Ha den nyfødte hos deg så mye som mulig

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvis den nyfødte babyen kunne bestemme, ville den vært tett inntil deg – hele tiden. Kanskje bør du la den få lov til det?

Menneskebarnet er nok det mest hjelpeløse nyfødte vesenet som finnes. Det er totalt avhengig av spesielt mor, og det trenger hjelp og tilstedeværelse i lang, lang tid etter fødselen.

Les mer fra jordmor Ragna her
 
Så sant så sant... Det tok noen dager før jeg skjønte akkurat det. Var så glad for å få kroppen min "for meg selv igjen" etter 9 mnd gravid at jeg fikk nærmest litt sjokk over at babyen trengte så mye nærhet. Nå er gutten 18 dager og han vil fortsatt sove på brystet. Dette er beintøft på natten ettersom jeg ikke får noe søvn når han sover der. Pappaen tar sin del, men nå har jo han begynt å jobbe igjen så kan avlaste mindre. Har prøvd å venne han til å sove mellom oss i senga istedet, men han bare hylgriner og vil opp på brystet. Vet ikke hvor lang tid jeg må regne med at han trenger så mye nærhet? Håper han kan legges for seg selv om ikke lenge. Erfaringer?
 
Jeg forventet sånn klistremerke baby, men min baby er veldig selvstendig. Hun ligger gjerne for seg selv og pludrer eller sover. Hun kan ligge i lekegrinden eller i sengen sin alene uten problemer.
 
Hun her var mest sånn første måneden. Hun er nå 6 uker. Vil fortsatt sove på skulderen min eller i armkroken kortere stunder i løpet av dagen :) men hun kan også ligge selv
 
Back
Topp