Hadde DERE gjort det??

**Moonlight**

Forumet er livet
Saken er den;

for litt over et år siden stod mannen min i fare for å miste jobben.Men det gikk heldigvis bra[:D] .Men da når det var så utrygt så band vi renta.
Nå kjenner vi at vi angrer litt(men hadde han mistet jobben var det eneste utvei,og ville jo binde den på det laveste)

Vi har veldig lyst til å ta opp litt lån på huset nå og pusse opp kjøkken og bad.
Og om vi låner på litt utover det igjen kan vi betale ned bilen også.Og sånn som renta er nå vil vi da (om vi låner feks 350 tusen til)alikevel betale 3000 kr MINDRE i mnd(noe som vil gjøre hverdagen veldig mye lettere,og i kan faktisk klare å spare litt og)

Renta kan stige til litt over 6%før vi betaler like mye som pr i dag(nå har vi over 3500 kr i mnd i eget billån)

MEN,sier vi opp avtalen nå vil vi jo måtte betale en overkurs,aner ikke hvor mye den er på nå,men regner jo med en del...Men likevel vil vi jo sitte igjen med MER i mnd.selv om vi taper på sikt....Usikker jeg.
Hva ville DERE gjort?

Jeg hadde kontaktet banken, og fått dem til å regne ut hva det vil si i rene penger dere må betale for å omgjøre lånerenta, og hva dere vil

måtte betale nå med flytende rente. Og hva som lønner seg å gjøre for dere. Renta har vært lav lenge, og er ikke spådd å gå opp ennå,

men det kan man jo aldri vite. Så ville og spurt etter hvor mye renta kan gå opp,som dere fremdeles kan beherske å betale på.

ORIGINAL: Bonia

Jeg hadde kontaktet banken, og fått dem til å regne ut hva det vil si i rene penger dere må betale for å omgjøre lånerenta, og hva dere vil

måtte betale nå med flytende rente. Og hva som lønner seg å gjøre for dere. Renta har vært lav lenge, og er ikke spådd å gå opp ennå,

men det kan man jo aldri vite. Så ville og spurt etter hvor mye renta kan gå opp,som dere fremdeles kan beherske å betale på.

ja,vi skal det,men har ikke mulighet/fri før i midten av neste uke.Bare lurer litt på hva ANDRE ville gjort.Om det er verdt å gå litt i tap på lang sikt for å heller kunne spare litt og betale mindre pr mnd.

Om jobbene er trygge så ville jeg gjort det jeg altså. Ei på jobben sa opp fastrenteavtala si. Vet ikke hvor mye de måtte betalte, men det var ikke ekstremt mye. De sparte det fort inn igjen, hadde de ikke gjort det hadde de jo fortsatt hatt renta bundet. [;)]

ORIGINAL: Mirus

Om jobbene er trygge så ville jeg gjort det jeg altså. Ei på jobben sa opp fastrenteavtala si. Vet ikke hvor mye de måtte betalte, men det var ikke ekstremt mye. De sparte det fort inn igjen, hadde de ikke gjort det hadde de jo fortsatt hatt renta bundet. [;)]

vet du hvor lenge de hadde igjen på lånet da?
ser at forskjellen på vårt og flytende er 0,5 % nå,så blir kanskje mindre enn jeg fryktet,men nok blir det jo.
og klarer vi å spare minimum 1500 pr mnd så vil vi jo ganska kjapt få en brukbar buffer konto også[:)]

Back
Topp