Habiliteringstjenesten hva gjør de?

annth

Glad i forumet
Min sønn er 3 år gammel. I dag skal jeg min første kontroll/sjekk på habiliteringstjenesten med sønnen min siden han ligger litt etter med prating, litt motorisk på andre på hans alder. Når han var 2 måneder gammel ble innlagt på sykehus og der ble vi i 2mnd og før han konstantert nyfødt diabetes(1 av 100.000 får det hvert år) etter det sykehus oppholdet ble han liggende etter på alle plan. Nyfødt diabetes er at bukspyttkjertelen ikke er helt åpen og han får medisin for at den lukke opp og slippe ut riktig mengde insulin når han spiser. Han fikk satt inn dren i fjor høst.
Vi ble anbefalt av ppt tjenesten i kommunen og få ham henvist dit for å sjekk av ham og hva barnehagen gjøre videre. Han får både ekstra assistenter i barnehagen som passer på ham gjennom hele dagen og tillegg har han besøk av spesialpedagog i barnehagen som følger ham opp.
I dag skal hos fysioterapeut, lege først og etterpå skal han til psykologteraput. Det tar en hel dag.

Har noen vært på det tidligere og vet hvordan det fungerer?
 
Habiliteringstjenesten kan bidra med mye forskjellig, men først og fremst evt stille en diagnose om det er et alternativ <3 Min sønn på 8 år har vært inne under habiliteringstjenesten nå i 5 år og der får vi mye god veiledning både inn i skole/bhg og hjemmet, de stilte diagnosen også. Min gutt har lett PU og uspes autisme :)
 
Back
Topp