Høyt blodtrykk :/

synmik89

Forelsket i forumet
Da var enda en kontroll hos jordmor utført. Hun mente at det beste for kroppen min ville vært om han kom ut nå [emoji14] mye veske i kroppen, blodtrykket er på grenseland til sykehusinnleggelse. Fikk bare beskjed om å slappe av. Satt opp kontroll neste torsdag. Men hun trodde ikke jeg kom over helga uten at fødselen starter. Eller.. hun håpet på det [emoji14] og jeg har enda 11 dager til termin [emoji14]

Hva var blodtrykket? Lurer på hva som er i grenseland? :) :/
Overtrykket bør ikke over 140/145 og undertrykket bør ikke over 90/95, Spørs litt på andre symptomer og hvordan man ligger til vanlig også.

Sender mange klemmer[emoji4] plutselig kommer det en liten baby[emoji173]️

Overtrykket bør ikke over 140/145 og undertrykket bør ikke over 90/95, Spørs litt på andre symptomer og hvordan man ligger til vanlig også.

Oi.. med førstemann hadde jeg 153/119. Om det ikke var 153/129.. skulle bli satt i gang, men startet av seg selv.

Oi.. med førstemann hadde jeg 153/119. Om det ikke var 153/129.. skulle bli satt i gang, men startet av seg selv.
Ja det var ikke småtteri nei. Godt det startet spontant av seg selv da :)

Hva var blodtrykket? Lurer på hva som er i grenseland? :) :/
Hadde 187 i overtrykk. På 190 blir man som oftest innlagt sa hun.. har ikke papirene forran meg akkurat nå. :) skal sjekke når jeg står opp i morgen [emoji14] tungt å gå ned trappa nå [emoji14]

På slutten av svangerskap er blodtrykke gjerne litt høyere. :)så vdd overtrykk på 190 blir man innlagt sa jordmor. Mitt var på 187 [emoji50] i tillegg til protein i urin og mye væske. Fikk bare beskjed om at hvis jeg fikk andre symptomer på svangerskapsforgiftning måtte jeg ta kontakt med en gang :)

Har jo også vært veldig aktiv i de siste dagene. Tok rundvask i leiligheta rettfør jordmor time [emoji14] alt var i alle fall normalt med lillegutt sin hjerterytme.. hun sa bare til magen at det beste hadde vært om han kom ut selv om han trives godt der inne [emoji14]

Jeg har et merkelig blodtrykk.. pleier alltid å være lavt altså, men det har vært nøyaktig 100/60 på 4 av 6 målinger denne graviditeten :hilarious: de to andre målingene var 95/55. Ligger jevnt i alle fall :rolleyes:

Jeg har også fått litt høyt blodtrykk, men ikke så høyt. Lå på ca 140/90 i går. Har alltid lagt på 120/80 til vanlig og litt lavere nå i svangerskapet. Har veldig mye vann i kroppen, så har fått beskjed om å være litt obs på tegn på svangerskapsforgiftning selv om urinen var fin. Får håpe babyen din vil ut snart :)

Rettelse, ny feil kommer [emoji14] var så trøtt i går at jeg surret tallene i hop.. [emoji14] hadde 138/89.. undertrykke skal ikke være mer enn 90 da blir man innlagt [emoji14] er ikke helt med her jeg går å pakker ut og er så hoven at alle ledd verker [emoji14]

Jeg var til legen på torsdag,hadde +2 på urin og blodtrykk på 155/105,11 dager til termin og han mente det var helt normalt på slutten. Fikk ny time på onsdag neste uke, slik at han kunne følge med det.Men det var aldri snakk om noe kontroll/innleggelse på sykehuset.

Back
Topp