Hadde dere reist til varmen når det er så dyrt?

Krösa Maja

Forumet er livet
Fikk så lyst til å reise til varmen nå, er så lei regn, vind og føler på kroppen at jeg trenger sol. Men sola er dyr [emoji33]
Vi er jo en mer enn kjernefamilien på 4 og finner "billige" reiser til varmen for 40.000 og oppover, kun 7 dager og ikke all inklusive heller.. hvem har råde til å bruke så mye på en uke da? Ville dere reist om det var så dyrt [emoji15]

Fikk så lyst til å reise til varmen nå, er så lei regn, vind og føler på kroppen at jeg trenger sol. Men sola er dyr [emoji33]
Vi er jo en mer enn kjernefamilien på 4 og finner "billige" reiser til varmen for 40.000 og oppover, kun 7 dager og ikke all inklusive heller.. hvem har råde til å bruke så mye på en uke da? Ville dere reist om det var så dyrt [emoji15]
Nei. Syns det blir litt drøyt... Ikke så god råd heller [emoji33]

Nei, 40000 hadde jeg ikke hatt til å bruke på en ukes ferie nei... Det er veldig dyrt!

Synes det var helt forferdelig dyrt, så skal man ha mat og ukepenger også. 7 dager og man bruker nærmere 60.000, da får jeg heller ta litt sol i solarium fant jeg ut[emoji23]
Ja, man må ha en del penger til overs for å kunne bruke så pass på en uke ferie ja :) Vanskelig å få til en spontan tur til 60.000 :P

Synes det var helt forferdelig dyrt, så skal man ha mat og ukepenger også. 7 dager og man bruker nærmere 60.000, da får jeg heller ta litt sol i solarium fant jeg ut[emoji23]
Ganske sykt ja [emoji33] God egenandel det der til å spare opp til hus eller annet [emoji23]

Satser vel på sol her hjemme? [emoji274][emoji56]

Ganske sykt ja [emoji33] God egenandel det der til å spare opp til hus eller annet [emoji23]

Satser vel på sol her hjemme? [emoji274][emoji56]

Håper jo, men det ser dårlig ut. Har hatt høst vær i 12 måneder snart[emoji85]Jeg pleier ikke å bli værsyk, men har null energi nå og savner virkelig en varm sommer der vi kan bade og kose oss[emoji1]
Sparekontoen ville blitt fin den med den summen. Tenkte det var dyrt, sånn 18-20.000, men 40.000 nei det går jeg ikke med på [emoji23]

Et tips er at det kan være mye billigere å bestille selv. Betsille flybilletter på Norwegian og gå på hotels.com og bestille hotel. Eller ringe ned til et av hotellene og bestille rom i 7 dager selv. Kan spare halve reisen på det, har gjort det selv tidligere.

[emoji23][emoji23] nei jeg hadde aldri brukt 40 000,- på 7 dager i sola [emoji85] Sinnsykt dyrt!

Styr unna charter, vi leier hus og bestilte fly fra norwegian lavpriskalender, ble 14 dager til 25000, hadde kosta 50-60 med ving om vi skulle reist samme lengde og standard[emoji57]

Et tips er at det kan være mye billigere å bestille selv. Betsille flybilletter på Norwegian og gå på hotels.com og bestille hotel. Eller ringe ned til et av hotellene og bestille rom i 7 dager selv. Kan spare halve reisen på det, har gjort det selv tidligere.

