Høyt symfyse mål

Spent:)

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Var på kontroll i dag, symfyse målet var langt over normalen.. Er i uke 29 og målet låg på 31,5 cm. Må tilbake for å ta glukosetesten ☹️ Erfaring med stor mage - stor unge? Er ikke alltid det har en sammenheng vel? Dokke som er i uke 29, magemål? [emoji4][emoji4]

Lå over gjennomsnittet store deler av første svangerskapet, men innenfor 'normalen'.
Baby var 4260 og 51 cm, født ti dager over termin.
Denne gangen ligger jeg rett på gjennomsnittet, så er spent :)

Ligget høyt med mine 3 og ligger høyt denne gangen også. De 3 forrige veide 4630, 4344 og 4964gr. Født 4 dager før på alle 3. Ligger an til å få en på over 4kg denne gangen også ifølge vekstestimering.

Hadde 31cm i uke 30. Havnet vel da øverst på det lyselilla. Lå der med nr 1 også, født på termindato og veide 3485gr. Han i magen nå blir noe større iflg estimering på ul, over 4kg på termin, så får vi se hva fasit sier. :p

Jeg lå helt øverst og nesten over det lyselilla feltet sist svangerskap og ut kom ei lita trulte på 3 kg og 49 cm, så stemte ikke her. [emoji4]

Ligget høyt med mine 3 og ligger høyt denne gangen også. De 3 forrige veide 4630, 4344 og 4964gr. Født 4 dager før på alle 3. Ligger an til å få en på over 4kg denne gangen også ifølge vekstestimering.
Over til noe heeelt annet, fødte du vaginalt med dem?? Min sønn veide 4700 og han måtte ut med hastesnitt for han kom ikke ned så lurer på om det var fordi han var var for stor. Er veldig spent denne gangen.

Over til noe heeelt annet, fødte du vaginalt med dem?? Min sønn veide 4700 og han måtte ut med hastesnitt for han kom ikke ned så lurer på om det var fordi han var var for stor. Er veldig spent denne gangen.

Født vaginalt alle gangene ja :) men sistemann satt fast, han på 4964g. Satt fast med skuldrene fordi han hadde ikke dreid seg skikkelig rundt for å komme ned i fødselskanalen, ellers hadde det nok gått bra :) Nå er jo kvinnekroppen så individuelt, så hva som fungerer for andre går muligens ikke for en annen [emoji173]️

Født vaginalt alle gangene ja :) men sistemann satt fast, han på 4964g. Satt fast med skuldrene fordi han hadde ikke dreid seg skikkelig rundt for å komme ned i fødselskanalen, ellers hadde det nok gått bra :) Nå er jo kvinnekroppen så individuelt, så hva som fungerer for andre går muligens ikke for en annen [emoji173]️
Takk for svar :)

Mye er vel avhengig av hodestørrelsen (og kanskje skuldrene?) også?:)
Jenten min var 37 cm rundt hodet, med fødselssvulst pga lang presstid.
Jeg fikk ikke hodet ned og ut selv, måtte vakum til. Resten av kroppen bare sklei ut:P
Vekten var godt fordelt på en lang kropp, men stort hode er vanskelig å fordele utover :D

Sist svangerskap låg jeg over (akkurat på grensen på det lilla feltet). Ut kom en på 3400 og 50 cm. Denne gangen ligger jeg godt over det lilla felte, men ut ifra vekstestimering forventer de en liten på 3300-3450. Er inne å måler den lille hver uke med ultralyd og h*n ligger på gjennomsnitte i vekt sier de.

Back
Topp