Hadde dere sagt noe?

Elis84

Glad i forumet
Jeg er så itvil om det i hele tatt går ann å si noe, men har veldig lyst å snakke med styreren.
Saken er.. ----- begynte i barnehagen forrige mandag. Han hadde to innkjøringsdager hvor ingen av de ansatte tok noe kontakt med han. Kontaktpersonen var i møte hele den andre dagen. Jeg sa i fra og den tredje dagen tok kontaktpersonen kontakt med ---- og jeg var borte en halvtime. Det er to personer som jobber der som jeg syns er flinke. Ho ene av de skal over på en annen avdeling neste uke. (Ho som er flinkest) De andre tre har ikke tatt noe som helst kontakt med ---- på halvannen uke. De er skikkelig tafatte, beskjedne folk som ikke tør å ta i ungene omtrent. Idag var det bare to av de som var der da jeg skulle levere ----, så da ventet jeg til en av de andre kom, siden han ikke kjenner de og er veldig skeptisk til fremmede. Da jeg kom for å hente han, var det de samme to som var der. Han var den siste som ble henta (kl fire) og de to stod å prata ute i ganga mens ---- grein ved beina de sine på gulvet. Han var knallrød rundt øynene og tårer på kinnene. Fikk skikkelig vondt i hjertet da jeg så han! [:(] Jeg spurte hva han grein for, det visste de ikke. Men de sa at han var veldig klengete og det MÅTTE JEG VENNE HAN AV MED! Hva??? Jeg spurte om de hadde lest skjemaet hans for der står det at han har kiss og kommer seg nesten ikke fram på egenhånd. Dette har jeg også gitt beskjed om. Men det hadde de ikke fått med seg.. Jeg blir så irritert for at de ikke er mer kritiske til de som ansettes! Ho som skal over på en ann avdeling og har tatt fordypning i småbarnspedagogikk, vil gjerne jobbe der. Men neida, de velger heller ei som ikke kommer på en eneste barnesang i samlingsstunda.. Burde jeg prate med styreren syns dere?

Dette blei langt og rotete, men håper noen kan si meninga si.. [:)]

Uff herlighet for noen dårlige barnehage ansatte!
Det gjør at jeg er utrolig glad for at jeg har fått en så god avdeling som jeg har fått.. Men jeg vet desverre ikke hva du skal gjøre. Jeg er veldig konfliktsky så jeg kan liksom ikke fortelle deg hva du burde gjøre.. Hehe.
Men hvis du tør, så syntes jeg du burde klage!!! Kan ikke behandle unger slik!! Og ikke en gang sette seg inn i noe så viktig som KISS? Nei fy.. Ble litt provosert her faktisk..

Ble sjokket nå som du skrev at de sto å maste, mens stakkars ungen din grein nedforbi!! Og du må venne han av med å være klengete??? [:@]
Oy.. Ble vist mer og mer irritert etterhvert som jeg skrev her! Jeg syntes du burde si i fra ja!

fy søren kjenner jeg blir både lei meg sint og irritert!! Stakkar deg og lillegutt :( Akkurat nå er jeg veldig glad jeg ikke skal ha Lotta i barnehage. MEN sånn skal det jo ikke være i noen barnehager. Jeg hadde ikke orket levere ungen der engang da jeg, du må jo ha "vondt i magen" hele dagen.. Og man vender vel ikke en 1åring av med å være klengete!! (men heller motiverer til andre ting etterhvert) uff så håpløse folk kan jo verken ha utdannelse eller vett -eller medmenneskelighet! SINT!!
Du MÅ jo si ifra. Ta det opp med styrer og om ikke noe skjer så send klagebrev til barnehagenemda. Prøv ta det opp på en fin måte (for får de deg "oppi halsen" går det desverre oftest ut over ungen ) Lykke til! Vil gjerne høre hvordan det går. klem

Ja visst burde du snakke med styreren!!
Sånn går ikke an!!

Jeg er absolutt enig med de andre...

Jeg hadde ikke orket å ha en klump i magen når jeg hadde levert Dennis i bhg alså.. Jeg hadde spurt om å få snakke med den som har ansvaret
på avdelingen og sagt det hvordan DU opplever det. Istedet for å si at "de og de gjør sånn og sånn". Si heller at "jeg
opplever at Jakob føler seg utrygg i barnehagen, og føler han kanskje trenger litt mer omsorg", for da angriper du liksom ingen, og samtidig
får du frem behovet til Jakob.

Bare en tanke..[:)]

For de som orker og gidder å lese, må dere veldig gjerne gi meg en tilbakemelding på om jeg kan sende dette til styreren. Er såå itvil, for vil ikke at de skal bli irritert på meg og la det går ut over ----...

