Høyt blodtrykk!

HeidiR

Betatt av forumet
Juli13-jentene
Ble sykemeldt forrige uke pga høyt blodtrykk.. Ble først sykemeldt 50%, men blodtrykket ble mye høyere etter en jobbdag så ble 100% sykemeldt i to uker for å se ann blodtrykket da! Jeg jobber på sykehjem så er til tider en stressende og tung jobb, men vil så gjerne jobbe.. Synes tida blir så lang av å gå hjemme, men vet at jeg må ta det med ro... Noen som vet hvordan det er med jobbing og høyt blodtrykk? Tror dere jeg blir sykemeldt lenger? :/

Det kan være et tegn på at du skal slappe av litt. :) så nå må du prøve å være flink til å trekke pusten og ta livet med ro :) Hvis du stresser, så kan vel gjerne babyen bli stresset også, og det vil du vel ikke ha noe av.. ? ;) Hvis du klarer å roe ned litt, kan det hende blodtrykket synker. Da får du nok tilbake i jobb, men noen ganger kan det være et første tegn på sv.skaps forgiftning. Så de følger deg nok godt opp skal du se. Og det er slett ikke sikkert det er det du "brygger på".

Om du får lov tilbake i jobb, så synes jeg du skal foreslå å tilrettelegge litt, slik at du kan "holde ut". Det er jo til alles interresse. Kansje du kan ta litt mer administrativ jobb, eller skifte avdeling/ få de oppgavene som er minst stressende. Ellers er jo veien til sykemelding kort igjen..

Lykke til!

Back
Topp