[;)] Du er jo ikke skeptisk for at du vil henne noe vondt..

Men som du skriver.. hun er jo voksen...hele 30 år og greier[:D] hehe... Får håpe at det bare ikke er sånn at hun er desperat etter å komme i et forhold.. men at dette er den rette mannen for henne[;)]

Ja, det er vel bare å krysse fingrene tenker jeg meg!

Back
Topp