Habituell abort

Takk! :) Jeg brukte 20 mg daglig de første tolv ukene. Deretter nedtrapping. Det er en høy dose og ikke så lett å få utskrevet. Også en del bivirkninger forbundet med det, men det var verdt det! :) Hadde mistet to ganger med 10 mg, så for meg holdt ikke det, men ser mamge lykkes med 5 mg. :)

Så godt å høre at du lyktes selv etter at du hadde mista så mange ganger! ❤️
Godt og håpefullt å høre om sånne som deg som er i samme båt, men som det har gått bra for til slutt.
Jeg gikk selv på 10 mg fra EL og da gikk ikke det heller. Men jeg har hat to exu i tillegg som kan være en avgjørende grunn for infeksjonen jeg har.
I hvilke uker har du mista forresten?
 
Off føler med deg! Mistet to ganger på rad, og har tatt litt tid etter gang nr2 som var 1 januar.

Blir jeg gravid igjen tenker jeg at det samme kommer til å skje, og det eneste positive da er at legen har sagt vi må undersøke det da. Jeg føler egentlig jeg bare venter på positiv test og ny sa. Ikke optimistisk i det hele tatt. Samboer er mer optimistisk og tror jo dette skal gå bra neste gang.

Og vil bare si lykke til videre! :Heartred
 
Jeg venter bare på blødning for min 3 SA. Testen er blitt nesten helt negative på morgenurin. Tempen synker stadig.

Imens ser jeg verden fortsette mens jeg føler jeg står på stedet hvil. Jeg går forbi store flotte babymager når jeg henter og leverer i bhg. Folk jeg skulle være i barsel med. Vi skulle trille sammen. Får barn i samme årskull. Venninner som allerede har født, som jeg skulle være i barsel med. Fordi hos dem satt jo spiren på 1 forsøk.

2019 var året vi skulle få vårbarn. Det lå etter et halvår an til augustbaby, så novemberbaby og nå desemberbarn. Men slik ble det ikke. Det blir ikke 2019barn på oss. Og de to tette barna jeg skulle ha vil få minimum 3,5 år i aldersforskjell om det klaffer neste runde.

Jeg har satt livet på vent i ett år med dårlige unnskyldninger for å unngå jobbturer, sosiale arrangement, alkohol osv. Fordi jeg kanskje var gravid/var gravid osv. Men nå sitter jeg her straks og mister spiren igjen.

Ifølge statistikken er det kun 1% som opplever habituell abort. Og kun 1/3 av disse som har tidligere født barn.

Hvorfor skal vi være en del av denne lille prosentandelen?

Det gir kanskje mening når jeg ser hvor lett det er for alle rundt meg som har ingen problemer med å få barn og som faktisk planlegger når barna skal fødes MED hell.

Alt oppi dette føler jeg at jeg går glipp av oppveksten til det ene barnet jeg har klart å få fordi livet mitt går i grus hver måned, og fallet blir større og større. Jeg er lei av å ikke leve. Jeg er lei av smertene ved å gå gjennom flere aborter. Jeg er lei av alle spørsmålene og timene på å fortape seg i internett etter håp, symptomer og tegn.

Hvorfor skal dette være så vanskelig? :sad010

Så trist å lese om alle spontan abortene dine. Jeg har selv mistet 3 ganger på rad. Har en sønn på 3 år og ønsker så gjerne å gi han et søsken. Hvordan gikk det for dere til slutt? Fant de ut noe på utredning?
❤️❤️
 
Trist å lese alle historiene men som dere andre skriver, godt å lese om noen som er i samme båt.

