Høyt blodtrykk??

~StRaToS~

Forumet er livet
Er det noen som kan forklare meg litt mere om det??
Eller lavt blodtrykk.

Jeg har hatt kjempevondt i den ene siden av hodet mitt (ved tinningen)
i 4 dager i strekk. Og det gjør jævla vondt.
Prøvde med paracet...merket ikke at jeg tok de engang.
Fikk halt meg ned til apoteket i dag og kjøpt panodil zapp.
Men nei da, virket ikke det heller.
Og nå er jeg sååå nei av alt at jeg har lyst til å grine!!

Så ringer gubben og spørr om jeg ikke har høyt blodtrykk.
Hva er det tenkte jeg.....

Jeg har speielt vondt når jeg reiser meg eller snur meg for raskt, eller prøver å le.
Eller når hodet mitt er lavere enn kroppen min.
Det gjør så ekstremt vondt at jeg må stoppe opp.
Det kommer en sterk intens smerte i et par sekunder så gir det seg og går over til bare vanlig sterk hodepine.

Vil bare ikke drite meg ut når jeg ringer legen i morgen og spørr om jeg kan komme iinnom
og måle blodtrykket p.g.a hodepine.

Er det noen som har peiling???

Takk for svar.
Men er det noe jeg kan gjøre nå for
å få det til å gå bort?
Er det noe spesielt men kan spise eller noe.??
Skal til legen i morgen men har det så jævlig nå også..

Jeg har lese briller som jeg skl bruke, men så blir jeg så kvalm når jeg bruker de.
Så var jeg så dum at jeg ikke tok refleksfrie briller at det faktisk er ubehagelig å gå med de
når jeg gjenspeier mine øyne.

ORIGINAL: jonesie

høres kjent ut det ja. Kanskje mer lavt blodtrykk enn høyt.

Men kan det ha noe med at du rett og slett på sjekke øynene? Kanskje du trenger briller?

jeg hadde det sånn en lang periode i fjor. ble sendt på ct skanning av hodet. det viste seg at jeg hadde fortettede bihuler. inngangen inn til tinningsbihulene var for trange slik at de ikke fikk ventilert seg som de skal [&:] de ble rett og slett undertrykk (luft) der inne og det var skitvondt! [8D]
kom i sånne tak som du beskriver. ble opperert, og VIPS så ble det borte [:)]

Kan man ta ct scanning mens man er gravid da???

Takk!
Så snill du er.
Får se hva som skjer i morge da!

Jeg hadde høyt blodtrykk i mange mange år, før de fant ut at jeg hadde innsnevring på pulsåren på den høyre nyren som førte til blodtrykket.
Hadde kjempevondt i hodet i flere år p.g.a det. Kom deg til legen du så du får målt [:)]

Hvordan klarte de å finne ut av det??
Kanskje jeg høres dum ut, men det høres ikke ut
som en vanlig kontroll.
ORIGINAL: fruluna

Jeg hadde høyt blodtrykk i mange mange år, før de fant ut at jeg hadde innsnevring på pulsåren på den høyre nyren som førte til blodtrykket.
Hadde kjempevondt i hodet i flere år p.g.a det. Kom deg til legen du så du får målt [:)]

Jepp, det skal jeg[:)]
Hvis jeg ikke får høre det vanlige.."drikk masse vann"[8|]
Vet det hjelper mot valig hodepine, men dette er det ingenting vanlig med
ORIGINAL: ~monicola~

ORIGINAL: mammanr.1

Takk!
Så snill du er.
Får se hva som skjer i morge da!

Håper du gir et referat da [:)]

som en vanlig kontroll.

Nei var hos legen da jeg var 16 år for å få p-piller. Da hadde jeg hatt vondt i hodet og ryggen i flere år...
Han fant ut at jeg hadde superhøyt blodtrykk. Ble sendt på sykehus og etter mange tester fant de ut det med nyren. Da ble det utblokking og sånn uten hell, og til slutt flyttet de hele nyra [&:]
Nyren ble nå ødelagt da, men blodtrykket ble borte..

De trodde jeg hadde blitt født med innsnevringen, så det var på tide at de fant det ut. Farlig å gå med høyt blodtrykk over lengre tid..
Men det er ganske så sjelden altså, så det er sikkert ikke noe sånt med deg.. [:)]

Flytta hele nyra??
Jøss!
Men nå har du jo ikke det problemet lengre selv om du
har betalt en høy pris, ødelagt nyre.

