Ha med to under fødsel?

Emfi

Glad i forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Er det lov nå i disse tider? Finner lite informasjon om dette.. har veldig lyst at min mor skal få være med på opplevelsen, og samboer skal selvfølgelig også være med.
 
Lurer på det samme! Tror det varierer fra sykehus til sykehus. Håper selv å ha med mamma og samboer. Hadde henne med ved forrige fødsel også, var godt for både meg og samboer å ha henne der ❤️
 
Jeg ble henvist av jordmor til føden for en ekstra sjekk forrige uke. Jeg og jordmor kom innom dette temaet da jeg hadde med samboer og søster under forrige fødsel i 2018. Jordmor sa det nå bare var mulig å ha med en person under fødsel pga sikkerhet/smitte. Men kan være lurt å sjekke opp sykehuset en skal føde, da det kanskje er ulike retningslinjer på dette fra sykehus til sykehus.
 
Jeg var en tur innom føden i går for sjekk. Spurte dem da, sykehuset her godtar kun en ledsager. Kun i tilfeller det er behov for feks tolk en får ha med en til. Kjenner jeg ble så skuffet! Vil virkelig ikke føde uten mammaen min.
 
Jeg var en tur innom føden i går for sjekk. Spurte dem da, sykehuset her godtar kun en ledsager. Kun i tilfeller det er behov for feks tolk en får ha med en til. Kjenner jeg ble så skuffet! Vil virkelig ikke føde uten mammaen min.

Fikk samme svar av jordmor, men hun hintet også til at hvis man legger frem at det er veldig viktig for en å ha med en til, står litt på sitt. Så skulle man egentlig få lov til det.
 
Snakket med min jordmor om dette, og på Ahus er det lov med to under fødsel igjen :happy:
 
Håper det er slik på SUS også! Vet noen hvor man ringer for slike spørsmål?
Jeg hørte bare med jordmor. Men går vel å ringe fødeavdelingen der du skal føde å høre hvordan regler de har rundt det. Evt google å se om sykehuset har regler på sine hjemmesider :happy:
 
Back
Topp