Ha planleggingsdag i barnehagen for at de ansatte skal få tatt seg langhelg?

MrsReaff

Forelsket i forumet
Det er jo rød dag neste torsdag(kristi himmelfartsdag) og barnehagen har valgt å ha planleggingsdag neste fredag så de ansatte skal få tatt lang helg. Dette står det faktisk i et brev vi fikk for en stund siden. Men er det egentlig dette en planleggingsdag skal brukes til? å ta fri? jeg syns ikke det er greit jeg... trodde man trengte planleggingsdager for å planlegge jeg...

vi har valgt å jobbe en lørdag, uten tillegg ol, for å ta fri neste fredag.

dvs at vi har jobbet opp den dagen.

De fleste jobber den inn, og det er jo bare supert at de har mulighet til det =) De har jo familier de også, så de kan reise bort og kose seg! :D

De fleste jobber den inn, og det er jo bare supert at de har mulighet til det =) De har jo familier de også, så de kan reise bort og kose seg! :D
Sign. Så ikke på dette som ett problem gitt :) Ble brått langhelg her i hus også da ;)

Vi har brukt to kvelder på å jobbe inn den dagen, så jeg har ingen dårlig samvittighet når jeg tar langhelg sammen med familien min:-)

ok hvis de har planlegging på en lørdag så er det jo ikke noe å si på. Men de kunne jo opplyst om det i brevet da så slapp vi å lure :)

Vi har også jobbet den inn. Hatt to kvelder på jobb i stedenfor. Men det brevet høres jo litt rart formulert ut, det er jeg enig i :)

De har jo alltid personalmøter ol på kveldene, og skal jo selvfølgelig ha fri for det de har jobbet inn.

Her har de planleggingsdag både den fredagen og mandagen etter. Så barnehagen er stengt fra onsdag til tirsdag. Da skal personalet på blåtur. De har ikke jobbet den inn (foreløpig hvertfall)

Her har de planleggingsdag både den fredagen og mandagen etter. Så barnehagen er stengt fra onsdag til tirsdag. Da skal personalet på blåtur. De har ikke jobbet den inn (foreløpig hvertfall)

det må de. (spesielt om det er kommunal barnehage. kanskje de har tatt det om kvelden?

Vi jobber inn sånne inneklemte dager, om det er planleggingsdag på den dagen.. da jobber vi enten kveld eller en lørdag.

Her har de planleggingsdager både fredag og mandag, og det er for å få fri, men de har jobbet det inn på kveld og helg vet jeg. Helt greit synes jeg :-) i tillegg hadde vi uansett planlagt fri de dagene, og da passer det bra at barnehagen har stengt slik at vi slipper å bruke enda flere dager senere :-)

Her har både barnehage og skole stengt neste torsdag og fredag..Synes brevet var merkelig formulert. Kanskje du kan ta det opp på torsdag TS :)

De jobber det selvfølgelig inn! De tar fri den dagen ja, men da jobber de en lørdag eller 2 kvelder.

Barna og foreldrene får seg jo også en langhelg og er ikke det fint da?

jo er kjempe fint det. bare synd at ikke alle arbeidsplasser tillater at man får jobbe inn og ta fri på sånne dager.

ja det er sant! Men hva gjør dere barnhehageansatte da? dere jobber vel ikke inn hver eneste planleggingsdag for å være hjemme med ungene?

ja det er sant! Men hva gjør dere barnhehageansatte da? dere jobber vel ikke inn hver eneste planleggingsdag for å være hjemme med ungene?
Der våre planleggingsdager kommer på samme dag som komunale (jobber i privat bhg) må de som har barn, ha de hjemme med den andre forelderen eller besteforeldre.. Vi kan ikke ta fri på våre planleggingsdager.

Back
Topp