Men du? Er man kvalm når man har høyt blodtrykk?
Jeg har vært så kvalm at jeg prutselig begynner å spy.
Det er ikke avangerskapskvalme.

som en vanlig kontroll.

Nei var hos legen da jeg var 16 år for å få p-piller. Da hadde jeg hatt vondt i hodet og ryggen i flere år...
Han fant ut at jeg hadde superhøyt blodtrykk. Ble sendt på sykehus og etter mange tester fant de ut det med nyren. Da ble det utblokking og sånn uten hell, og til slutt flyttet de hele nyra [&:]
Nyren ble nå ødelagt da, men blodtrykket ble borte..

De trodde jeg hadde blitt født med innsnevringen, så det var på tide at de fant det ut. Farlig å gå med høyt blodtrykk over lengre tid..
Men det er ganske så sjelden altså, så det er sikkert ikke noe sånt med deg.. [:)]

Jupp den høyre nyra mi er nedi bekkenet ett sted..hehe. Snodig [:D]

Jepp du kan bli kvalm faktisk ja...

Har og sjekket blodtrykket og det var så og si perfekt.
Så nå må jeg vente til neste fredan (12.jan) og snakke med legen.
Så var det å vente da...

Ja, jeg tenkte jeg skulle gi deg et svar.
Men jeg vet at det er noe galt.
Og når jeg tenker meg om så har jeg hatt denne hodepinen så lenge jeg kan huske.
Husker at jeg stjal hodepinetabletter fra medisinskapet hos mamma da jeg var enn 12-13 år.
Mamma så jo at jeg var en "oilleknasker"! og begrenset bruket og det var derfor jeg måtte stjele.
Hver gang jeg har nevnt dette til legen så sier hun bare at det er migrene og at jeg må ta cataflam.
Men det virker jo ikke sier jeg.
Så sier hun at jeg bare MÅ prøve det og hvis jeg har lyst til å gå vidre med saken så kan jeg bestille en ny time.
Føler ikke at jeg blir trodd på, det er som om hun tror jeg lyver og da er det vanskelig å gå til henne.
Nei, nei, jeg får bare ta det opp med henne atter en gang på fredagen den 12.
Og nå kommer jeg ikke til å gi etter for nå er jeg pissed!

Hei!

Så bra å høre at blodtrykket ditt var fint. Høyt blodtrykk kan absolutt gi de symptomene du beskriver, og det er noe som bør utelukkes.

For meg høres det veldig ut som bihuleproblemer, slik som det ble nevnt over her. Det passer også med at du har hatt plagene lenge. Særlig passer det godt med det du forteller om at du får vondt i hodet når du bøyer deg fremover, eller beveger deg brått, og det at det sitter på den ene siden av hodet. En del av dette passer selvfølgelig med migrene også, men det er greit å ha begge deler i bakhodet.

Det kan være at du har litt trange kanaler til bihulene, som gjør at du lett får tette bihuler. Har du vært forkjølet i det siste? Det kan gjøre bihulene tette, også en stund etter at forkjølelsen har gitt seg. En annen ting er at alle slimhinner i kroppen har en tendens til å hovne litt opp når man er gravid, også de i nesa. Dersom man har litt trange kanaler til bihulene fra før, er det lettere at de tetter seg under graviditeten, og mange kan bli plaget av denne grunn. Du kan prøve med saltvannsspray eller dråper i nesa for å få hevelsen i slimhinnene litt ned. Spray som otrivin kan du også bruke av og til, men begrens bruken mest mulig.

Når du drar til legen din for å ta opp problemet, så pass på at du gir all informasjonen du har gitt her! Ikke bare si at du har vondt i hodet, men pass på å få med at det er verre ved visse bevegelser, osv... Kanskje det får henne til å sjekke litt andre ting enn migrene.

CT er forresten neppe særlig aktuelt i svangerskapet, men samtidig er ikke tette bihuler en "alvorlig" tilstand som det haster med å utrede. Dersom en CT skal tas, kan den nok utsettes til etter fødselen. Det viktigste er at du får hjelp for plagene dine nå.

God bedring!

Hilsen legestudent [;)]

Back
Topp