Ha med barn på fødsler...

• Trådstarter Trådstarter Gloriana
  • Opprettet Opprettet
G

Gloriana

Guest
Hva syns dere om det å ha med barna sine på fødselen? Ser på fødeprogram på tv, og hver hjemmefødsel jeg har sett til nå, har barna sine med for å se på.. Jeg kunne ikke hatt med barn under fødselen... Om barnet hadde takla det eller ei, jeg ville ikke hatt med.. Sett barn ned til 3-4 års alder som ser på....

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei! Det syns jeg ingenting om.. men er sikkert lærerikt for barna da.. men nei... hehe

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 25.02.14 / 03.03.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR ★

syns det er noe barn skal få slippe å se!
man kan aldri vite hvordan et barn vil reagere til noe sånt, og de trenger da ikke å se sin mor eller andre gå igjennom en sånn type smerte!

også tenker jeg litt på hva som er hensikten med det også, for de vil jo også på en måte bli dyttet i bakgrunn

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Kunne ikke falt meg inn å ha med barna på fødsel, nei....:eek:
Det er for mye for en liten kropp å ta inn over seg...

Hadde virkelig ikke falt meg inn å ha mine i nærheten engang:eek:
Tror ikke jeg hadde klart å blitt med noen som skulle føde heller :p
Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

nei, hadde aldri ville hatt med bartn på fødsel! Tenk hvor overveldende det er for oss voksne, og vi skjønner jo hva som skjer, hva med et lite barn, de har jo ikke noen forutsetning for å skjønne hva som foregår... Hadde ikke villet risikert å gjøre barnet mitt livredd for å være med på en fødsel. De får oppleve det uansett når de blir voksne, ikke noe de trenger å se så tidlig i livet!

Nei huff. Ikke aktuelt å ha barn med på fødsel.

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

Godt å se at jeg ikke er den eneste som syns barn ikke har noe å gjøre med på en fødsel! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg personlig ville ikke valgt det. Men tenker at det sikkert ikke er noe traumatisk eller kjempenegativt med det dersom de har blitt godt forberedt på forhånd og at mor og far vet at de beholder roen og fatningen underveis. Tenker at det isåfall må være aktuelt ved hjemmefødsler, ikke sykehus...Men som sagt, jeg hadde aldri gjort det:)

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Aldri så små barn. De skjønner jo ikke noe..kan bli redde osv.

Men større barn kan være fint, dersom de vil det selv. Søskenbarnet til mamma har seks barn, og eldste (på da rundt 13-14) var med på fødselen til yngste. Det hadde visst vært en fin opplevelse. :)

Aldri så små barn. De skjønner jo ikke noe..kan bli redde osv.

Men større barn kan være fint, dersom de vil det selv. Søskenbarnet til mamma har seks barn, og eldste (på da rundt 13-14) var med på fødselen til yngste. Det hadde visst vært en fin opplevelse. :)
Ja, 3-4 år var nok i yngste laget igrunn...:)

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Nei då må de være så store at de spør sjøl og takle/ikke minst forstår det som skjer... Det e jo ikke kjekt å se mor ha det vondt liksom...

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Min jordmor driver med mye hjemmefødsler og får lov å egge ut bilder. På den ene fødselen så jeg et barn på kanskje to år stå ved siden av mora men hun trykker ut babyen.
Syntes ikke så små barn skal være med, men er jo selvfølgelig foreldrene som bestemmer

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp