Høyt bt allerede :/

April-lykke

Glad i forumet
Vært sm 50% siden uke 6 pga kronisk trøtthet og svimmelhet. I forge uke besvimte jeg på badegulvet, var med legen og jeg har forhøyet bt :/ Ble sykemeldt 100% uten spm og fått beskjed om ta livet helt med ro.. Hadde svangerskapsforgiftning forge svskap. Kan man få symptom på det så tidlig? Eller er det håp om at det stabiliserer seg ? Knapt vært sm 100% en uke, å lei av å ta livet med ro allerede :p Er ikke skapt til å være sofasliter :)

Uffda.. Hvor høyt var blodtrykket ditt da? Noen har høyt blodtrykk hele svangerskapet uten at det skjer noe. Du skal vel ofte inn for å sjekke fremover håper jeg? Hadde sf med nr 1, med nr 2 hadde jeg lavt blodtrykk og ingen sf. Spent på nr 3 nå.

Vært sm 50% siden uke 6 pga kronisk trøtthet og svimmelhet. I forge uke besvimte jeg på badegulvet, var med legen og jeg har forhøyet bt :/ Ble sykemeldt 100% uten spm og fått beskjed om ta livet helt med ro.. Hadde svangerskapsforgiftning forge svskap. Kan man få symptom på det så tidlig? Eller er det håp om at det stabiliserer seg ? Knapt vært sm 100% en uke, å lei av å ta livet med ro allerede :p Er ikke skapt til å være sofasliter :)
Jeg hadde høyt bt hele forrige svangerskap uten at det utviklet seg til noe mer :)

Jeg fikk også målt høyt blodtrykk igår. Fikk beskjed at bare 10% kan kobles med svangerskapsforgiftning så liten fare. Fikk beskjed om å bruke tid på å ligge eller promenere. Blodtrykk synker vist med 20% om man ligger fremfor å sitte så bruk alle sitte anledninger til å heller ligge :-)
Høyste målt hos meg en 144/85, vanligvis ligger jeg på 120/80

Jeg skal sjekke bt hver uke framover :) Ved forverring må jeg ta kontalt. Var 155/90 ca.

Håper det går ned, for begynner å føle meg i fin form. Og rett å slett for frisk til å være sm å ta livet med ro :p

Så godt at det gjelder kun 10%. Håper jeg ikke er innom dem 10%'ene ! :)

Det er jo undertrykket de pleier å gå mest etter... overtrykket kan være høyt uten betydning, men om undertrykket begynner å bikke over 110 da er noe ruskende galt. Håper det roer seg for dere, damer :). Kjedelig å måtte gå på tå og hev fordi blodtrykket er en kødd.. men som min jordmor sier så er man dessverre mer utsatt for SF igjen om man har hatt det Før.

Back
Topp