h- melk eller lett melk??

hamarjente

Forelsket i forumet
når man skal begynne å gi barna vanlig ku melk skal da begynne med h-melk eller lettmelk???

jeg vil gi lite melk og mye vann da barn ikke skal ha så mye melk men lett melk vil jeg bruke... mye fett i melken... og de trenger ikke så mye da det er melk i så mye annen mat de spiser..

jeg har gitt begge mine barn h-melk... men de har ikke fått så mye da..1 glass el 2 om dagen...fra de var 1 år [:D][:D]

Jeg har hørt at melken skal være lettest mulig[8|] Men jeg kan ha hørt feil[;)]

Karoline har for det meste fått skummet eller ekstra lett, er jo det far drikker... Gidder ikke kjøpe egen melk til henne... Men igår fikk hun smake h-melk for første gang!! Det var jenta som aldri fikk nok melk!! Tror hun heller vil ha h-melk enn brus nå... Hehe... Bakdelen var at jeg ble gående å kjenne melkelukta av henne hele dagen.... Sånn er det å ha overfølsom luktesans når man har baby i magen...

Jeg drikker kun h-melk selv jeg..synes det er den eneste som smaker melk jeg. Dattern min blir skikkelig sur om hun får lettmelk å drikker nok også kun h-melk[;)]
Jeg fikk anbefalt da hun var liten at barna skal ha h-melk pga melkefettet som er viktig for utvikling av hjernen..om dette stemmer vet jeg ikke,men den ble ganske naturlig å følge her i huset pga at det drikkes kun h-melk. Nå skal det sies at hun er lang og slank og eier ikke et gram fett på kroppen..hadde hun vært av den lubne sorten,hadde jeg nok begynt med lettmelk ja..[8|]

Jeg fikk beskjed av helsesøster at vi skulle gi lettmelk. Lettest mulig.
Da jeg jobba i barnahge for noen år siden, var det H-melk som skulle gis.
De forandrer mening innimellom! [;)]
Jeg gir Theodor den melka vi har jeg, blir som regel H-melk.

jeg kommer også til å gi barnet mitt h melk.

det er det jeg er oppvokst på å kommer til å føre det videre.[:)]

Back
Topp