Høyt blodtrykk

RainbowDash

Endelig gravid
Assistert-jentene
Himmelbarn
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hei jeg har høyt blodtrykk til vanlig (som ugravid), hvilken oppfølging vil jeg kunne forvente nå som nygravid (termin i januar).
Jeg lå i grenseland til medisinering, men tar albyl-e nå, fordi jeg har mistet tidligere.

Har hatt preeklampsi i første svangerskap, men har hatt normale svangerskap etterpå.
Er snart 39år.
Er litt bekymret egentlig, da jeg jobber fullt i barnehage med dessverre høyt tempo.
Ser hvilepulsen min har gått fra 65 til 78 om det har noe å si, er små svimmel av og til (ikke når jeg reiser meg).
 
Hei:)

Forstår at du bekymrer deg litt for dette. Du skal følges opp av jordmor og fastlege, og fødepoleklinikken evt. Da med tanke på å se om du trenger å settes på medisiner. Jeg ville anbefalt deg å ta raskt kontakt med legen din så dere kan legge opp en plan, en plan som kan gjøre at du føler seg trygg.

Ønsker deg masse masse lykke til!
 
Hei:)

Forstår at du bekymrer deg litt for dette. Du skal følges opp av jordmor og fastlege, og fødepoleklinikken evt. Da med tanke på å se om du trenger å settes på medisiner. Jeg ville anbefalt deg å ta raskt kontakt med legen din så dere kan legge opp en plan, en plan som kan gjøre at du føler seg trygg.

Ønsker deg masse masse lykke til!
Takk, tar nå albyl-e og blodtrykk var bra 130/80.
 
Back
Topp