Førstemannen vår satt uten problemer, når vi skulle ha andremann hadde eg 3 sa i ca uke 6-7. Men så satt han. Vi har egentlig tenkt at vi var fornøyd og ferdig men plutselig i fjor høst når spiralen skulle byttes begynte vi å snakke om en attpåklatt kunne vært kjekt (de andre er 6 og 9 år). Ble raskt gravid men hadde MA i uke 11 i januar. Litt tullete syklus etter den og spiren satt igjen i april. På torsdag fant ikke legen noe foster i fostersekk en, uke 7. Så er nok en ny ma. Det tar opp så utrolig mye energi og tanker at eg vet rett og slett ikke om vi har kapasitet til å prøve igjen. Men når en først har fått det for seg er det jo vanskelig å bare la vær og..
 
Så trist å lese om alle spontan abortene dine. Jeg har selv mistet 3 ganger på rad. Har en sønn på 3 år og ønsker så gjerne å gi han et søsken. Hvordan gikk det for dere til slutt? Fant de ut noe på utredning?
❤️❤️

Nå ligger jeg faktisk og ser på et lite nurk som har rukket å passere 1 mnd gammel :love7

Vi endte vel opp med 7 spontanaborter og fant ingenting på utredning. Men etter å ha hatt flere på rad ble vi sterkt anbefalt å ta.minimum en pausemåned. Hadde vannscanning den måneden også, så da ble det en pausemnd.

I desperasjon ringte jeg til det private. Vi kjørte dobbel utredning, og tok blodprøvene privat siden det var endel venting før vi kom inn på sykehuset. Og fikk prøve lutinus.
Neste mnd satt spira :Heartbigred:Heartbigred

Jeg tror det var tilfeldig og ikke lutinus som gjorde utslaget. Samt at vi hadde en pause. Det kom ut noen rester da som jeg ikke trodde skulle være der. Kanskje vannscanningen av livmor og fikk rensket opp litt. Jeg hadde ikke påvist noe progesteronmangel, men for psyken hjalp det jo litt. Så kanskje litt placebo?

Lutinus er noe herk da, så kommer ikke til å be om de hvis vi skal prøve på baby nr 3.

Håper det klaffer for dere snart. Det er håp! Dere har jo klart det før og :Heartred
 
Nå ligger jeg faktisk og ser på et lite nurk som har rukket å passere 1 mnd gammel :love7

Vi endte vel opp med 7 spontanaborter og fant ingenting på utredning. Men etter å ha hatt flere på rad ble vi sterkt anbefalt å ta.minimum en pausemåned. Hadde vannscanning den måneden også, så da ble det en pausemnd.

I desperasjon ringte jeg til det private. Vi kjørte dobbel utredning, og tok blodprøvene privat siden det var endel venting før vi kom inn på sykehuset. Og fikk prøve lutinus.
Neste mnd satt spira :Heartbigred:Heartbigred

Jeg tror det var tilfeldig og ikke lutinus som gjorde utslaget. Samt at vi hadde en pause. Det kom ut noen rester da som jeg ikke trodde skulle være der. Kanskje vannscanningen av livmor og fikk rensket opp litt. Jeg hadde ikke påvist noe progesteronmangel, men for psyken hjalp det jo litt. Så kanskje litt placebo?

Lutinus er noe herk da, så kommer ikke til å be om de hvis vi skal prøve på baby nr 3.

Håper det klaffer for dere snart. Det er håp! Dere har jo klart det før og :Heartred

Ååh så koselig å høre tusen takk som deler! Og takk for støtte og fine ord! Syns det er så godt å lese om flere som det har gått bra for til slutt, det gir liksom litt håp for oss også


Jeg har gått til privat utredning. Tok alle blodprøver for ca tre uker siden og venter enda på svar. Gynekologen ville sette meg på blodfortynnende og hormonstøtte selvom de ikke fant ut av noe. Men hun har rådet meg til å vente med å prøve til vi får svar på blodprøvene. Men blir så utolmodig, for vil så gjerne bli gravid igjen og at det skal gå bra..

Men har ikke hørt om Lutinus før. Hva er det?

Husker du Hvor lang tid tok det før dere fikk svar på blodprøvene?
 
