Høyt blodtrykk

Utålmodigemeg

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Oktoberfruene 2018
Blodtrykket mitt har steget jevnt og trutt, er nå på 142/85. Starta med ca 135/75. Masse vann i kroppen men ellers ingen tegn til en evt SF. Hva gjør legen for dere andre som har hatt stigende eller høyt blodtrykk?
Skal på kontroll igjen 7 juni, tenkte at det ikke haster noe før den tid...
33+3 i dag :)

Sniker: Vil bare si at det ikke er uvanlig at trykket stiger litt imot slutten :) Overstiger det 140/90 og blir der vil de følge tettere opp og passe på urinen, overstiger det rundt 160/100 uten å gå ned igjen vil de gjerne medisinere for å holde det nede :) De vil i allefall holde et øye med det, så lenge det er stigende :)

Urinen er fin, så er nok bare trykket som da har steget. Var på jobb hvor det er veldig travelt og jeg er sliten når jeg tok denne målingen. Neste kontroll hos lege i neste uke er jo en fridag, så kan være bedre da?

Har høyt blodtrykk og ble sykemeldt pga dette forrige uke. Trykket på mandag var bedre enn det noen gang har vært i svangerskapet, så det kan nok lønne seg å roe ned/bli sykemeldt. De vurderte medisinering, men har sluppet det enn så lenge, heldigvis.

Blodtrykket mitt har steget jevnt og trutt, er nå på 142/85. Starta med ca 135/75. Masse vann i kroppen men ellers ingen tegn til en evt SF. Hva gjør legen for dere andre som har hatt stigende eller høyt blodtrykk?
Skal på kontroll igjen 7 juni, tenkte at det ikke haster noe før den tid...
33+3 i dag :)

Her følges det opp med kontroller hver andre uke. Medisinering vurderes hvis/når undertrykket overstiger 100. For min del blir det sannsynligvis også epidural under fødselen pga det er naturlig blodtrykkssenkende.
Det er forøvrig spesielt undertrykket de er ekstra obs på, siden overtrykket varierer mye med situasjon. Ditt undertrykk er heldigvis under 90 enda, men det kan nok være lurt å følge med på.
Hvis du ikke allerede er sykemeldt, så kan det hjelpe å få en helt eller delvis sykemelding så du får slappe mer av. Merker du tegn på svangerskapsforgiftning må du ikke nøle med å få deg en hastetime eller kontroll på føden, med det er ikke unormalt at blodtrykket stiger mot slutten, så du skal heller ikke gå rundt å bekymre deg (det hjelper ikke på blodtrykket ;p).

Her følges det opp med kontroller hver andre uke. Medisinering vurderes hvis/når undertrykket overstiger 100. For min del blir det sannsynligvis også epidural under fødselen pga det er naturlig blodtrykkssenkende.
Det er forøvrig spesielt undertrykket de er ekstra obs på, siden overtrykket varierer mye med situasjon. Ditt undertrykk er heldigvis under 90 enda, men det kan nok være lurt å følge med på.
Hvis du ikke allerede er sykemeldt, så kan det hjelpe å få en helt eller delvis sykemelding så du får slappe mer av. Merker du tegn på svangerskapsforgiftning må du ikke nøle med å få deg en hastetime eller kontroll på føden, med det er ikke unormalt at blodtrykket stiger mot slutten, så du skal heller ikke gå rundt å bekymre deg (det hjelper ikke på blodtrykket ;p).
Takk for svar :) blodtrykket var finere i dag hos legen. Men vi ble raskt enige om 100% sm pga forhlyet BT og dårlig bekken. Så nå kan jeg følge godt med symptomer mens jeg kjeder meg i hel :P Er på jobb jeg har fått de høyeste målingene, og der er det jo veldig travelt.

Takk for svar :) blodtrykket var finere i dag hos legen. Men vi ble raskt enige om 100% sm pga forhlyet BT og dårlig bekken. Så nå kan jeg følge godt med symptomer mens jeg kjeder meg i hel :p Er på jobb jeg har fått de høyeste målingene, og der er det jo veldig travelt.

Så bra. Da kan kanskje det være litt av forklaringen :) mitt BT øker veldig når kroppen er sliten. Håper du får slappet godt av de siste ukene :) trenger de kreftene man kan få ;)

Back
Topp