Styr unna charter, vi leier hus og bestilte fly fra norwegian lavpriskalender, ble 14 dager til 25000, hadde kosta 50-60 med ving om vi skulle reist samme lengde og standard[emoji57]

Godt tips [emoji1]men jeg flyr ikke med Norwegian pga måten han behandler sine ansatte på.
Så da blir det SAS eller Thomas cook (charter) og da kan vi like greit reise charter. Men det blir ikke i år, det har vi ikke penger til :)

Godt tips [emoji1]men jeg flyr ikke med Norwegian pga måten han behandler sine ansatte på.
Så da blir det SAS eller Thomas cook (charter) og da kan vi like greit reise charter. Men det blir ikke i år, det har vi ikke penger til :)

Sas har desverre mange mellomlandinger på sine reiser til "charterland" vi sjekka de ut når vi bestilte, var desidert billigst men vi ønsker ikke mellomlande med 2 unger og meg som gravid og generelt utolmodig[emoji23] vet novair har mulighet for å bestille kun fly, det kan også gjøres via ving.no[emoji5] ellers anbefaler jeg feriehus.no veldig mye å velge i og gode priser samt god oppfølging og info[emoji5] OG, de svarer raskt på kundeservice, det er jeg opptatt av[emoji5]

Nei. Pleier finne reiser på restplasser uka før eller noe... [emoji14]

Never!!! Men hvis man virkelig er glad i det og får glede av det så kjør på:D

Dit vi reiser er det ikke stor forskjell på sommerferie eller ikke så slipper heldigvis å tenke på det, men ville nok heller vurdert restplass i samme situasjon, hadde ihvertfall aldri betalt så mye!

Hvis man gidder og gjøre en innsats selv så koster det hvertfall ikke 40 000!

Vi var nettopp i Spania (direktefly)og betalte 9000,- +lommepenger. Vi er en familie på 4.

Hvis man gidder og gjøre en innsats selv så koster det hvertfall ikke 40 000!

Vi var nettopp i Spania (direktefly)og betalte 9000,- +lommepenger. Vi er en familie på 4.

Og da bestilte dere nå rett før dere reiste?
Vet jeg kan få det mye billigere ved å planlegge en god stund før man reiser, men sommeren i Norge må jeg liksom se an litt før, for jeg reiser ikke til andre land om sola kommer hit. For ingenting slår den norske sommeren :)
Siden været er så dårlig som nå blir etterspørselen større og prisene til værs. Det gjelder charter eller ei, men kunne sikkert fått det billigere på annet vis,men vi vil ha ferdig pakker med tre små barn på tur :)

Sas har desverre mange mellomlandinger på sine reiser til "charterland" vi sjekka de ut når vi bestilte, var desidert billigst men vi ønsker ikke mellomlande med 2 unger og meg som gravid og generelt utolmodig[emoji23] vet novair har mulighet for å bestille kun fly, det kan også gjøres via ving.no[emoji5] ellers anbefaler jeg feriehus.no veldig mye å velge i og gode priser samt god oppfølging og info[emoji5] OG, de svarer raskt på kundeservice, det er jeg opptatt av[emoji5]

Mellomlanding er uaktuelt med tre små barn også[emoji23] Vi dropper nok varmen i år, orker ikke styr, og det blir for dyrt. Det er det liksom ikke verdt. Vi får se neste år, kanskje vi da kan planlegge litt bedre [emoji12]

Dit vi reiser er det ikke stor forskjell på sommerferie eller ikke så slipper heldigvis å tenke på det, men ville nok heller vurdert restplass i samme situasjon, hadde ihvertfall aldri betalt så mye!

Vi gjør heller ikke det, da tar vi heller på regnklærne å reiser i Norge :)
Nei, der dere drar er vel prisene mer stabilt.
Hopp på tur med så mange som vi er blir litt vanskelig og jeg er litt kresen på land i den tiden vi er i nå. Men ingen sorg, vi skal kose oss i Norge også [emoji1]

Vi gjør heller ikke det, da tar vi heller på regnklærne å reiser i Norge :)
Nei, der dere drar er vel prisene mer stabilt.
Hopp på tur med så mange som vi er blir litt vanskelig og jeg er litt kresen på land i den tiden vi er i nå. Men ingen sorg, vi skal kose oss i Norge også [emoji1]
Mange turer til for eksempel Hellas da, kan jo ta en tur på finn å se ihvertfall [emoji4]

Back
Topp