Ååh så koselig å høre tusen takk som deler! Og takk for støtte og fine ord! Syns det er så godt å lese om flere som det har gått bra for til slutt, det gir liksom litt håp for oss også


Jeg har gått til privat utredning. Tok alle blodprøver for ca tre uker siden og venter enda på svar. Gynekologen ville sette meg på blodfortynnende og hormonstøtte selvom de ikke fant ut av noe. Men hun har rådet meg til å vente med å prøve til vi får svar på blodprøvene. Men blir så utolmodig, for vil så gjerne bli gravid igjen og at det skal gå bra..

Men har ikke hørt om Lutinus før. Hva er det?

Husker du Hvor lang tid tok det før dere fikk svar på blodprøvene?

Lutinus er progesterontilskudd :) jeg tok 3 stikkpiller per dag fra etter eggløsning til uke 10. Mye klin og det koster mye og. Kunne få tabletter oralt, men det var litt mer bivirkninger og leste på nett at stikkpiller var mer effektivt. Vet ikke om det stemmer men. Viktig å Tempe da for å være sikker på eggløsning. Jeg begynte 2 dager etter tror jeg.
Måtte også ha tidlig ul i uke 6 , da lutinus eller progesterontilskudd kan kamuflere en abort, og gjøre så kroppen ikke støter ut fosteret. Så det ble endel ultralyder for å være sikker!

Jeg tror vi fikk svar på det meste etter 4 uker. Noe hormongreier på mannen tok litt lengre tid tror jeg.
 
Nå ligger jeg faktisk og ser på et lite nurk som har rukket å passere 1 mnd gammel :love7

Vi endte vel opp med 7 spontanaborter og fant ingenting på utredning. Men etter å ha hatt flere på rad ble vi sterkt anbefalt å ta.minimum en pausemåned. Hadde vannscanning den måneden også, så da ble det en pausemnd.

I desperasjon ringte jeg til det private. Vi kjørte dobbel utredning, og tok blodprøvene privat siden det var endel venting før vi kom inn på sykehuset. Og fikk prøve lutinus.
Neste mnd satt spira :Heartbigred:Heartbigred

Jeg tror det var tilfeldig og ikke lutinus som gjorde utslaget. Samt at vi hadde en pause. Det kom ut noen rester da som jeg ikke trodde skulle være der. Kanskje vannscanningen av livmor og fikk rensket opp litt. Jeg hadde ikke påvist noe progesteronmangel, men for psyken hjalp det jo litt. Så kanskje litt placebo?

Lutinus er noe herk da, så kommer ikke til å be om de hvis vi skal prøve på baby nr 3.

Håper det klaffer for dere snart. Det er håp! Dere har jo klart det før og :Heartred

Så koselig å lese sp god slutt på historien ❤
Også må jrg si det var litt interessant å høre!
For etter 3 MA, ingen funn, vannscanning og 2 mnds pause, satt spira, og vi har nå kommet lenger enn noen gang og har sikkelig trua på at det er vår tur❤ kanskje pause er det som trengs? Og en liten rens som du sier:happy:
Kos deg videre med lille, nyt tiden❤
Interessant å
 
Lutinus er progesterontilskudd :) jeg tok 3 stikkpiller per dag fra etter eggløsning til uke 10. Mye klin og det koster mye og. Kunne få tabletter oralt, men det var litt mer bivirkninger og leste på nett at stikkpiller var mer effektivt. Vet ikke om det stemmer men. Viktig å Tempe da for å være sikker på eggløsning. Jeg begynte 2 dager etter tror jeg.
Måtte også ha tidlig ul i uke 6 , da lutinus eller progesterontilskudd kan kamuflere en abort, og gjøre så kroppen ikke støter ut fosteret. Så det ble endel ultralyder for å være sikker!

Jeg tror vi fikk svar på det meste etter 4 uker. Noe hormongreier på mannen tok litt lengre tid tror jeg.

