Ha med samboer på tidlig UL?

Æ aner ikke ka som e vanlig.. men har tenkt å ta med samboern på UL i uke 9. Trur at det hele blir litt mer virkelig for han når han får se at det e nåkka inni magen som har et bankanes lite hjerte =) På den andre sida så e det jo fint å ha hverandre hvis det skulle være nåkka galt.

JA! Her har det gått galt 2 gonger. Og jeg te så glad for at. Mannen var der. Bare tanken på bilturen hjem på 40 min hadde aldri greid å kjørt den sjøl. At du slapp å forklare han hva sio sjedde på timen. Osv....

Jeg var alene i sist svangerskap, synes det er så rart å ta gyn når han er der, spesielt om det er en mannlig lege... 
MEN han velger helt selv  Og jeg synes det er greit både å gå alene og å gå sammen med han... 

anbefaler å ta med mannen jeg! Vi gikk begge to sist gang og det var kjempe koselig. Spurte sambo i går om vi skulle på tidlig UL og om han ville bli med? "harregud, selvfølgelig ska eg verme!"  Han syntes vertfall det var kjempe stas!

Takk for svar, da blir han nok med :)

Har også mannlig lege og tror det kan bli litt småkleint å ta gyn-undersøkelse når sambo sitter der... Man kan jo også lett sammenligne UL-apparatet med andre ting, noe samboer allerede har spøkt mye om...  uff.. 

Jeg skal ha med sambo på ul om ei uke, grunnet til at det blir så tidlig er at vi skulle til ul for å sjekke hvorfor jeg ikke ble gravid... hehe litt komisk...
Håper det blir litt mere virkelig for han da, og meg, for jeg har ingen symptomer

Tar man gynekologisk undersøkelse på tidlig UL? Eller er det jeg som misforstår?

Og er det noen som vet ca ukesgrensen på innvendig/utvendig UL? :)

Swim skrev:
Tar man gynekologisk undersøkelse på tidlig UL? Eller er det jeg som misforstår?

Og er det noen som vet ca ukesgrensen på innvendig/utvendig UL? :)

Hmm.. det lurer jeg på også nå ... syns GU er ubehagelig nok fra før.. kunne tenke meg å slippe at samboeren var der da...

Men ja.. har absolutt tenkt å ta han med på UL =) Han vil det veldig gjerne selv også =)

Skal ha med samboer ja. Han vil være med på alt :) Veldig nysgjerrig og gleder seg til å se hva som skjuler seg der inne. Jeg tenker også at det er godt om vi går sammen dit dersom det skulle vise seg å være noe galt :/ Håper jo at vi går smilende ut etter å ha sett et bankende hjerte <3

Min mann var med på de aller fleste kontroller sist gang, og kommer nok til å bli med på alt denne gangen også. Hadde ikke tidlig UL da, men han hadde nok insistert. Denne gangen ble jeg oppprinnelig satt opp på tidlig UL (studien i tr.heim) en uke han var bortreist ifm jobb, men fikk pent beskjed om å forsøke å endre det til han var tilbake :) Tror mannfolka har godt av å bli med å se og høre hva som foregår, det hele kan jo virke litt fjernt for dem :) Jeg tror innvendig UL tas opp til ca. uke 12 og utvendig etter det. Men det er vel litt forskjellig praksis rundt omkring, også vurderes det sikkert individuelt i en overgangsfase?

Når jeg var gravid forrige gang var vi på tre ultralyd. Vi var ikke før det ordinære men etter det måtte vi gå på to til for å konrollere nyrene og morkaka. Barnets far var med ved alle tre ultralydene. Han syntes det var så koslig å se og høre hjertet slå. Han var derimot ikke med til legen/jordmor så det var de tre undersøkelsene han var med på.

Ja, tar innvendig ul på tidlig ultralyd. Men litt usikker på når de switcher til utvendig?

Jeg skal ha mamma med meg på tidlig ul. Må ha noen der siden sist jeg var på tidlig ul var da de konstanterte at det var dødt.. Pappa`n er ganske urolig for at det er galt denne gangen også så han tør ikke bli med. Da vil han heller få beskjeden etterpå å slippe å se det. Å så lenge jeg har noen der så er det greit for meg. Skal ikke tvinge han med på noe han synes er så ubehagelig.. 

Har vært på en trillion tidlig UL tidligere, og med unntak av ett par ganger, har sambo vært med på alle :) Dette er jo noe vi gjør sammen, så syns det er viktig! Ikke minst for hans egen del ;)

Var alene på UL 5+4 og 6+5.

Skal ha med mannen på UL når jeg er 9+5 og sannsynligvis også på den som er når jeg er 12+4.

Noen som vet hvor langt på vei man må være før de begynner med utvendig ul?

LilleNos skrev:
Ja, tar innvendig ul på tidlig ultralyd. Men litt usikker på når de switcher til utvendig?

Mener det skal være rundt uke 12/13, vi var ihvertfall på UL i uke 13 forrigje gang, og da spurte legen flere ganger om jeg var sikker på terminen, for ellers ville han ta en innvendig...

hvor tidlig de kan se noe på tidlig ul er avhengig av hvor mye fett man har rundt magen.
Jeg er ganske slank så sist jeg var på tidlig ul forsøkte de utvendig først i uke 7, da så de at jeg var gravid, men ikke noe mer, tok da innvendig med samme resultat da hadde jeg MA.
Første gang jeg var gravid var jeg på st. olavs i uke 11 da så de hjertekammere, hjernehalvdelene og alt med navlestrengen ved utvendig.

Back
Topp