Begynner å tenke på hva man trenger å ha i stellebordet? Skriv gjerne en liste med ting og gjerne kom med tips til merker på produkter dere vil bruke
Ellers noe man burde tenke på når det gjelder stelle området?
Bleier, rene stellebordstrekk (i tøy fra Ikea), vaskekluter (jeg liker tøykluter, samboer bruker tørre engangskluter), babyolje (hvis det er litt vanskelig å vaske bort), babypudder (hvis fuktig), inotyol (hvis rød og sår), bleiebøtte, skittentøysdunk.
Jeg bruker hvite flanellsduker (mener jeg kjøpte på sparkjøp) som jeg bretter dobbelt og bruker som stelleunderlag oppå stellematte. Brukes også under hodet til baby, og som gulpekluter.
Så har jeg bleier, engangsvaskekluter (sånne i tøy), vaskekluter i tøy, babyolje og stellesalve (inotyol f eks). Yngste var også plaget med atopisk eksem, så da hadde vi også kremene han brukte tilgjengelig.
Så er det greit å ha rene flanellsduker (eller håndkle hvis man heller foretrekker det) bossbøtte/bleiebøtte og skittentøysdunk i nærheten
Reine håndduker, jeg bruker å lage egne vaskekluter engangs, så en boks med det. 1-2 ekstra body og strømpebukse/bukse i tilfelle eksplosjon og lekkasje. Bleier, pudder/salve, en liten leke for å underholde barnet, søppelbøtte, små poser til eventuelle bæsjebleier. Trenger ikke så mye, men kjekt med ekstra skift ol.
Vi har stellebord med badekar, så hadde tilgjengelig det vi trengte til bading i stellebordet også, stellebordet står også på badet, så har det så nært vasken at jeg kan bruke vasken for å fukte kluter.
Bleier
Tørre engangskluter
Babyolje
Bepanthen
1-2 fulle skift
Bleieposer (til bæsjebleier, tissebleier gikk rett i søpla)
Håndkler til å ha oppå stellebordet
Håndkler med hette til bading
Vaskekluter
Mild såpe
Gulpekluter
Siklesmikker (når han startet med det)
Nesesuger
Termometer
Q-tips (til den første tiden til å tørke rundt navlestrengstumpen
Til badet i 2.etasje, som bare blir brukt om natten til bleiebytte
stellepute
håndklær til å ha oppå stelleputen
bleier
babyolje
tørre engangskluter
bleieposer
en balje til vann da kommoden stellematten ligger på er for langt unna vasken
noen gulpekluter
Vi har stellekommode med 4 skuffer så vi kommer til å ha bleier og stellesaker som kremer, vaskekluter o.l i den øverste skuffen. Ellers kommer vi til å ha bodyer, sokker, nattøy og litt klær i de andre skuffene, samt håndkle. Da har vi alt tilgjengelig på badet i alle stellesituasjoner.