Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: zarafina
Er det ikke slik at dyret skal blø til det dør?
At det blir kuttet også ligger det bare å blør til det er borte?
Det er dette eg tror er halal-kjøtt, så om det eg tror stemmer, så nei hadde ikke likt det
ORIGINAL: maryjoleen
ORIGINAL: StinkiStini
Så lenge kjøttet ikke er rått og smaker godt så spiller det ingen rolle hvem som ber for hva før dyret slaktes.
det er jo ikke bare bønn..
hovedpulsårene i strupen kuttes for å tømme dyret for mest mulig blod så raskt som mlig.
ORIGINAL: *WilliamPrinsen*
Jeg spiser ikke halal kjøtt og kommer aldri til å gjøre det. Måten dyret blir avlivet på er helt grusomt, ja jeg vet at dyrene som blir avlivet på slakteriene rundt forbi ikke er så veldig humane de heller.. men jeg velger å ikke kjøpe eller spise halal kjøtt.
Syns det er fælt at dyret blir langpint og tømt for blod, vil heller at de får en raskere død og at de ikke lider.
(Burde vært vegeterianer men er altfor glad i kjøtt dessverre [&:])
Beklager om jeg fornærmer noen nå asså.. [8|]
ORIGINAL: lumina og Erik
I Norge har vi jo ganske strenge regler, og jeg har forstått det slik at dyrene blir bedøvd før de blir avblødd..
Og jeg hadde ikke hatt noe problem med halal-kjøtt.. [:)]
Grunnen er nok at det er mange minoritetsbarn i den åpne barnehagen? Barnehage og sosialisering med norsktalende er jo et utrolig viktig redskap i integreringen, og jeg synes det er flott at en kommune(evt privat barnehage) tar noe så utrolig viktig på alvor! Tenk så mange som får anledning til å ta de første stegene ut i det norske samfunn! FLOTT!
[:)]
ORIGINAL: Undrer
Jeg spiser ikke halal kjøtt og kommer aldri til å gjøre det. Måten dyret blir avlivet på er helt grusomt, ja jeg vet at dyrene som blir avlivet på slakteriene rundt forbi ikke er så veldig humane de heller.. men jeg velger å ikke kjøpe eller spise halal kjøtt.
Syns det er fælt at dyret blir langpint og tømt for blod, vil heller at de får en raskere død og at de ikke lider.
I Norge er det ikke lov å pine dyr uansett slaktemetode, så der tar du feil.
ORIGINAL: maryjoleen
ORIGINAL: lumina og Erik
I Norge har vi jo ganske strenge regler, og jeg har forstått det slik at dyrene blir bedøvd før de blir avblødd..
Og jeg hadde ikke hatt noe problem med halal-kjøtt.. [:)]
Grunnen er nok at det er mange minoritetsbarn i den åpne barnehagen? Barnehage og sosialisering med norsktalende er jo et utrolig viktig redskap i integreringen, og jeg synes det er flott at en kommune(evt privat barnehage) tar noe så utrolig viktig på alvor! Tenk så mange som får anledning til å ta de første stegene ut i det norske samfunn! FLOTT!
[:)]
det er di ansatte i barnhage som velger at det skal severes halal-kjøtt.
og det er forståelig i og med at det er mange 'minoritets-barn'.
men jeg er ikke muslim og da burde ikke jeg og di andre som ikke er muslimske få servert KUN halal-kjøtt uten noe alternativ.
da burde det serveres noe alle kan spise.
Hm lov nei, men mye fælt skjer selv om det ikke er lov. Er ikke rosenrødt i slakeriene, eller dyretransporten for å si det sånn [8|]
ORIGINAL: engle_mamma
Jeg har aldri skjønt helt dette med halal kjøtt før jeg leste denne tråden, og etter å ha lest hva som skjer så kommer jeg aldri til å spise det,
har ikke spist det og merker det sikkert ikke på smaken, men jeg skjønner virkelig din frustrasjon, dere som ikke er muslimer bør få alternativer dere også sånn som muslimske får når det serveres mat.