Høyt stoffskifte?

*LC*

Gift med forumet
Fikk resultat på prøvene fra legen. Alle prøvene så greie ut, men jeg grenser til høyt stoffskifte. Noen som har høyt stoffskifte som kan uttdype litt hva det går ut på? Har lest litt på nettet, og det kan jo forklare en del ting bla at jeg er så utrolig sliten og trøtt.

Jeg har lavt, hatt det i mange år og må bruke medisiner fast for å fungerer som normalt :-)
Jeg kan endel om både lavt og høyt, så bare å spørre om det du måtte lure på :-)

Meister skrev:
Jeg har lavt, hatt det i mange år og må bruke medisiner fast for å fungerer som normalt :-)
Jeg kan endel om både lavt og høyt, så bare å spørre om det du måtte lure på :-)

Takk snille deg:). Vet liksom ikke hva jeg lurer på heller he he... Får høre hva legen har å si neste gang, da har jeg sikkert mange spørsmål til deg.

Lurer på et faktisk-
Kan man plutselig få stoffskifteproblemer under et svangerskap, eller har man antakelig hatt det hele tiden?

Sprøsmålene dukker som regel opp etterhvert ja :-)
Jeg kan jo fortelle masse, men lettere med konkrete spm så får du svar på akkurat det du lurer på og ikke alt det jeg kan komme på å rable ned, hehe :-)

Ja man kan plutselig få stoffskifte problemer i forbindelse med et svangerskap, og da er det som regel forbigående. Altså man kan trenge medisinering under svangerskapet, men ofte en tid etter endt svangerskap normaliserer det seg igjen. Men det kan jo også bli permanent.
Du kan jo også ha hatt det fra før, symptomene kommer snikende og ikke betandig man legger merke  til at noe er galt før det har gått en tid. Men personer med høyt og lavt pleier å ha mer vansker med å bli gravide, så enten var du helt i startfasen av sykdommen eller så har det kommet i svangerskapet. Det er en sykdom krever oppfølgning, spesiellt i forbindelse med graviditet, så pass på at legen din er flink til å følge deg opp (ikke alle som er det) men som regel er det enkelt å behandle og normalisere ;-) Lykke til hos legen :-)

Tusen takk for utfyllende svar. Håper dette bare er forbigående, men får ta det som det kommer. Blir godt å få noen svar hos legen om ikke så lenge, så kjedelig å vente. Takk igjen for at du tok deg tid:).

Back
Topp