Habituell abort og ivf

Frøken mini

Betatt av forumet
Som tittelen sier, jeg har 3 ma og 1 sa i bagasjen.
Offentlig gir meg crinone og sier du blir jo gravid, bare fortsett å prøv.
Men jeg orker ikke.
Jeg har nå søkt privat, å ble anbefalt ivf.
Pga påske, blir oppstart etter neste syklus.
Er det noen her med solskinnshistorier å dele? Trenger litt motivasjon for å holde motet oppe.

Jeg har ingen MA, men tre SA på to år (pluss to til for lenger sida)
Men er nå 16+1, med siste IVF forsøket offentlig. Fikk Crinone til uke 10 og blodfortynnende til uke 12.
Og nå er jeg gravid. Etter 4 års prøving med samboer (og 6 år i bagasjen fra før, 13 år i tidsrom)

Jeg har ingen MA, men tre SA på to år (pluss to til for lenger sida)
Men er nå 16+1, med siste IVF forsøket offentlig. Fikk Crinone til uke 10 og blodfortynnende til uke 12.
Og nå er jeg gravid. Etter 4 års prøving med samboer (og 6 år i bagasjen fra før, 13 år i tidsrom)
Takk for svar. Er liksom greit å vite det kan ende godt. En kan ikke annet enn krysse fingre uansett. Jeg har litt alder mot meg også, så veldig glad jeg får gi ivf et forsøk

Får du ikke tilbud om ivf i det offentlige? Vi ble gravide uten problem med nr 1, men prøvde 4,5 år på nr 2. Hadde da 4 SA og 1 EXU. Fikk da tilbud ivf. Hadde ett uttak og ble gravid på første innsett. De som havnet på frys ble brukt i søskenforsøk i 2019 og vi venter nr 3 nå om 2 mnd :) føler selv jeg har hatt en veldig fin erfaring med ivf ihverfall - bare spør hvis det er noe :)

Får du ikke tilbud om ivf i det offentlige? Vi ble gravide uten problem med nr 1, men prøvde 4,5 år på nr 2. Hadde da 4 SA og 1 EXU. Fikk da tilbud ivf. Hadde ett uttak og ble gravid på første innsett. De som havnet på frys ble brukt i søskenforsøk i 2019 og vi venter nr 3 nå om 2 mnd :) føler selv jeg har hatt en veldig fin erfaring med ivf ihverfall - bare spør hvis det er noe :)
Takk for svar. Men nei, hun ville ikke henvise meg til ivf ennå. Jeg blir jo gravid var hennes argument. Men har følt meg lite ivaretatt der. Sånt skjer er ikke et bra svar når du er på ditt verste.
Så selv om det er masse penger ut, så hvis resultatet blir en baby, så er det vert det.
Jeg er 38 også, å etter prøving i 2,5 år, håper jeg ivf er løsning

Takk for svar. Men nei, hun ville ikke henvise meg til ivf ennå. Jeg blir jo gravid var hennes argument. Men har følt meg lite ivaretatt der. Sånt skjer er ikke et bra svar når du er på ditt verste.
Så selv om det er masse penger ut, så hvis resultatet blir en baby, så er det vert det.
Jeg er 38 også, å etter prøving i 2,5 år, håper jeg ivf er løsning

Ja vi ble jo gravide vi også -‘men ikke akkurat veldig ofte (5 ganger på 4,5 år).. men mulig det er andre retningslinjer ved sekundær habituell abort? Vi fikk aldri noen støttemedisin før ivf...

Krysser fingrene for dere! Det er heldigvis verdt hver ei krone ;)

Back
Topp