Høyt symfysemål

87modell

Flørter med forumet
Hei.
2gangsfødende. Uke 29+6 i dag. Symfysemål var laaaangt over det blåe feltet. Skal på ekstra kontroll i morgen hos jm. Glukosebelastning normal. Gått opp 8 kg alt i alt. 1.5 kg fra uke 18 til 28. Føler jeg skal sprekke. Masse strekkmerke. Fikk ingen første gang før siste uken..da kom d pittelitt. Nå er de over alt.. :o

Noen i lignende situasjon?

Har også høye symfysemål.Skal på vekstesrimering i morgen på sykehuset.Er 36+6 i dag.

Last edited:
Jeg har i øverste delen ja.. Så litt høyt.. Er på vekstestimering annenhver uke, men det er pga. Svangerskapsdiabetesen. Hun ligger ca 10% på pluss..
Men samtidig trenger det ikke bety noe at du ligger over.. Skal se at det er helt normalt :)

Nå er det en stund siden jeg har fått målt, men sist så var den et lite stykke over gjennomsnittet iallefall! Og på ul så viser det seg at jeg har for mye fostervann.
Min glukosebelastning var også normal, men blir fulgt opp ekstra pga vannmengen :)

Jeg har og litt over normalen, testen viste null diabetes, og jordmor er ikke bekymret :-) Så da tenker ikke jeg noe over det heller.

Jeg og ligger over. Jeg har det gamle skjema, slik jeg forsto er gjennomsnittet på det nye skjema litt høyere. Jeg har dog fått 2 store barn før, første var 55 cm og 4310 andre var 54 cm og 3910. Så jordmor er ikke bekymret foreløpig. Skal på kontroll på torsdag, så det blir spennende å se ☺️

Enda mer stigende i dag.. så nå er det full oppfølging på sykehuset.

Vedlegg

• Snapchat-7017768722164846201.jpg
    Snapchat-7017768722164846201.jpg
    820,6 KB · Visninger: 67
Jeg og ligger over. Jeg har det gamle skjema, slik jeg forsto er gjennomsnittet på det nye skjema litt høyere. Jeg har dog fått 2 store barn før, første var 55 cm og 4310 andre var 54 cm og 3910. Så jordmor er ikke bekymret foreløpig. Skal på kontroll på torsdag, så det blir spennende å se ☺️

Jeg har også det gamle skjema. Ligger fint på normalen i det nye, litt høyt i det gamle.

Nupp. Da var det bare ekstrem svangerskapskvalme. Å det er jo i høyeste laget nå. Blir jo bekymret når hun sier hun tror jeg har mye fostervann. Så googler man det...

Nupp. Da var det bare ekstrem svangerskapskvalme. Å det er jo i høyeste laget nå. Blir jo bekymret når hun sier hun tror jeg har mye fostervann. Så googler man det...

Det finner de raskt ut av på UL :)

Du kan laste ned symfyse-fundus appen som er utviklet på St.Olav og NTNU. Det er et skjema som er basert på mye større studier og som er tilpasset etter dine mål. Det går jo ikke an å få til på et papirskjema. Jeg ligger helt i øvre grense på helsekortet, men midt i normalområdet på appen.

Du kan laste ned symfyse-fundus appen som er utviklet på St.Olav og NTNU. Det er et skjema som er basert på mye større studier og som er tilpasset etter dine mål. Det går jo ikke an å få til på et papirskjema. Jeg ligger helt i øvre grense på helsekortet, men midt i normalområdet på appen.

samme her :)

Forrige svangerskap lå jeg i det øverste feltet på sf mål hele veien, men fikk en liten gutt til termin, 50cm lang og 2990.

Ligger i øverst i feltet nå også, og skal på vekstestimering neste uke. Men ikke fordi de tror det blir er stort barn, men et lite barn, da jeg sist hadde begynnende morkakesvikt. Satser på at alt ser bra ut nå :)

Så sf mål trenger i allefall ikke å ha noen betydning for størrelsen på barnet :)

Back
Topp