Høyt bt

Lizz83

Gift med forumet
Er det noen som har høyt bt her? Jm sa i dag at bt mitt var litt høyt (130/85), men sist sv.skap så lå den ca der hele tiden. Nå er jeg syk også da så jeg har ikke sovet mye de siste 14.dagene. Men jeg må si at jeg er litt bekymret. På første kontroll nå hos legen så var det på 120/80.

130/85 er jo ikke høyt. jeg skjønner ingen ting.
Ta en ny kontroll om et par uker igjen hos legen din du. Husk du skal sitte stille 15 min før du tar blodtrykket

Tullete av jordmoren din å skremme deg unødig. Bare det at du ikke har sovet særlig er en sterk indikasjon, OG du er syk. Du trenger ikke bekymre deg overhode. Bekymrer det deg, så ta et nytt trykk når du er frisk og utkvilt! Klem! :-)

Ville heller ikke kalle det høyt blodtrykk. Jeg utv. i forrige svangerskap høyt bt og låg da på 150/100 store deler av tiden, og mot slutten steg det mot 180/120. Jeg tenker at da havner man i kategorien høyt bt. Tullete jordmor du har! Ta en ny måling hos fastlegen din om kort tid og hør hans mening!

130/85 er da ikke høyt!  Jeg hadde 130/80, og det sa legen min var fint.  Det viktigste er at det holder seg stabilt, det er endringer de ser etter.  Tror du kan slappe helt av;)

Takk for beroliggende svar jenter :-) Tror jeg skal gjøre det :-) Startet penicillin-kur i går så regner med at jeg er helt frisk om noen dager :-)
Da skal jeg bare glede meg til ul 25.  (kan nesten ikke få dagene til å gå fort nok!)

Back
Topp