Hei!
Jeg føler meg litt dum som skriver dette til deg, men det er et par ting jeg har lyst til å ta opp.
Jeg er mora til ---- som begynte på ---- 17.januar.
Vi fikk tid for innkjøring to timer den 17. og to timer den 18. Januar. På disse to dagene ble han så å si ikke sett. Jeg satt på gulvet med han mens de ansatte var opptatt med de andre barna. Kontaktpersonen (----) var på møte de to timene vi hadde til innkjøring den 18. Dette fikk ikke jeg beskjed om. Jeg valgte å bruke hele forrige uke på innkjøring for at ---- skulle kunne bli kjent med de ansatte. Jeg har selv en del erfaring fra småbarnsavdelinger og har sett hvor viktig det er for de små å bli kjent, og få kontakt med de som jobber der. Jeg vil legge til at jeg har forståelse for at det er mye å gjøre når alle barna er nye og krever mye oppmerksomhet.
En annen ting jeg ønsker å nevne er at det har vært mye sykdom blant de ansatte denne tiden. Det er selvfølgelig lov til å være syk, men jeg har reagert litt på at det ikke har blitt satt inn vikar. På fredag var ---- aleine fram til halv ni. Jeg måtte vente halvannen time med å gå derfra, sånn at ho skulle få tid til å ta seg av ---- da jeg skulle gå.
Jeg har skrevet på skjemaet jeg fikk fra avdelingen at ---- har Kiss (låsning i nakken som gjør det vanskelig for han å bevege seg på lik linje med andre på hans alder.) Dette har jeg også gitt beskjed om til kontaktpersonen. I dag (mandag) fikk jeg beskjed om at han gjerne ville bli bært hele tiden og at jeg måtte venne han av med det. Jeg spurte om de visste om at han har Kiss, men det hadde de ikke fått med seg. Jeg synes det er litt merkelig at de ikke har fått beskjed om dette, gjennom kontaktpersonen eller skjemaet om han.
Jeg vil tilføye at jeg synes ---- gjør en fenomenal jobb. Ho og ---- tar tak og alle barna liker Tone svært godt og er trygge på ho. Jeg synes det er veldig synd at ho ikke skal fortsette på denne avdelingen!
Dette er ikke ment som noe kritikk av de ansatte, men kun en tilbakemelding, for jeg ønsker og forventer at forholdene skal være mest mulig ideelle.
Jeg ønsker at du ikke nevner mitt navn.
Hvis du ønsker å snakke med meg om dette, må du gjerne si ifra.
Vennlig hilsen
----

ORIGINAL: Mamsen til 3..

Ja visst burde du snakke med styreren!!
Sånn går ikke an!!

Sign!!

Uff, så synd at dere har fått en sånn start i barnehagen.
Ville tatt det opp med ped.leder på avdelingen (med mindre hun er en av de to
siste du fortalte om). Ville spurt hva rutiner de har for at alle på avdelingen
skal få viktig informasjon om hvert barn, og fortalt om episoden i garderoben.
Det som provoserte meg mest, var at de sa du måtte venne han av med å være klengete! Barn i tilvenningsfasen har lov til å være klengete. Han trenger et fang, og all den oppmerksomhet den
voksne (helst først om fremst primærkontakten i begynnelsen) kan gi.

Leste brevet ditt nå, og synes det var veldig bra.
Du fikk fram på en fin måte hva du reagerte på,
samtidig for at du viste forståelse for at det er mange
nye barn som trenger oppmerksomhet.
Likte også godt at du tok opp dette med personalmangel,
da dette først og fremst er styrers ansvar å gjøre noe
med.

du må virkelig si i fra! sånn som det går bare IKKE ann! jeg jobber selv på en småbarnsavdeling og får faktisk helt sjokk av å høre hvordan det er det Jakob er!!! de yngste barna trenger TRYGGHET, STABILITET, OMSORG og RUTINER! klarer de ansatte ikke dette, mener jeg at de ikke har noenting på en småbarns avdeling å gjøre!!

kjenner også jeg blir skikkelig provosert!
og ja, jeg syns det var kjempe bra skrevet..det syns jeg du burde sende til de!

sikkert mange andre foreldre der som tenker mye av det samme, og som blir kjempe glade for at det er noen som er så tøffe og klarer å si fra!

det er faktisk barna våre det er snakk om her!!

Jeg synes, at brevet ditt er oversiktlig og fint. Men jeg synes du skal ta bort linjen om, at du ikke vil at navnet ditt skal nevnes. Med mindre dette er en ekstremt avdeling, vil det jo uansett være veldig gjennomsiktlig hvem brevet er fra. [:)] Jeg synes også, at du var veldig rund og romslig i formuleringene dine. [;)] Samtidig synes jeg det hadde vært bedre å sagt dette ansikt til ansikt enn å skrive et brev, men det er jo min mening. [:)]

Jeg synes det også var lurt å skrive et brev. Er selv også litt konfliktsky, så lettere å få sagt ting skriftelig.

