Habituell abort og Albyl-E?

Bellmam

Andre møte med forumet
Hei! Jeg har diagnosen habituell abort, utredning ga ingen svar på hvorfor jeg mistet 3 ganger i uke 5 (to MA som ble oppdaget i uke 9 og 10, og en SA).

Sist jeg var gravid brukte jeg 75 mg Albyl-E fra positiv test og t.o.m. uke 36. Jeg er overbevist om at det var Albyl-E som gjorde det mulig for meg å få barnet mitt, og er så takknemlig.

Jeg har heldigvis fått resept denne gangen òg, men kjenner likevel at jeg er veldig redd for ny MA. Særlig vanskelig å vente på at symptomer skal komme (er bare 4+2).

Er det andre som bruker Albyl-E, eller har erfaringer med det fra tidligere svangerskap?
 
Hei, sniker fra august.
Jeg har også diagnosen habituell abort men jeg får bare behandling med lutinus.
Har de nevnt progesteron?
 
Hei, sniker fra august.
Jeg har også diagnosen habituell abort men jeg får bare behandling med lutinus.
Har de nevnt progesteron?
Hei! Jeg fikk resept på det sist, men de hadde det ikke inne på noen av apotekene da jeg skulle hente det ut - så ble bare Albyl-E forrige gang. Siden det gikk så bra da, mente legen at det holdt med Albyl-E denne gangen også. Mtp at jeg har mistet så tidlig lurer de på om det er noe feil med blodgjennomstrømmingen i livmoren, eller noe slikt. Har ikke blodfortynnende vært aktuelt for deg? :)
 
Hei! Jeg fikk resept på det sist, men de hadde det ikke inne på noen av apotekene da jeg skulle hente det ut - så ble bare Albyl-E forrige gang. Siden det gikk så bra da, mente legen at det holdt med Albyl-E denne gangen også. Mtp at jeg har mistet så tidlig lurer de på om det er noe feil med blodgjennomstrømmingen i livmoren, eller noe slikt. Har ikke blodfortynnende vært aktuelt for deg? :)
Nei, det er så merkelig at det er forskjellig synes jeg.
Håper det går bra for oss begge :love7
 
Jeg går på Albyl-e og Klexane for første gang. Har ikke formelt diagnosen habituell abort, siden jeg «bare» har mistet to ganger. Jeg fikk tatt blodprøver som tre ganger på seks måneder slo ut på lupus antikoagulant, noe som kan tyde på antifosfolipissyndrom. Altså at det oppstår blodpropper og dårlig sirkulasjon til morkake.

Jeg har en gutt på tre år som jeg hadde et helt problemfritt svangerskap med, så jeg synest det er litt voldsomt å måtte sette sprøyter på meg selv hver dag, men håper dette vil gjøre at han endelig får et søsken :Heartred

Vet ikke om dette var mye til hjelp, men kanskje godt å vite at vi er flere som har de samme tankene og usikkerhetene? :)

 
Jeg går på blodfortynnende, og gjorde det i forrige fullgåtte svangerskap også :) Går også på progesteron, så vet jo ikke hva det er som gjør det gjør at det funker.
 
Jeg går på blodfortynnende, og gjorde det i forrige fullgåtte svangerskap også :) Går også på progesteron, så vet jo ikke hva det er som gjør det gjør at det funker.
Sniker fra august. Hvor lenge skal du gå på blodfortynnende og progesteron? Habituell abort her uten funn ved utredning, men har fått Klexane til 12+0 (som er om 6 dager) og progesteron til 9+0, men trappet ned fra da og frem til nå da jeg har hatt flere igjen og ikke turt å slutte helt enda..
 
Jeg går på Albyl-e og Klexane for første gang. Har ikke formelt diagnosen habituell abort, siden jeg «bare» har mistet to ganger. Jeg fikk tatt blodprøver som tre ganger på seks måneder slo ut på lupus antikoagulant, noe som kan tyde på antifosfolipissyndrom. Altså at det oppstår blodpropper og dårlig sirkulasjon til morkake.

Jeg har en gutt på tre år som jeg hadde et helt problemfritt svangerskap med, så jeg synest det er litt voldsomt å måtte sette sprøyter på meg selv hver dag, men håper dette vil gjøre at han endelig får et søsken :Heartred

Vet ikke om dette var mye til hjelp, men kanskje godt å vite at vi er flere som har de samme tankene og usikkerhetene? :)

Hei! Takk for svar :) Jeg håper medisinen fungerer for deg :Heartpink Kan lupus anti. oppstå plutselig? Mtp at du for bare 3-4 år siden hadde et problemfritt svangerskap?
 
Jeg går på blodfortynnende, og gjorde det i forrige fullgåtte svangerskap også :) Går også på progesteron, så vet jo ikke hva det er som gjør det gjør at det funker.
Skjønner veldig godt at du vil bruke begge igjen! Jeg slår meg til ro med bare Albyl-E, iom at det gikk så bra for to år siden :love7
 
Sniker fra august. Hvor lenge skal du gå på blodfortynnende og progesteron? Habituell abort her uten funn ved utredning, men har fått Klexane til 12+0 (som er om 6 dager) og progesteron til 9+0, men trappet ned fra da og frem til nå da jeg har hatt flere igjen og ikke turt å slutte helt enda..
Hei! Ikke meg du spurte, men jeg skal bruke Albyl-E fram til uke 36. Det gjorde jeg sist også.
 
Sniker fra juli ❤️
Jeg har 4 sa bak meg.
Å 2 barn som jeg fikk etter jeg ble satt på albyl-e :)
Å er nå gravid med nr 3, uke 18+5. Går på albyl-e denne gangen og :)
 
Sniker fra august. Hvor lenge skal du gå på blodfortynnende og progesteron? Habituell abort her uten funn ved utredning, men har fått Klexane til 12+0 (som er om 6 dager) og progesteron til 9+0, men trappet ned fra da og frem til nå da jeg har hatt flere igjen og ikke turt å slutte helt enda..
Skal ta progesteron ut uke 12, og blodfortynnende helt ut (med mindre gynekologen sier noe annet, skal på første kontroll på torsdag :))
 
Hei! Takk for svar :) Jeg håper medisinen fungerer for deg :Heartpink Kan lupus anti. oppstå plutselig? Mtp at du for bare 3-4 år siden hadde et problemfritt svangerskap?
Det vet jeg faktisk ikke :confused004 men gyn sa at det kunne hende det fikk bra da pga. tilfeldigheter, mindre stressende hverdag og at jeg var yngre. Så det er litt rart.
 
Hei! Jeg var på første TUL i går og ble satt på blodfortynnende og progesteron. Har skjønt at det er veldig vanskelig å få tak i progesteron i hele landet, så lurte på hvilken type dere går på? Jeg fikk først Crinone, men legen byttet til Utrogestan som jeg ikke har erfaringer med. Var visst kun 2 apotek i Norge som hadde denne inne og de skulle heldigvis få det tilsendt til meg :)
 
Back
Topp