Ha gjør dere i varmen?

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Er alene med babyen og storebroren denne uka. Er godt over 30 grader, og femåringen er rastløs som fy. Blir så usikker på hvor mye minstemann tåler i denne varmen, men nytter ikke å bare sitte her hjemme heller!! Hva gjør dere om dagene?

Vi satt opp ett lite basseng i hagen tidligere i sommer sånn at de kunne bade her hjemme. Ellers var vi på biblioteket, Leos lekeland, shopping(mine er 8 og 10)
De må også forstå at man ikke kan farte rundt så mye med baby, lære seg å ta hensyn! Vi har legobord på kontoret mitt hjemme. Evt så kan du bruke en duk på kjøkkenbordet som du kan løfte bort ved måltider osv.
Avtale besøk av venner får også tida til å gå!

Vi satt opp ett lite basseng i hagen tidligere i sommer sånn at de kunne bade her hjemme. Ellers var vi på biblioteket, Leos lekeland, shopping(mine er 8 og 10)
De må også forstå at man ikke kan farte rundt så mye med baby, lære seg å ta hensyn! Vi har legobord på kontoret mitt hjemme. Evt så kan du bruke en duk på kjøkkenbordet som du kan løfte bort ved måltider osv.
Avtale besøk av venner får også tida til å gå!

Problemet er at han vært alt for lenge hjemme med rolige dager nå. Barnehagen er stengt i fire uker, og han er en aktiv kar som trenger mye fysisk utfoldelse. Han har overhode ikke fått gjort stort i sommer, han har virkelig måtte ta hensyn - såpass mye at jeg begynner å synes synd på han. Han teller ned dagene til barnehagestart nå, så denne sommeren var nok ikke det store for han. Han trenger utløp for all energien sin, og da er rolige hjemmedager i varmen ganske kjedelig etter fire uker hjemme.

Plaskebasseng har vi, men han begynner å gå lei etter en lang sommer. Lekeland ligger såpass langt unna at jeg ikke orker biltur alene dit med de to i varmen. Biblioteket har vært feriestengt. Alle vennene har vært og er bortreist på ferie, og de er såpass små enda at de bare akkurat har begynt å øve på å besøke hverandre uten foreldre. Ene kompisen kom hjem nå, så skal møte han og mammaen en formiddag heldigvis. Han bygger lego alene her i timesvis hver dag, men jeg får så vondt i meg av at jeg aldri får hendene fri til å leke litt sammen med han.

Skulle gjerne tatt han med ute og funnet på noe, men det er så voldsomt varmt og må jo ha skygge for minstemann. Tør ikke dra på stranda med de alene Feks, han kan jo ikke bade uten at jeg er i vannet sammen med han heller. Får vel bare prøve å få dagene til å gå, han har fått gjort en del med pappaen tidligere mens jeg og babyen har vært hjemme i alle fall.

Storesøster her er 5 år, og lillegutt 5 uker. Når det var som varmest hadde jeg lillebror ute i små perioder og det gikk helt fint. Han lå i bare bleien i vognen i skyggen, og så la jeg ha oftere til brystet en vanlig for å være sikker på at han fikk nok væske. Var ute i et par timer, så inn igjen en stund. Tenker om dere har lekeplass i nærheten eller noe, så tenker jeg at det går helt fint å ta med minstemann. Så lenge de får skygge og nok væske er det nok ingen fare :)

• Liker
Reactions: Xyt
Jeg var alene med storesøster på 3.5 Og lillesøster på 5 uker i en uke. Mamma om på formiddagen å lekte litt før jobb. Hun hadde sein uke. Men vi hadde klart oss. Vi står opp og steller oss. Prøver å spise litt eller bare lage mat å ta med på tur. Og rett ut. Så går vi værtfall 1 times tur med hunden før varmen tar tak. Stopper gjerne på en lekeplass eller på butikken å kjøper noe godt. Plukker ting. Leter etter bokstaver eller ting mens vi triller. Løser "mysterium". Bare finner på leker under veis.

Har badet litt på altanen. Alle kidsa er på ferie. Men venner av meg har besøkt meg.

Av tingene vi har plukket har vi brukt på fremtiden vår når hun sover. Vi har laget et akvarium, et smykketre og malt steiner til hagen.

1533129151448.jpeg

20180712_181912.jpg

Var ute på idretts- og lekeanlegget ved skolen her i dag, var litt kjøligere ute så da var det mye enklere :-) fikk til og med gått en tur til etter middag. Er meldt mer levelige temperaturer de neste dagene også, så da blir nok uka fin :-)

Back
Topp