Hadde dere akseptert dette? ang sambo

tinemor86

Blir kjent med forumet
Novemberskattene 2014 <3
Samboeren min som jeg har en fem mnd gamel datter med, han orker ikke stå opp om morningen. I stedenfor å stå opp kl 07.00, slik at han kommer seg på jobb til klokken 08.00. Så ligger han heller å sover til minst kl 09.00. Ofte lengre.

Jeg prøver å vekke han, han sier han skal så opp, men så sover han bare videre.
 Dette irritere meg ekstremt mye. Spesielt når jeg ofte er våken med datteren vår om natten, står opp tidlig med henne om morningen, og så i tillegg må være alene med henne til 19.00 hver kveld.

Han forstår ikke at jeg syns dette er "urettferdig".

Hva syns dere?

Noe som har noe råd til hvordan jeg kan få han til å stå opp om morningen?

Desverre ingen råd, men jeg hadde satt foten ned og nektet han å sove så lenge! [:@] Men lettere sagt enn gjort!!!

Men det vil jo også si at han knapt ser henne i løpet av dagen, hvis han kommer hjem først kl 19........[8|]

ORIGINAL: tinemor86

Samboeren min som jeg har en fem mnd gamel datter med, han orker ikke stå opp om morningen. I stedenfor å stå opp kl 07.00, slik at han kommer seg på jobb til klokken 08.00. Så ligger han heller å sover til minst kl 09.00. Ofte lengre.

Jeg prøver å vekke han, han sier han skal så opp, men så sover han bare videre.
Dette irritere meg ekstremt mye. Spesielt når jeg ofte er våken med datteren vår om natten, står opp tidlig med henne om morningen, og så i tillegg må være alene med henne til 19.00 hver kveld.

Han forstår ikke at jeg syns dette er "urettferdig".

Hva syns dere?

Noe som har noe råd til hvordan jeg kan få han til å stå opp om morningen?

Jeg skjønner ikke helt.. Jobber han hver dag? For da kan jo ikke han stå opp med henne for du må jo uansett opp når han drar da..

Men, visst han er hjemme, så er det veldig urettferdig! Jeg krever at sambo står opp visst han er hjemme enkelte ganger.. Jeg er hjemme hver dag, men jeg er gravid med masse plager så han forstår! Han har bestandig tatt sin del på akkurat det der, å det er jeg glad for! Man er to om å være foreldre [:)]

Jeg hadde satt meg ned me han, å sagt at han fikk heller prøve å legge seg tidligere på kvelden. Du var ikke alene om å lage eller ønske jenta deres, så hvorfor ska du være alene me henne da?

Nei dette hadde jeg ikke akseptert.

Hvis han ikke har flexi tid så kanskje arbeidsgiveren en dag setter foten ned [8|]

Nei jeg hadde absolutt ikke akseptert dette,orker ikke være sammen med en guttunge..
Du får sette foten din ned og fortelle hvordan landet ligger..

Jeg HATERsånt,så jeg hadde mest sannsynlig sagt at jeg flytter ut,for jeg orker ikke være mamma for 2 stykker,og dette irriterer meg sånn at jeg får det bedre av å bo alene...
Noe som stemmer faktisk..

ORIGINAL: Cookiemonster

Hadde ikke akseptert det iallefall! Hell iskaldt vann over han kl 07.00. [:D]

sign...hadde overhodet ikke akseptert det....

Jeg hadde ikke akseptert det, og det hadde sikkert ikke arbeidsplassen heller..!? [8|]

Har han flexitid eller forsover han seg til jobb med vilje? Hadde det vært meg så hadde jeg gitt blaffen i å prøve å vekke han - "voksne" mannen må kunne ta ansvar for seg selv! Tror ikke jeg hadde orket å leve ilag med en slik mann jeg[&:]

Har du sagt skikkelig ifra til han? Ingen er tankelesere, og dersom du setter deg ned med han og forklarer han hvordan du føler det og hva du ønsker i forholdet, kan det jo være at han skjerper seg!

Jeg tror hun mener at han har flexitid og at han står opp kl 09.00 og er på jobb til 19.00 slik at hun ikke får noe avlastning i løpet av dagen med babyen deres...

De har et merkelig opplegg på jobben hans. Folk kommer å går som de vil. Så det er ingen så sier noe så lenge han jobber ca 7,5 timer hverdag.

Det hadde sikkert vært bedre å bu alene. Men jeg syns datteren min skal få en sjangs til å bli kjent med pappaen sin. Så er ikke helt klar for å gi opp enda. Selv om han nesten ikke tilbringer tid med henne nå. Pluss det blir dyrt å flytte fra han.

ORIGINAL: tinemor86

De har et merkelig opplegg på jobben hans. Folk kommer å går som de vil. Så det er ingen så sier noe så lenge han jobber ca 7,5 timer hverdag.

Det hadde sikkert vært bedre å bu alene. Men jeg syns datteren min skal få en sjangs til å bli kjent med pappaen sin. Så er ikke helt klar for å gi opp enda. Selv om han nesten ikke tilbringer tid med henne nå. Pluss det blir dyrt å flytte fra han.

Ta en skikkelig prat med han i alle fall og si akkurat hva du tenker og føler. Og dersom det ender opp med at dere flytter fra hverandre, så har man som regel rett på gode støtteordninger som alenemor. Håper dere klarer å ordne opp i dette - uholdbart å ha det slik som nå i alle fall.

Jeg tror også poenget til HI er at han står opp så seint om morgenen at han må være lenger på jobb om ettermiddagen, istedet for å dra tidlig og så komme hjem tidlig for å være sammen med familien.

Jeg hadde ikke akseptert det[:-] Samboeren min har fleksitid og kan enkelte ganger sove litt lenge sånn at han ikke kommer seg til jobb før 9. Og da er han kanskje på jobb til 17, bare for å gjøre opp for seg. Men syns jeg han bruker mye tid på jobb og kaster bort tid, sier jeg bare at jeg har ett eller annet jeg skal på kl 16, og så får han selv bestemme om han vil komme seg opp tidlig og få full dag eller om han vil ta avspasering....
Du må fortelle ham hvordan du føler og at du syns dette er litt tungt. Det er jo ikke sånn det skal være, mener jeg

Jeg mener ikke at han skal stå opp tidlig med dattera vår. Det greier jeg sjøl. Men han burde dratt seg ut av senga, gått på jobb, for så å komme hjem i 16.00-17.00 tiden.

Har snakket med han mange ganger. Hjelper kanskje en dag. Så er han tilbake til god gamel rytme igjen.

ORIGINAL: talata

Jeg hadde satt meg ned me han, å sagt at han fikk heller prøve å legge seg tidligere på kvelden. Du var ikke alene om å lage eller ønske jenta deres, så hvorfor ska du være alene me henne da?

Nei dette hadde jeg ikke akseptert.

Enig i dette!

Skjønner godt at du blir forbanna ja..ta deg en ordentlig prat med han.. siden du må ta deg av jenta deres, så må no han værtfall klare å komme seg opp i tide så han rekker jobben: Ville latt vær å vekket han jeg,  når han ikke gidder å stå opp til den tiden han skal..

Det er sløvt gjort av samboeren din!
Men vet dere om det er latskap eller om han er syk?

Lavt stoffskifte, jernmangel e.l.?

Drar han ikke på jobb?[&:]
Huff.. høres utrolig slitsomt ut med et stort og et lite barn....

Kanskje han har fødselsdepresjon? Siden han ikke vil være med babyen. Høres kanskje rart ut, men menn kan også få det.

Back
Topp