H******!!! MUS!

Sillien

Gift med forumet
vi har flyttet inn i et eldre hus som vi pusser opp... men nå på vinteren har det kommet inn noen mus! de kommer inn igjennom peisen i stuen! vi har gått igjennom rom for rom og tettet eventuelle gliper de kan komme seg inn igjennom, men vet ikke hva vi kan gjøre med at de kommer seg inn i peisen! har lagt ut både gift og feller! hører de av og til skrape i noen av veggene :( :( :( :(

men nå syns jeg at jeg hører en fra kjøleskapet!!!! altså ikke INNI kjøleskapet, der med maten,  men uner eller noe.... dro frem kjøleskapet og det var ikke noe mus som kom pilende da..... 

ååååååååååå er helt på gråten! HATER mus!!!!! det kommer opp musestoppere rundt hele huset til våren, men er ikke noe å gjøre med no :(

Å så kjedelig!! Vi hadde det samme problemet når vi flyttet inn i huset her, men er heldigvis *bank i bordet* blitt kvitt de ekle små dyrene.

Hvis de kommer inn i peisen så må de jo egentlig komme seg inn fra pipen på taket, da ville jeg satt på en pipetopp.

Lykke til med å bli kvitt faenskapet!!

æsj det er ikke noe morsomt, hadde en del mus her også før jul... og ja de gjemmer seg under kjøleskapet, vi trakk det fram og vippet det opp så ingenting, satte det ned og like etterpå kom det fram en mus fra under det hehe
vi hadde også en superintelligent mus som ikke gikk i feller uansett hva vi hadde på de av mat, men fikk tatt den til slutt med cheeze doodles av alle ting hehe

klatrer de opp på taket og inn igjennom pipen???

seriøst, med en gang så tenkte jeg: neeei, ikke drep de stakkar, vi må fange de og slippe de ut i skogen, de  er så søte....nå bare tenker jeg: DØ!!!!! har heldigvis en stor hund så de løper ikke rundt på gulvet, men finner spor etter de rundtomkring, f.eks i kjelleren.... der vasker vi jo klær.... jøkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har dem inni veggene her vi, og innimellom kommer de faktisk løpende ut på kjøkkengolvet og.... Grrr, håper jeg får tak i en av de små rakkerne neste gang de er ute på tur, for da skal jeg jaggu gi den til katta som lusker rundt veggene....

tror jeg ville ringt en exterminator (eller hvordan det skrives ;p ) så de hadde fått gjort en proff jobb så musene aldri viser seg igjen ;) 

Vi hadde mus her i jula, satt inni veggen og spiste på treverket. Faen så sint jeg var på den. Men var mer sint på katta som ikke gadd å fange musa..
Så plutselig mens jeg lå på barsel med min nyfødte dattere så fikk jeg mld fra gubben om at det lå en halvspist mus på stuegulvet, så da hadde katten fått tak i musefaen mens vi var borte :D
Flink pus ;)

LadyOnHeels skrev:
tror jeg ville ringt en exterminator (eller hvordan det skrives ;p ) så de hadde fått gjort en proff jobb så musene aldri viser seg igjen ;) 

Ja, ring til Anticimex eller noe, de veit hva man skal gjøre for å bli kvitt sånne problemer. Men IKKE legg ut sånn muse/rottegift som du kjøper i butikken, de tar livet av musene, men tar også livet av andre dyr som spiser musene, altså katter osv... 

Lykke til, håper dere blir kvitt de ubudne gjestene snart.

<3 katt er tingen <3
Vi har en eminent musefanger ved navn Grizabella. Hun er fullstendig ubrukelig til alt annet, vil ikke engang komme inn i stua å være sosial. Men fange mus kan hun. Vi har forøvrig innsett at når man har ett over 100 år gammelt hus med litt nostaligsk standard må man tåle mus. Men så lenge vi har Grizabella som holder bestanden nede, og har fått tettet de største hullene som de kan komme inn gjennom, holder de seg unna gulv og skap. Lå forøvrig i senga vår på loftet i morges og hørte musa pile over hodet på meg, i skråtaket. Helt greit så lenge rommet er tett :-p

Back
Topp