H%&¤#""#¤# halsbrann

mariann85

Blir kjent med forumet
Nokken fleire som e plaga me halsbrann?? Ej tru snart ej ikke he spiserør igjenn... Ka kan en bruke mot d?? He levd på melk til no...
 
Stakkars :( Jeg har begynt å få det samme...Er ikke morro..

Jeg kjøpte noe som heter "Gaviscon" på apoteket.Koster langt under hundrelappen for endel tabletter.Det er tyggetabletter med mintsmak.
De har fungert veldig bra for meg. :)

Håper du finner en løsning på det :)
 
Huff, ja jeg er også plaget med halsbrann. Men det er litt avhengig av hva slags mat jeg spiser i løpet av dagen.
Jeg bruker å spise mandler når jeg får halsbrann, det hjelper :-)
Også bruker jeg å ta samarin av og til, og det hjelper også :-) Har også prøvd novaluzid tyggetabletter som også er bra.
 
Veeeldig plaget til tider! Men Gaviscon kjøpt på Apoteket hjelper som regel. De har sikkert andre varianter også og da er visst poenget å ta den varianten som "legger lokk" på magesekk innholdet og ikke den som reduserer syremengden har jeg blitt fortalt.
Fikk også høre at melk hjelper der og da men egentlig øker syremengden og derfor ikke hjelper på litt sikt??
 
Jeg er ekstremt plaget og må sove halvveis sittende om natten. Jeg syntes flytende gaviscon som fåes på apoteket virker mye bedre en tyggetablettene. Men smaken er helt grusom!
Skal til legen imorgen og høre om han kan gi noe som virker bedre :)

God bedring! :)
 
Veldig kjent fenomen, ja! Det jeg kan anbefale er gulrøtter, gaviscon og melk. Det funket for meg hvertfall!
 
Har slitt med det i mange mnd. nå =/ Blitt verre og verre syns jeg.

Drikker masse melk og gaviscon =D
 
Har slitt med det i mange mnd. nå =/ Blitt verre og verre syns jeg.

Drikker masse melk og gaviscon =D
 
min halsbrann he heldigvis begynnt å gå over :) bare litt plaget til tider so da funka melk heilt fint.. :)
 
Er også mye plaget med halsbrann...og lovehearts funker fjell mot dette!!!
 
Har vært plaget med halsbrann gjennom alle svangerskapene mine, men denne gangen har det vært ekstremt :/
Det kommer jo selvfølgelig an på hva man spiser og drikker, ble jo kjempekræsj for meg når jeg skulle drikke apelsinjuice mot UVI da :/
På dagtid har jeg Link og Novaluzid tyggetabletter (takler ikke konsistensen som oppstår av Gaviscon tyggetabletter, får bare brekninger da). På kvelden begrenser jeg spising og drikking til kun det nødvendige, samt at min beste venn ved hodeputen er en flaske flytende Gaviscon jeg tar en sup av når jeg legger meg, og ved behov hvis jeg våkner på natten :)
Hos noen skal det hjelpe med lovehearts, gulrøtter, mandler, melk, og drikkevarianten av aloe vera ble jeg anbefalt av en venninne men vet ikke hvor man finner slikt.
 
Jeg har begynt og sliten veldig med det, men hittil kunn når jeg spiser visse mat varer/godt. Det værste jeg kan spise er smash! :p Da blir det så ille at jeg brekker meg! Så føler veldig med deg! Jeg greier ikke Gaviscon men dem har noen veldig fine tyggetabletter på apoteket med mint smak som kan hjelpe. Til nå har jeg holdt meg til melk;)
 
Back
Topp