Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hei!
Jeg har hatt det. Målte 140/90 rett før jeg ble gravid nå med nr 2. Ble enig med fastlegen å kjøpe egen blodtrykksmåler på apoteket og skrive ned hva blodtrykket målte 2 x daglig.
Morgen og kveld skal jeg måle mens jeg ligger å slapper av.
Det har gått ned og måler mye bedre hjemme kanskje fordi man slapper av på en annen måte og er i vante omgivelser, ikke stresset for hva det viser etc?
sist målte jeg 128/80.
Kanskje går det opp utover svangerskapet, så jeg må følge med, men nå er jeg bare 9+2. Og når man måler selv kan man følge med litt nøyere lykke til!
Facebook har egne sider for de med høyt blodtrykk, kanskje noe tips å få der
Jeg hadde høyt og ble 50% sykemeldt sist svangerskap. Ble svangerskapsforgiftning etterhvert og hadde 160/115 på det værste. Men var lagt inn da. Bare prøve å gå tur, spise sunt, ikke stresse osv.
Jeg skal ha døgnmåler neste uke og måle hele døgnet med jevne mellomrom. Håper det viser lavere hjemme. Fikk svangerskaps hypertensjon sist. Var sykemeldt nesten hele svangerskapet. Ble lagt inn på slutten pga fare for forgiftning. Morkaken løsnet pga dette. Så jeg kjenner meg ikke særlig optimistisk nå
Var til legen i dag og målte ganske høyt diastolisk trykk. Noe jeg har hatt minst 1-2 år, så det ligger i min "normal".. Ikke bra å gå med høyt blodtrykk, får bare følge med underveis at det ikke stiger enda mer..
Jeg var til legen idag. Og jeg har fått beskjed før at jeg har for høyt blodtrykk. Og det var det også idag. Legen ville jeg skulle måle det i 24 timer for å se om det kun var på legekontoret jeg hadde det eller om det var høyt hjemme også. Merker jeg stresser litt med dette.