ha med noen på fødsel nødvendig?

Love To Be Mom <3 :)

Betatt av forumet
jeg har en 1 åring fra før, som ble tatt med ks. så er førstegangsfødende denne gangen.

lurer på om jeg skal dra til fødsel alene så pappaen kan være med 1 åringen. hva tenker folk?

Det må du nesten kjenne på selv. Jeg ville ikke vært alene under fødsel, men om jeg f.eks. ikke hadde hatt barnevakt så hadde jeg ikke hatt noe valg.

Det er helt opp til deg :) Jeg vil veldig gjerne ha mannen min der, og han vil veldig gjerne være med. Dere må nesten ta det valget selv :)

Hadde mannen der begge gangene. Vi ville ikke gjort det annerledes, men det er jo opp til hver enkelt :-)

Her skal mannen være med! Ikke et alternativ for meg å ha med foreldre/svigers på en fødsel! Har avtalt med kusina mi som blir stand in hvis gubben skulle bli syk igjen, heldigvis frisk nå.

Jeg tenker at du har god støtte i jordmødrene og barnepleierne. Alle har ikke et nettverk som er digert... og du blir helt sikkert tatt godt vare på om du ikke har noen til å passe 1 åringen :)

Vil helst ikke føde uten mannen tilstede, så her skal svigermor passe toåringen. Den beste løsningen for oss alle. :)

Her skal kjæresten min å mammaen min være med :-) ville ha med mamma fordi dette er første gangen jeg føder :p

Det kan være godt å ha noen hos seg! Jordmødrene har jo ikke tid til å være på rommet hele tiden. Har du ingen venninner eller familie som kan passe 1 - åringen?

Mamma skal heldigvis ha 3åringen når vi må på sykehuset :-) men ville heller født alene enn å ha med noen andre en sambo... tror vi er ganske enige om at fødsel er en opplevelse for begge to, og at e trenger han der når det er som vondest :-)

Her skal hubbyen bli med <3 og svigersøster, om hun er hjemme fra studiene :)

hmmm ja... noen som har født alene før? det kan nemlig være jeg ikke har noe valg da det er få alternativer med barnevakt :/

Jeg er også i samme situasjon. Jeg skal spør favoritt pedagogen i barnehagen til frøkna om hun kan passe henne. Jeg har termin i juli, og da er alle på ferie (+vi bor langt vekke fra familie). Jeg har også spurt en venninne, men tenker det er greit med back-up.

Jeg er også i samme situasjon. Jeg skal spør favoritt pedagogen i barnehagen til frøkna om hun kan passe henne. Jeg har termin i juli, og da er alle på ferie (+vi bor langt vekke fra familie). Jeg har også spurt en venninne, men tenker det er greit med back-up.
Det var lurt :) Vet om flere som har brukt barnehagepersonell i krisesituasjoner :)

Back
Topp