Habituell abort

gizzie

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Hei. Trenger noen solskinnshistorier.
Noen her som har diagnosen habituell abort, og som allikevel har klart å bære frem til termin? Jeg har 2 flotte barn, hvor det var 0 problemer i svangerskapet. Så begynte det å krølle seg til, og jeg har mistet 5 etter yngste kom for 10 år siden. Alle mellom uke 5-8. Nå er jeg gravid igjen, og sliter med å ikke stresse. Føler det er forhåndsdømt til å mislykkes.. De har aldri funnet ut hvorfor det har gått som det har gått med de andre 5,og det eneste de har å tilby meg er tidlig UL.

Jeg hadde mistet tre på kort tid og skulle på utredning for habituell abort, den avsluttet de ganske kjapt for det inne var en liten spire som hadde klamret seg fast.
Jeg ble fulgt opp med TUL i uke 6, 8 og 12, pluss jeg får ekstra oppfølging av jordmor her på helsestasjonen. Er nå 23 uker og kjenner stresset med å miste har slippet mye av taket.

Krysser fingrene for deg:love7

Har to normale svangerskap - en kjemisk rett før nr to. Begynte å prøve på nr tre da yngste var 4, i 2016. Mistet 5 ganger mellom uke 7 og 16. Utredning etter tredje gang, fikk påvist leiden mutasjon. De to siste gangene fikk jeg støttemedikamenter, men mistet allikevel. Denne gangen tok jeg bare blodfortynnende og nå er jeg i uke 25, og det ser lovende ut ifølge sykehuset :)

Be om utredning og blir du gravid i mellomtiden, be legen din ordne med støttemedikamenter. Det er ikke skadelig på noe vis, men kan hjelpe :)

Hadde først et normalt svangerskap og fødte i 2015, så mistet jeg i uke 22 i 2017 (fant ingen årsak) så hadde jeg 3 SA på 10måneder i 2019, alle i ukene 5-7. Var på første samtale angående utredning, fikk resept på albyl-e, men rakk ikke noe mer utredning igjen for ble gravid akkurat rundt den tiden, er nå 29+5 :)

Back
Topp