Høyt sf mål

Nilelin83

Flørter med forumet
Noen andre som har/har hatt det? Jeg ligger utenfor det fargede området... lå over streken med de to andre også men ikke utenfor det fargede området... de var 4266 (16 dager på overtid) 4036 (2 uker før termin)... jeg ble henvist til vekstkontroll i uke 36... er 27+4 i dag... litt bekymra for at barnet skal bli veldig stortIMG_1090.JPG

Har også steget veldig, lå på streken i uke 24

Lå LANGT over med nr 2 og 3. De var 2600g og 2900g så det trenger ikke bety stort barn:) ligger godt over nå også og han er 13% under gjennomsnittet

Jeg lå over med begge de første (og nå også), men barna var omtrent akkurat 3 kg, og jeg fikk stadig kommentarer på hvor liten mage jeg hadde.

Jeg får hele tiden kommentarer på at jeg har stor mage og om jeg er sikker på at det ikke er tvillinger [emoji28] men får vente i spenning til vekstkontrollen

Kan godt hende barnet ikke er så stort uansett, men greit at de måler det :) og når de to andre var stor også, er deg ekstra greit å følge med

Jeg er litt i motsatt enda visstnok. Lå nesten nederst på den fargede grafen. Så om det fortsetter slik (og det ikke bare var pga plasseringen hans nå) så blir det mulig vekstkontroll på meg også

Flere faktorer som spiller inn, du kan f.eks ha mye fostervann eller livmoren vokser mer utover. Jeg har alltid ligget under på målet, men har fått gjennomsnittlig store barn (3,3 og 3,6 kg).

Er det samme person som har tatt begge målene? Det er veldig individuelt hvordan de måler, så alle målene bør utføres av samme person. Det viktigste er at magen/babyen følger sin egen kurve.

Eg låg under på 24-vekerskontrollen, ny kontroll neste veke. Spent korleis målingane blir då

Første var legen og andre var jordmor
Da har du nok forklaringen der. Det er jo vanskelig å si hvilken som er mest korrekt, men mest sannsynlig er ikke økningen reell, hvertfall ikke i så stor grad som kurven viser. Når skal du måle på nytt og hos hvem? Da kan du sammenligne målene gjort av samme person.

Last edited:
Da har du nok forklaringen der. Det er jo vanskelig å si hvilken som er mest korrekt, men mest sannsynlig er ikke økningen reell, hvertfall ikke i så stor grad som kurven viser. Når skal du måle på nytt og hos hvem? Da kan du sammenligne målene gjort av samme person.

Jeg skal til jordmor igjen neste gang, da er jeg 32 uker... hun nevnte det at de kunne måle litt forskjellig... blir spennende å se hva det blir neste gang [emoji4]

Back
Topp