Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
hadde allerede kontroll-avtale på sykehuset noen dager etter det ble oppdaget ellers ville JM fulgt opp. Tett oppfølging på sykehuset
Ser dere fikk mer «oppfølging» enn meg. Kan jeg spørre hva blodtrykket deres lå på?Jeg ble lagt inn på sykehuset pga høy bt for to uker siden og var der i to dager. Måtte passe på å sjekke bt hjemme og hos lege før jeg skulle på kontroll igjen på sykehuset sist torsdag. Bt var fortsatt høy så da ble jeg satt i gang. Hadde kommet meg til 38+1 når jeg ble satt i gang. Har fortsatt høy bt nå etter fødselen så går på medisiner.
Hos JM lå det vel på 137-140/80 tror jeg, husker ikkeSer dere fikk mer «oppfølging» enn meg. Kan jeg spørre hva blodtrykket deres lå på?
Okey. Hadde du noen andre plager eller tegn eller hva jeg skal kalle det? Jeg har jo ikke mye annet enn vann i beina. Men vi får se hva som skjer neste onsdag. Hun sa at uansett hva slags nye ting som oppstår skal jeg ta kontakt enten med henne i ukedagene eller sykehuset om det er helg eller kveld. Så får bare følge med på forandringer.Hos JM lå det vel på 137-140/80 tror jeg, husker ikke
Var høyere på sykehuset
Tusen takk for svar. Ble ikke bekymret. Jeg spør jo og da må jeg forvente forskjellig svar ogTing gikk veldig raskt med meg og mitt blodtrykk. Ca 140/90 i uke 29+0, 170/116 i uke 31+0. Da ble det innleggelse og medisiner. Ny innleggelse i uke 32+4 pga ny forhøying til tross for medisin. Deretter stabilt på 150/100 med ny medisinregulering, frem til 35+0. Innlagt igjen, svært ustabilt blodtrykk og mye ekstra/akuttmedisin. Var innlagt til 37+3, da ble lille født over 5 døgn etter igangsettelse 36+5. Innlagt i en uke etter det igjen.
Ja det er litt som jeg. Hadde bare spor av protein så ikke noe bekymringsverdig der. Bare blodtrykket som har steget. Husker ikke hvordan det var sist faktisk. Satser på at det går bra og at det går tilbake tip normal etter fødselHadde høgt blodtrykk på slutten(starta i 35+6), gjekk fra 100/70 til 158/90. Fekk tett oppfølging med to kontrollar i veka. Hadde bare spor av protein i urinen, og blodtrykket stabiliserte seg mot fødsel som skjedde spontant i uke 37+6. Følte meg veldig godt i varetatt av fastlege som tok det på alvor, slapp heldigvis innleggelse og medisinering. Blodtrykket blei bra igjen etter fødsel[emoji6] det samme skjedde forrige svangerskap, tydelig at kroppen min mistrives med å gå gravid mot slutten[emoji28]![]()
Tusen takk for svar. Ble ikke bekymret. Jeg spør jo og da må jeg forvente forskjellig svar ogser du gikk jo veldig lenge med så høyt blodtrykk. Kam det ha kanskje ha blitt igjen pga det? Jeg har alltid hatt lavt og for første gang så høyt nå må slutten. Vi får se hva jm sier neste uke. Hun sa det ikke var uvanlig å få det i slutten
![]()
Hmm. Okey. Jeg og var hos legen på tirsdag og tok leverprøver siden jeg begynte å klø veldig akutt. Skulle få svar i dag eller imorgen så håper på svar før helgenMitt blodtrykk ble høyere som en kombinasjon av svangerskap, dårlig respons på medisin og stress. At det har vedvart er nok pga at jeg som sagt er arvelig disponert og sannsynligvis kommer til å ha høyt blodtrykk for alltid. Men, medisindosen er mer enn halvert etter fødsel
Ikke uvanlig nei! Jeg gikk også fra spor av protein, til pluss 1, tilbake til spor osv. Så det var ikke før 36+5 at de sa at ting nå var så ustabilt og faretruende at jeg måtte igangsettesDa var det noe i blodprøvene (leverfunksjonen) som ikke var slik det skulle.
Hadde da protein i urin på sykehuset og etter hvert mer ødemerOkey. Hadde du noen andre plager eller tegn eller hva jeg skal kalle det? Jeg har jo ikke mye annet enn vann i beina. Men vi får se hva som skjer neste onsdag. Hun sa at uansett hva slags nye ting som oppstår skal jeg ta kontakt enten med henne i ukedagene eller sykehuset om det er helg eller kveld. Så får bare følge med på forandringer.