Takk for svar igjen
Jeg var hos gyn. I dag. Alle blodprøvene var fine. Så hun ville sette meg på Lutinus. Samme som du også gikk på. Brukte du den hjelpepinnen til å få inn pillen eller bare fingeren? Leste en plass at man bare skulle bruke fingeren spesielt hvis du er gravid. Men jeg er ikke gravid enda da..

Syns det virker som noe himla styr. Men så lenge det forhåpentligvis hjelper er det selvfølgelig verd det
 
Takk for svar igjen
Jeg var hos gyn. I dag. Alle blodprøvene var fine. Så hun ville sette meg på Lutinus. Samme som du også gikk på. Brukte du den hjelpepinnen til å få inn pillen eller bare fingeren? Leste en plass at man bare skulle bruke fingeren spesielt hvis du er gravid. Men jeg er ikke gravid enda da..

Syns det virker som noe himla styr. Men så lenge det forhåpentligvis hjelper er det selvfølgelig verd det

Jeg brukte pinnen. Eneste gangen jeg brukte fingeren var når jeg satte pilla på jobben, før jeg ble sykemeldt pga. Hypermesis. Lite diskret å dra med seg den pinnen inn på dassen og vaske og tørke den etterpå :hilarious:

Jeg har hørt det med pinnen, men ærlig talt kan jeg ikke se problemet. Den stikkpilla er på tuppen og den skal uansett inn. Og du kan få ganske mye rart oppi der under et svangerskap under gynekologiske undersøkelser :shy: uten at det er noe fare. Gyn jeg gikk til var helt avslappet til det i alle fall, og den følger jo med i pakka, til noe som primært brukes i svangerskap tenker jeg :)

Det er no heftig klin. Sykt stress å sette 3 ganger om dagen i 10-12 uker. Og dyrt!
Jeg var ganske redd for å få et fall i progesteron når jeg slutta og at jeg skulle abortere pga. Dette etter 10-12 uker. Men det er litt sprikende funn på det tror jeg.

Får håpe det gjør susen for dere! :)
 
Jeg brukte pinnen. Eneste gangen jeg brukte fingeren var når jeg satte pilla på jobben, før jeg ble sykemeldt pga. Hypermesis. Lite diskret å dra med seg den pinnen inn på dassen og vaske og tørke den etterpå :hilarious:

Jeg har hørt det med pinnen, men ærlig talt kan jeg ikke se problemet. Den stikkpilla er på tuppen og den skal uansett inn. Og du kan få ganske mye rart oppi der under et svangerskap under gynekologiske undersøkelser :shy: uten at det er noe fare. Gyn jeg gikk til var helt avslappet til det i alle fall, og den følger jo med i pakka, til noe som primært brukes i svangerskap tenker jeg :)

Det er no heftig klin. Sykt stress å sette 3 ganger om dagen i 10-12 uker. Og dyrt!
Jeg var ganske redd for å få et fall i progesteron når jeg slutta og at jeg skulle abortere pga. Dette etter 10-12 uker. Men det er litt sprikende funn på det tror jeg.

Får håpe det gjør susen for dere! :)

Ja der sier du noe! Hehe. Uff ja når man skal ta de så ofte så må man jo kanskje ta de med på jobb også

Takk for gode råd! Er så greit å spørre noen som har gjort det før!

Tusen takk! Håper også det går bra denne gangen ❤️
 
Ja der sier du noe! Hehe. Uff ja når man skal ta de så ofte så må man jo kanskje ta de med på jobb også

Takk for gode råd! Er så greit å spørre noen som har gjort det før!

Tusen takk! Håper også det går bra denne gangen ❤️

Jeg brukte ikke pinnen, og gåtr dint det også! Er litt smak og behag tror jeg så prøv deg litt frem :happy: har også sluppet unna å settenpå jobb, men det kommer vel litt an på hvordan en jobber!
Satte føre og etter jobb, og før jeg la meg. På kveldsvakter satte jeg når jeg stod opp, føre jeg dro og når jeg kom hjem:D
Håper det er det dom skal til for deg! Masse lykke til :happy::Heartred
 
Jeg brukte ikke pinnen, og gåtr dint det også! Er litt smak og behag tror jeg så prøv deg litt frem :happy: har også sluppet unna å settenpå jobb, men det kommer vel litt an på hvordan en jobber!
Satte føre og etter jobb, og før jeg la meg. På kveldsvakter satte jeg når jeg stod opp, føre jeg dro og når jeg kom hjem:D
Håper det er det dom skal til for deg! Masse lykke til :happy::Heartred

Tusen takk som deler:love2 og takk for tips. Skal begynne med de i dag, så da får jeg bare prøve meg litt frem

Hvordan gikk det for deg til slutt? Ble det mange sa før du fikk en vellykket graviditet?

Tusen takk :Heartreddet håper vi også
 
Tusen takk som deler:love2 og takk for tips. Skal begynne med de i dag, så da får jeg bare prøve meg litt frem

Hvordan gikk det for deg til slutt? Ble det mange sa før du fikk en vellykket graviditet?

Tusen takk :Heartreddet håper vi også

Endte opp med 3 MA, dessverre! Så var en av de maks uheldige. Men er 11+5 nå med levende liten mageboer, så nå blir det bebis på oss❤
Og det var andre gangen med lutinus, men første gravditet med ovitrelle og letrozol :D

Håper du oppdaterer her når du er inne i testeperioden:happy: blir spennende ❤
 
Endte opp med 3 MA, dessverre! Så var en av de maks uheldige. Men er 11+5 nå med levende liten mageboer, så nå blir det bebis på oss❤
Og det var andre gangen med lutinus, men første gravditet med ovitrelle og letrozol :D

Håper du oppdaterer her når du er inne i testeperioden:happy: blir spennende ❤


Uff. Er ikke noe greit å være en av de.. Men så godt at det har gått bra for deg nå:Heartred
Det gir meg et lite håp for oss også :Heartpink

Var det siste MA med ovitrielle? Og denne gangen brukte du kun Lutinus?

Skal holde dere oppdatert :D
Forhåpentligvis blir det bare gode oppdateringer :happy:
 
Uff. Er ikke noe greit å være en av de.. Men så godt at det har gått bra for deg nå:Heartred
Det gir meg et lite håp for oss også :Heartpink

Var det siste MA med ovitrielle? Og denne gangen brukte du kun Lutinus?

Skal holde dere oppdatert :D
Forhåpentligvis blir det bare gode oppdateringer :happy:

Nei, det har vært tøft til tider! Men virkelig verdt det når en ser en liten levende på ul:love7

Siste MA var med blodfortynnende (Albyl-E) og lutinud, denne gangen som det går bra (så langt) så har jeg brukt lutinus og ovitrelle fra el til nå uke 12:)

Håper på det!:D
 
Nei, det har vært tøft til tider! Men virkelig verdt det når en ser en liten levende på ul:love7

Siste MA var med blodfortynnende (Albyl-E) og lutinud, denne gangen som det går bra (så langt) så har jeg brukt lutinus og ovitrelle fra el til nå uke 12:)

Håper på det!:D


Åh det skjønner jeg så godt! Og selfølgelig er alt verd det :happy::Heartpink

Okey takk for svar! Det må ha vert noe styr å holde på med lutinus hele 2 ganger..
Krysser fingrene for at jeg ikke trenger det :)
 
Nå ligger jeg faktisk og ser på et lite nurk som har rukket å passere 1 mnd gammel :love7

Vi endte vel opp med 7 spontanaborter og fant ingenting på utredning. Men etter å ha hatt flere på rad ble vi sterkt anbefalt å ta.minimum en pausemåned. Hadde vannscanning den måneden også, så da ble det en pausemnd.

