Hei dere. Har nå snart hatt fem aborter, og vi skal etter denne siste igang med IVF. Er det noen som har erfaring med IVF etter mange aborter? Er det like stor sjanse for å abortere ved IVF som ved naturlig befruktning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Obs! Får du innvilget det i Norge så testes det kun for DEN ENE tingen det var utslag på, så det kan være andre ting enn den ene tingen de har testet for. Skal du ha full pgt-a test med sjekk av alle kromosomer må du privat i utlandet.Vært gravid 12 ganger. 8 vha ivf og 4 ganger selv.
Ivf hjelper ikke bare av seg selv, sånn sett. Men ekstra utredning og støttemedisiner kan gi endret utfall. Sånn sett kan det oppleves at ivf hjelper.
Det som kan gjøre veien kortere er å utføre pgd på embryoene. Dette får du i Norge kun ved funn fra gentesting som et ledd i utredning for habituell abort. I endel andre land kan du få dette ved å betale for det.
Preimplantasjons genetisk diagnosering. De tester embryo før innsett.Vet ikke helt hva pgd er (googler asap ), men har blitt utredet for habituell abort og de finner ingen årsak. Jeg har hørt at det har hjulpet med blodfortynnende for noen, tenker å spørre om jeg kan få teste det iallfall neste gang jeg blir gravid.
Ivf gir dessverre ikke noe større sikkerhet i forhold til å miste. Men man har jo tettere oppfølging og støttemedikamenter. 5 mist her så langt med ivfHei dere. Har nå snart hatt fem aborter, og vi skal etter denne siste igang med IVF. Er det noen som har erfaring med IVF etter mange aborter? Er det like stor sjanse for å abortere ved IVF som ved naturlig befruktning?
Får heller ikke annen støttemedikamenter enn progesteron, som jeg gikk på nå. Spurte om blodfortynnende, men det var visst ikke sjans for at jeg skulle få.Ivf gir dessverre ikke noe større sikkerhet i forhold til å miste. Men man har jo tettere oppfølging og støttemedikamenter. 5 mist her så langt med ivf
Så rart.. Men har sett og hørt at det er veldig variert hva støttemedikamenter den enkelte lege er villig til å prøve ut. Jeg kunne få blodfortynnende ved neste innsett om jeg ønsket. Men det blir ikke før i des/Jan så ikke bestemt meg enda.Får heller ikke annen støttemedikamenter enn progesteron, som jeg gikk på nå. Spurte om blodfortynnende, men det var visst ikke sjans for at jeg skulle få.