Vil bare komme med et lite forslag, om å ta bort navnene mens brevet ligger her ute. Vet jo ikke hvem som kjenner hvem, som leser dette og det kan jo bli litt ubehagelig tenkte jeg, om de "urette" leste brevet som ligger åpent her.

Lykke til og så håper jeg det ordner seg for dere[:)]

Syns brevet var veldig bra, men hadde tatt bort det med at du føler deg dum og at du ikke vil at navnet ditt skal nevnes. Det får det til å virke som du ikke helt tørr å stå for meningene dine. Og i dette tilfellet har du all grunn til å ta opp sakene. Personlig hadde jeg nok tatt dette muntlig med styrer. Kan jo være greit å ta med stikkord på et ark sånn at du får med alt. Eventuelt levere brevet etter å ha snakket med personen. Jeg syns det å levere et brev virker litt upersonlig eller kanskje litt feigt. Er viktig å få en god start når man skal samarbeide med dem over en lengre periode. Hadde jeg vært styrer hadde jeg i alle fall stusset litt over å få et brev... men mulig det bare er meg.

Sendt brevet slik, evt med de endringer som Rød Sol foreslår over her. Kjenner jeg blir sint på dine vegne, i en slik barnehage hadde jeg aldri følt meg trygg på å levere fra meg det kjæreste jeg har..
Men anbefaler deg å slette brevet herfra, spesielt med tanke på at du har skrevet hele navnet ditt og jakob + ansatte. Ikke gøy hvis feil personer finner ut at du har skrevet om de her..

Jeg ville også tatt det muntlig, syns det er viktig med en god dialog. Og for at dette skal bli orden på så må nødvendigvis styreren
ta dette opp med deg uansett. Hadde tatt med stikkord på et ark jeg[:)]

Jeg synes ikke du skal unnskylde noen ting!! De som jobber i barnehagen skal gjøre det de kan for barnas beste og slike flåsete kommentarer om at en som har gått i barnehagen er klengete og trengs å avvennens det er provoserende!!!!![:@] Hvis de ansatte sier det er på grunn av personalmangel ja da er det styrer som skal stå til ansvar for det!! Disse små trenger trygghet, omsorg og stabilitet, og jeg blir sint når jeg hører at de ansatte ikke tar kontakt med barna! Jeg er selv ped.leder på småbarn og hadde reagert kraftig om noen av mine medarbeidere hadde oppført seg slik!

Ang brevet så synes jeg det var bra, men du trenger ikke unnskylde deg! Du har rett til å si ifra, stå på krava[:D]
Ønsker deg lykke til[:D]

uff da.. [&o]
sånn skal det jo ikke være!!!
jeg hadde tatt det ansikt til ansikt.
men brevet ditt var veldig bra skrevet!
håper dere får orden på det,skal absolutt ikke være sånn i en bhg!! [:@]
masse lykke til,og husk å oppdater!! [:)]

SI IFRA!!! [:@] fikk så vondt inni meg nå!! [:(] to voksne.. så er det ingen av dem så tar opp et lite barn så er lei seg!?!?!?! har ikke ord!!! [&:]
stakkars deg og gutten din! må være utrolig vondt å se han slik! sa de han var klengette?!?! herregud! han er et år! de trenger oppmerksomhet, kos, omsorg! + han er ny i barnehagen! de fleste små er sånn, spesiellt i slutten av dagen!!

jeg blir så irritert!!! [:@]

Jeg har bestemt meg for å gå å prate med styreren imorgen og ta med brevet. Jeg er helt sjokkert og fortvila over situasjonen! Hvis ikke det skjer noe drastisk, tar jeg han ut og blir hjemme med han heller!! Fikk såå vondt i hjertet da jeg så at de to voksne stod å prata i ganga mens ---- grein på gulvet. De virka skikkelig irriterte på han og sa at jeg måtte venne han av med den klenginga...... Som dere sier, en liten gutt som er ett år og har første dag aleine i barnehagen trenger en fang!! Sett dere ned på gulvet og lek med han da, det er det eneste han krever og det er faktisk jobben til de!!
Det er avdelingslederen som er kontaktpersonen hans. Skal ta en prat med ho også.
Vi har fått tilbud om plass i en annen barnehage, men den har dårlig rykte på seg fra tidligere, så vil liksom ikke det heller.. [:(]

Tusen takk for mange gode råd og tips! Det skal jeg ta med meg! [:)]

Uff, kjedelig start på barnehage livet!
Det skal jo være voksne omsorgsfulle der, det er jo jobben deres.

Prat med henne! Man skal ikke måtte reise fra barnehagen med vondt i mammahjerte!

Back
Topp