Ha med baby på skole?

Høstmamma-15-18

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2018
Hei, vil gjerne høre hva dere mener om å ha med baby på skole?

Samboer studerer på deltid og det er 8 dager (2x4) med samling i perioden han har pappa-perm. Det blir når baby er 9 og 10 mnd gammel.

Han mener det burde gå bra, men jeg er litt skeptisk. Jeg har ikke mulighet til å ha mer perm/fri, men kan kanskje ta henne med på jobb noen dager og spørre besteforeldre/tanten om de kan ta noen dager...

Han studerer til barnehagelærer om det skulle ha noe å si :angelic:

Det må han nesten være den som svarer på. Jeg kunne ikke hatt med på mitt studie, men vet om mange som har hatt med på andre studier.

Tenker dette er veldig avhengig av hvordan ungen blir. Hadde aldri kunne gjort det med førstefødte her i hus, kong turbo. :hilarious: Tanteungen min derimot hadde glatt gått fint :happy: Det avhenger jo også på om lærer og klasse synes det er OK ;)

Hadde ikke tatt med en så stor baby, hadde det vært en nyfødt som stort sett sov hadde det vært annerledes. Og som medstudent hadde jeg syntes det var forstyrrende med en baby tilstede under forelesningen

En så stor baby går ikke å ha med seg på annet enn feks en times forelesning hvor man sitter bakerst og kan gå ut. De har vel kanskje bare én lur midt på dagen og er veldig aktive utenom dette.

Mannen min har også stadig planer om hva permisjonen skal brukes til annet enn å passe barnet. Jeg lurer på om han har en form for black out når det gjelder permisjonstiden :hilarious:

Takk for svar!

Har sovet litt på det, og tror løsningen må bli at jeg starter tidligere på jobb og sparer 8 dager ferie til de dagene. Også får hun begynne 1-2 uker før i bhg :) Gitt at det er greit for jobben da. (Må være hjemme hele oktober i tillegg pga samboers praksis).

Litt rart å skulle planlegge dette så god tid i forveien, men greit å ha en plan.

Hei, vil gjerne høre hva dere mener om å ha med baby på skole?

Samboer studerer på deltid og det er 8 dager (2x4) med samling i perioden han har pappa-perm. Det blir når baby er 9 og 10 mnd gammel.

Han mener det burde gå bra, men jeg er litt skeptisk. Jeg har ikke mulighet til å ha mer perm/fri, men kan kanskje ta henne med på jobb noen dager og spørre besteforeldre/tanten om de kan ta noen dager...

Han studerer til barnehagelærer om det skulle ha noe å si :angelic:
Sniker.
Jeg hadde med baby (da 12-15 mnd) noen dager på vgs.. så litt forskjellig til høyskole, men gikk barne og ungd.linjen, og det var helt ok for lærerne. Baby/barnet var aktivt, men stille. Forstyrret ikke timene.
Tror dere må se an ungen. Er nok ikke så lurt dersom babyen er sutrete og h*n forstyrrelser forelesninger. Er ungen aktiv og klarer å leke på gulvet, samtidig som h*n er stille, ser jeg ikke problemet med å ha h*n med :)

En så stor baby går ikke å ha med seg på annet enn feks en times forelesning hvor man sitter bakerst og kan gå ut. De har vel kanskje bare én lur midt på dagen og er veldig aktive utenom dette.

Mannen min har også stadig planer om hva permisjonen skal brukes til annet enn å passe barnet. Jeg lurer på om han har en form for black out når det gjelder permisjonstiden :hilarious:

Hehe, tror ikke han husker mye fra forrige gang her heller. Var dager de såvidt kom seg ut av huset :p

Sniker.
Jeg hadde med baby (da 12-15 mnd) noen dager på vgs.. så litt forskjellig til høyskole, men gikk barne og ungd.linjen, og det var helt ok for lærerne. Baby/barnet var aktivt, men stille. Forstyrret ikke timene.
Tror dere må se an ungen. Er nok ikke så lurt dersom babyen er sutrete og h*n forstyrrelser forelesninger. Er ungen aktiv og klarer å leke på gulvet, samtidig som h*n er stille, ser jeg ikke problemet med å ha h*n med :)

Synes dere mødre som får barn under utdanning er supertøffe!

Hadde selv ikke hatt problem med baby i klasserommet (har vært lærer).

Planen min er å ha med baby hvis jeg skal ha noe undervisning etter jul. Skal i hovedsak bare skrive bacheloren, så blir nok sittende hjemme. Og så er min maks 6 mnd når jeg er ferdig, så litt forskjell er det jo ifht hvor gamle de er. Og også i forhold til hvordan klassemiljøet er. Jeg kunne fint hatt med da vi bare er 10 stk i klassen og har et godt forhold til foreleser. Men, hadde nok ikke hatt han med hvis ikke :-) Mange ting som spiller inn :-)

Hørte nettopp om ei som hadde med seg en katt i forelesninga (ho hadde til og med spurt på forhånd), så alt er mulig :-)

Det der er umulig å svare på før dere er der. Kanskje får dere ett rolig barn som kan være tålmodig under forelesning, eller ett veldig aktivt barn som kryper rundt over alt og har null ro.

Men du kan å spare de dagene i din permsjon å ta ut når han er på skolen.
Min permisjon er over i januar. Men skal ha to dager i februar, 2 i mars og 4 i mai.

Det der er umulig å svare på før dere er der. Kanskje får dere ett rolig barn som kan være tålmodig under forelesning, eller ett veldig aktivt barn som kryper rundt over alt og har null ro.

Men du kan å spare de dagene i din permsjon å ta ut når han er på skolen.
Min permisjon er over i januar. Men skal ha to dager i februar, 2 i mars og 4 i mai.

Det er absolutt mulig! Jeg skal ta 3 uker perm + 2 uker ferie når pappaen har praksis i Sept-Okt 19.

Var på høgskolen i dag, og det var ganske mange små barn der. Så det blir antagelig ikke den eneste babyen om det blir den løsningen.
Men vil spare penger til ulønnet perm i tilfelle krise. Og høre på jobb om det går bra å ta det på sparket...:)

Dere må nok sikkert se det ann, men for å være ærlig hadde ikke jeg synes det hadde vært noe Okay som medstudent om noen skulle ta med barn hver eneste forelesning altså.

Det skjedde noen ganger at noen hadde med små barn i starten av forelsening som ble hentet etterhvert eller slikt, men det var en og anen skjelden gang så det gikk greit.

Men var veldig forstyrrende for læringssituasjonen egentlig, for uansett hvor stille foreldrene forsøkte å få barna så ble det Masse forstyrrende lyder og avbrytelser og foreleser ble sporet av noen ganger.

Så utdanning til førskolelærer eller ei, man er i en læringssituasjon og ikke i en praksis situasjon, så jeg ville vudert alternativer for å legge det opp på en anen måte.

Tenker at det heller ikke kan være noe ideelt for den forelderen som tar med barnet som sikkert stresser med å forsøke å holde barnet stille under forelesning samtidig som de skal få med seg det som blir pressentert.

Jeg og mannen er begge studenter så dette er en problemstilling vi har tenkt litt på også, men vi har bestemt oss for å ikke ta noen avgjørelser før vi ser hvordan baby er, alderen og hvilken undervisningssituasjon det er snakk om. I forhold til undervisningsstiuasjonen tenker jeg det er viktig å ta hensyn til de andre studentene og passe på at man faktisk kan delta på undervisningen. F.eks. en forelesning kan gjerne gå bra om det er når baby sover, men jeg ser flere undervisningssituasjoner i min egen studiehverdag hvor det ville vært uaktuelt (som labarbeid). Jeg kjenner flere som har hatt med seg babyer og barn på skolen i større eller mindre grad og jeg synes det er helt greit for en begrenset periode. 8 dager totalt høres ganske overkommelig ut for min del, men jeg ville nok snakket med underviser om hva de tenker om det, kanskje er det lettere noen dager enn andre. :)

Sniker og får sikkert litt pepper nå.
Helt ærlig synes jeg det var veldig forstyrrende med barn under forelesningene når jeg selv studerte:rolleyes::oops: Å argumentere med at det er barnehagelærer, er ikke god nok grunn for meg.
Så i respekt for medstudenter har jeg ville ordnet det på en annen måte;)

Sniker og får sikkert litt pepper nå.
Helt ærlig synes jeg det var veldig forstyrrende med barn under forelesningene når jeg selv studerte:rolleyes::oops: Å argumentere med at det er barnehagelærer, er ikke god nok grunn for meg.
Så i respekt for medstudenter har jeg ville ordnet det på en annen måte;)

Mente egentlig ikke at hva han studerer skal ha noe å si, er jo like forstyrende for andre uansett:joyful:

Tror vi får søke om bhg-start i oktober, også får jeg bruke permisjonen jeg skulle hatt da til de dagene han er på skolen. Ville helst vente til november, men man får ikke alltid til alt man vil :oops:

Back
Topp