Ha i øredobb ved MR?

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Kom på det nå at jeg ikke kan ta ut den nye piercingen i øret mitt allerede og jeg som skal ta MR på lørdag [:o] da er det 2 uker siden jeg tok den og livredd jeg ikke vil få den inn for de anbefalte ikke å bytte før etter 8 uker [&o]

Kan man slippe ta den ut? om jeg pakker den inn eller noe? skal ta MR av ryggen..

ORIGINAL: Rebecca85

Kom på det nå at jeg ikke kan ta ut den nye piercingen i øret mitt allerede og jeg som skal ta MR på lørdag [:o] da er det 2 uker siden jeg tok den og livredd jeg ikke vil få den inn for de anbefalte ikke å bytte før etter 8 uker [&o]

Kan man slippe ta den ut? om jeg pakker den inn eller noe? skal ta MR av ryggen..

Du må ta ut alt av metall som går ann å ta ut! Tviler på det finnes unntak..

I min erfaring må ALT av metall ut, nytter ikke å pakke den inn, du risikerer at den slites løs fra øret for det er kraftige magneter som er i verk ved MR.. Hør med sykehuset før du kommer så er du sikker... Og må den ut så MÅ den ut..

ORIGINAL: Pearl

I min erfaring må ALT av metall ut, nytter ikke å pakke den inn, du risikerer at den slites løs fra øret for det er kraftige magneter som er i verk ved MR.. Hør med sykehuset før du kommer så er du sikker... Og må den ut så MÅ den ut..

Det med at den rives ut av øret er en myte [;)] Jeg er radiograf, og selv om det er heftige magnetiske krefter i gang på en MR, river den ikke ut små ting som øredobber.
Men de må ut ja, for du kan få forbrenninger...

Faen også [:'(] er så utrolig surt om jeg ikke får den inn igjen [&o]

Har det noe å si åssen materiale det er..er jo titan så det er jo magnetisk tipper jeg men[8D]

ORIGINAL: *lykkeligst*

Det med at den rives ut av øret er en myte [;)] Jeg er radiograf, og selv om det er heftige magnetiske krefter i gang på en MR, river den ikke ut små ting som øredobber.

Forbrenninger? åssen tar de mr av folk meg metall inni kroppen da?[:-]

Siden et er ryggen håpet jeg hodet kunne slippe unna[8D]

de gangene jeg har vært inne til MR for bekkenet mitt, og ryggen min så har det ikke vært snakk om annet en at alt skulle bort... [8|]

MR skal ikke taes av folk med metall inne i kroppen... De går på CT istedenfor.
Hodet ligger inni magnetfeltet selv om det er ryggen man skal ta bilde av desverre.

ORIGINAL: Enzonom

de gangene jeg har vært inne til MR for bekkenet mitt, og ryggen min så har det ikke vært snakk om annet en at alt skulle bort... [8|]

Pokker så kjipt [&o]

Jeg tok MR for 1 mnd siden, jeg hadde hårstrikk med metall, de sa det gikk fint fordi det var ryggen som skulle bli tatt bilde av, hadde det vært hode så hadde det vært annerledes. Så jeg tror du kan få ha øredobben i.

MR skal ikke taes av folk med metall inne i kroppen... De går på CT istedenfor.
Hodet ligger inni magnetfeltet selv om det er ryggen man skal ta bilde av desverre.

Tenk om jeg ikke får den inn igjen da..er ikke deilig å ta den og ikke gratis heller [X(] får bare håpe på det beste da..

ORIGINAL: Krøllo

Jeg tok MR for 1 mnd siden, jeg hadde hårstrikk med metall, de sa det gikk fint fordi det var ryggen som skulle bli tatt bilde av, hadde det vært hode så hadde det vært annerledes. Så jeg tror du kan få ha øredobben i.

ÅHHHH!!!! HÅPER DET [:D]

Skal ringe de og høre tror jeg [:)]

Hårstrikk er gjerne ikke i kontakt med hud, og gir derfor ikke forbrenninger. [;)]

ÅHHHH!!!! HÅPER DET [:D]

Skal ringe de og høre tror jeg [:)]

Ja gjør det [:)]

Om du må ta den ut så går det sikkert bra, en mr tar da ikke så utrolig lang tid at det rekker å gro. Kanskje du kan sette inn noe av plast eller noe akkurat da?
Det går ann å bytte tidligere enn 6-8 uker altså. Jeg byttet navlepiercingen min etter 1 uke, for jeg fiklet sånn med ringen, så jeg tenkte det ble mer hygienisk med en stang sånn at ikke bakteriene ble vridd inn hele tiden. [8D]

Jeg fikk beskjed om å ta ut mine men siden jeg ikke fikk tatt ut alle så gikk det greit sa dem[:)]

ORIGINAL: Buffi

Jeg fikk beskjed om å ta ut mine men siden jeg ikke fikk tatt ut alle så gikk det greit sa dem[:)]

Hvilke fikk du ikke tatt ut?

ORIGINAL: toneany

Om du må ta den ut så går det sikkert bra, en mr tar da ikke så utrolig lang tid at det rekker å gro. Kanskje du kan sette inn noe av plast eller noe akkurat da?
Det går ann å bytte tidligere enn 6-8 uker altså. Jeg byttet navlepiercingen min etter 1 uke, for jeg fiklet sånn med ringen, så jeg tenkte det ble mer hygienisk med en stang sånn at ikke bakteriene ble vridd inn hele tiden. [8D]

Det er en veldig lang kjøretur for å komme til butikken jeg tok den i for bytte til eventuelt plastikk eller noe, og jeg ble ikke anbefalt å bytte for tidlig for det ville nok være ganske smertefult[X(]

Ringte klinikken jeg skal ta MR på og ho anbefalte å ta ut alt men var litt usikker så ho syns jeg skulle vente med å ta den ut til etter jeg snakket med han som gjør det [:)]

prøvde med kjøleskap magnet og den festet seg ikke på den men på de vanlige øredobbene mine...kan være jeg slipper da[:D]

jeg kjøpte en i plast til navlen iallefall da jeg var gravid, som var tøyelig - sikker på du får tak i det til øret også [:)]

Back
Topp