Høyt symfysemål

NovGull(:

Betatt av forumet
Noen andre med høyt mål? Jeg ligger oppfor den lyse lilla. Altså på det hvite. Jordmor virket bekymret over det og jeg fikk ny time allerede mandag morgen, hun snakket om og henvise meg videre til føden på mandag.. (Var hos jm idag) fikk ikke spurt så mye om det da jeg hadde høyt blodtrykk og endel andre ting vi pratet om. Ble plutselig litt bekymret.

Edit: sammenlignet nå papiret med lillebror sitt. Krysset ligger nå på samme linje som med lillebror når han ble født. Til termin. Jeg er nå 34+2

Har du plutselig hoppet opp? Jeg lå hele tiden akkurat langs den øvre normalen med første. Bare litt under denne gangen.

Har du plutselig hoppet opp? Jeg lå hele tiden akkurat langs den øvre normalen med første. Bare litt under denne gangen.
Prøvde å laste opp filen men får feil mld. Har låge på den rød streken ja og nå er den forbi alle streker. Heh:oops:

Kan være mye fostervann f.eks. du blir sikkert tatt inn til en undersøkelse med ultralyd.

Prøvde å laste opp filen men får feil mld. Har låge på den rød streken ja og nå er den forbi alle streker. Heh:oops:

Føler du selv det er merkelig i forhold til kostholdet og aktivitetsnivået ditt i det siste? Eller er alt som normalt og pluselig har det hoppet? Har vekta di økt i takt med hoppet?

Kan jo være babyen har hatt en vekstspurt da. Bra du blir fulgt opp uansett :)

Føler du selv det er merkelig i forhold til kostholdet og aktivitetsnivået ditt i det siste? Eller er alt som normalt og pluselig har det hoppet? Har vekta di økt i takt med hoppet?

Kan jo være babyen har hatt en vekstspurt da. Bra du blir fulgt opp uansett :)
Ja vekten er gått opp og blodprosenten ned og blod trykket opp. Hatt endel oppkast og hodepine. Vert til hyppig kontroll da de "fryktet" svangerskapsforgiftning. Blodtrykket kom seg og idag var jeg på "vanlig"kontroll. Blodtrykket hadde steget litt og pga jordmors sykemeldning er det endel uker siden jeg sist målte symfysemålene. Så mulig det kan være vann ja. Håper det...

Ja vekten er gått opp og blodprosenten ned og blod trykket opp. Hatt endel oppkast og hodepine. Vert til hyppig kontroll da de "fryktet" svangerskapsforgiftning. Blodtrykket kom seg og idag var jeg på "vanlig"kontroll. Blodtrykket hadde steget litt og pga jordmors sykemeldning er det endel uker siden jeg sist målte symfysemålene. Så mulig det kan være vann ja. Håper det...

Ah, ja ser jo den med svangerskapsforgiftning. Krysser fingrene for at det er ingenting. Men nå er vi jo kommet så langt at man kan prøve å sette i gang eller ta ks om det skulle være noe :)

Ligger også en del over den røde streken, men fortsatt innenfor normalen. På sist kontroll (uke 32) hadde sf-målet hoppet opp litt. Har også vært på to ul der det var 13% avvik første gang og 20% andre gang. De mistenkte svangerskapsdiabetes, men var ikke det. Føler meg i fin form ellers så de har ikke gjort noe med det.

Tja har høyt symfysemål godt utenfor "normal" feltet men ligger på det samme kurve. Vet at jenta, er stor men har også svangerskapsdiabetes og er på ul ca hver 14 dag så de følger nå med på det.

Jepp, er også høyt oppe men vet jeg har for mye fostervann og svangerskapsdiabetes!
Jeg var høyt oppe med første jenta og, og ble sendt på vekstestimering uke 38 for å sjekke at hun ikke var en giga unge før fødsel, hun lå midt der hun skulle og det gjorde fostervannet og! Jeg hadde bare stor mage. Så det trenger ikke være noe, men du blir sikkert sendt til vekstestimering før uke 38:)

Back
Topp