hadde bestemt navn, helt til et nytt kom på banen:-)

betcybaby

Betatt av forumet
Hva syns dere?

Leonah amelie
Vs
Octavia leonora

Begge passer perfekt med etternavnet og sammen med de tre andre søsknene sine navn. Så det er bare å slå seg løs i valget:-)

Likte også det første best, kanskje fordi jeg føler det er mer "annvennelig" enn det andre - og fordi mange rundt meg kjører rundt i en Octavia..! synd at slike ting skal ødelegge flotte navn, men nå er det det jeg forbinder det navnet med.

Første uten tvil, får også veldig skoda å bil tanker med en gang av octavia.

Sent from my iPhone using BV Forum

Detcsom da er litt komisk er at første jenta mi heter saphira, ikke som i bilen men som en safir. Tenkte ikke på bilen nå heller vi, men nå gjør jeg det. Haha uff hva har vi gjort. Kan jo ikke gjør det mot da enda et barn. Da var nok det navnet også utelukket ja.:-)

Vi har en skoda octavia. Så navn to hadde vært utelukket for oss. :-) men er jo egentlig et fint navn. Så synd man forbinder det med en bil.

Det første :)

Sent from my SPH-L710 using BV Forum mobile app

Det første :Heartred. For meg er det ikke Octavia som er problemet (selv om jeg synes det er i overkant uvanlig), men Leonora, som minner meg om damen fra Sesam Stasjon, som jeg ikke kunne utstå :) Og hvis jeg skulle hatt det så ville jeg byttet på dem; Leonora Octavia. Er noe med antall stavelser, liker å ha flest i det siste navnet :)

Synes begge var originale og hadde fin flyt, men det er noe med det første som har en ekstra eleganse, eller hva jeg skal si. Bortsett fra at jeg aldri helt klarer å bli vant til "Amelie", for meg blir det alltid bare at noen sier "Amalie" feil, Men Leonah er nydelig og Amelie passer fint til!

Back
Topp