I desperasjon ringte jeg til det private. Vi kjørte dobbel utredning, og tok blodprøvene privat siden det var endel venting før vi kom inn på sykehuset. Og fikk prøve lutinus.
Neste mnd satt spira :Heartbigred:Heartbigred

Jeg tror det var tilfeldig og ikke lutinus som gjorde utslaget. Samt at vi hadde en pause. Det kom ut noen rester da som jeg ikke trodde skulle være der. Kanskje vannscanningen av livmor og fikk rensket opp litt. Jeg hadde ikke påvist noe progesteronmangel, men for psyken hjalp det jo litt. Så kanskje litt placebo?

Lutinus er noe herk da, så kommer ikke til å be om de hvis vi skal prøve på baby nr 3.

Håper det klaffer for dere snart. Det er håp! Dere har jo klart det før og :Heartred
Så godt å høre at det gikk bra til slutt! :Heartred
Vi har mista to ganger allerede i år, uke 10 og MA uke 11 (men veldig lite utvikla embryo). Ble anbefalt å vente en mnd og ta hormonprøver ved første mens CD2/3. Har du tatt det? Jeg forstod ikke helt hvorfor de måtte tas ved mensen, men det står på rekvisisjonen. Var hos privat gyn. Har positiv el test i dag CD30, og har vurdert å bare kjøre på, men vi får vel vente da siden alle har anbefalt det, selv om ene gynekologen var ærlig og sa han ikke visste hvorfor de anbefaler det..
Vi har et felles barn på 4 år, og jeg har tre barn fra tidligere. Tenker at det er pga alderen (jeg er 37 år og mannen 45), eller overvekt hos meg, men det har aldri vært noe problem før..
 
Så godt å høre at det gikk bra til slutt! :Heartred
Vi har mista to ganger allerede i år, uke 10 og MA uke 11 (men veldig lite utvikla embryo). Ble anbefalt å vente en mnd og ta hormonprøver ved første mens CD2/3. Har du tatt det? Jeg forstod ikke helt hvorfor de måtte tas ved mensen, men det står på rekvisisjonen. Var hos privat gyn. Har positiv el test i dag CD30, og har vurdert å bare kjøre på, men vi får vel vente da siden alle har anbefalt det, selv om ene gynekologen var ærlig og sa han ikke visste hvorfor de anbefaler det..
Vi har et felles barn på 4 år, og jeg har tre barn fra tidligere. Tenker at det er pga alderen (jeg er 37 år og mannen 45), eller overvekt hos meg, men det har aldri vært noe problem før..

Så leit å høre! Håper det klaffer for dere snart <3
Jeg tok også hormonprøver på cd2/3. Det er for å sjekke egglager og eggkvalitet mener jeg å huske. Eggkvalitet kan påvirkes av østrogen(?) Eller noe utover i syklusen og må derfor taes tidlig :)

Har og hørt mye forskjellig om pause. Men er overbevist om at det var det som trengtes her. Kanskje både for psyke og kropp. Selv om jeg var ganske overbevist om at overlegen egentlig tok feil der og da :hilarious:
 
Så leit å høre! Håper det klaffer for dere snart <3
Jeg tok også hormonprøver på cd2/3. Det er for å sjekke egglager og eggkvalitet mener jeg å huske. Eggkvalitet kan påvirkes av østrogen(?) Eller noe utover i syklusen og må derfor taes tidlig :)

Har og hørt mye forskjellig om pause. Men er overbevist om at det var det som trengtes her. Kanskje både for psyke og kropp. Selv om jeg var ganske overbevist om at overlegen egentlig tok feil der og da :hilarious:
Det er AMH, FSH og noe seksual bindende hormon + prolaktin, progesteron, LH og østrogen jeg skal ta. Muligens noe mer. Bare lurte, da jeg har ei venninne som tok denne prøven på en random dag i syklusen sin. Leste også at progesteron må tas etter el om man skal sjekke for mangel. Da er det vel den FSH prøven som kan si noe om kvaliteten på eggene da, egg kommer det jo tydeligvis.. var faktisk to fostersekker nå sist gang, men ene var veldig liten så den hadde gått til grunne veldig tidlig.
 
Back
Topp