Høyt blodtrykk?

heges79

Elsker forumet
Er det noen her inne som har høyt blodtrykk? Hvor høyt har dere? Jobber dere?? [:)]

Gikk til legen for å få trappe ned litt på jobb, siden jeg var ekstremt sliten, trøtt, hodepine og svimmel. Men da hun målte blodtrykket mitt nektet hun meg å jobbe på en stund for å se om det fikk ned BT litt, og sendte meg til en indre medisiner.. Hadde svangerskapsforgiftning sist. Derfor hun er så streng nå.

Nå er jeg i mye bedre form igjen, hjulpet å få hvile litt.. begynner å bli rastløs av sitte hjemme når jeg føler meg ganske så bra form.. Får lov å prøve meg 50% igjen og se hvordan jeg reagerer på det. BT gikk ned litt når jeg ble sykmeldt, så spent på om det fyker opp igjen når jeg begynner å jobbe..

Noen som vært borti det samme??[:)]

Jeg ble lagt rett inn på ullevål på fredagen og måtte være der helt til mandag. Hadde samme symptomer som deg, og hadde blodtrykk hos legen som var 165/85, men mens jeg lå inne var jeg oppe i 165/95. Jeg klarte å få det ned litt av å være lagt inn, men jeg hadde også protein i urinen når jeg ble lagt, men dette forsvant iløpet av helgen heldigvis.

Jeg fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig kommer til å få svangerskapsforgifting siden jeg allerede hadde vist tegn på det, så jeg er sykemeldt frem til 15 april, men får se om jeg får kommet tilbake igjen siden jeg jobber med barn med utfordrene og aggresiv atferd så det er jo veldig stressende jobb. Jobber bare kveld nesten og blodtrykket mitt var høyest på ettermiddag og kveld så det er tydelig at kroppen har sliti på jobb om dagen. Fortsatt blir jeg nesten andpusten av å sitte stille på kvelden og vondt i hodet nesten hver kveld. Jeg studerer også fulltid og har jobbet 4-5 kvelder i uka de siste mnd så jeg fpr vel bare skylde meg selv for at det har gått så langt, har anlegg for høytblodtrykk så burde passet bedre på selv.

ORIGINAL: minimor24

Jeg ble lagt rett inn på ullevål på fredagen og måtte være der helt til mandag. Hadde samme symptomer som deg, og hadde blodtrykk hos legen som var 165/85, men mens jeg lå inne var jeg oppe i 165/95. Jeg klarte å få det ned litt av å være lagt inn, men jeg hadde også protein i urinen når jeg ble lagt, men dette forsvant iløpet av helgen heldigvis.

Jeg fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig kommer til å få svangerskapsforgifting siden jeg allerede hadde vist tegn på det, så jeg er sykemeldt frem til 15 april, men får se om jeg får kommet tilbake igjen siden jeg jobber med barn med utfordrene og aggresiv atferd så det er jo veldig stressende jobb. Jobber bare kveld nesten og blodtrykket mitt var høyest på ettermiddag og kveld så det er tydelig at kroppen har sliti på jobb om dagen. Fortsatt blir jeg nesten andpusten av å sitte stille på kvelden og vondt i hodet nesten hver kveld. Jeg studerer også fulltid og har jobbet 4-5 kvelder i uka de siste mnd så jeg fpr vel bare skylde meg selv for at det har gått så langt, har anlegg for høytblodtrykk så burde passet bedre på selv.

Urin-prøvene mine har heldigvis vært fine.. så håper jeg slipper unna sv.forgiftning igjen altså..
Har også ganske stressende jobb, barn her også.. Så spent på hvordan det går. Krysser fingre for at det holder seg stabilt [:)]

Håper du slipper unna sv.forgiftning. [:)]

ORIGINAL: heges79

ORIGINAL: minimor24

Urin-prøvene mine har heldigvis vært fine.. så håper jeg slipper unna sv.forgiftning igjen altså..
Har også ganske stressende jobb, barn her også.. Så spent på hvordan det går. Krysser fingre for at det holder seg stabilt [:)]

Håper du slipper unna sv.forgiftning. [:)]

Ja det håper jeg også :) Så håper egentlig at jeg bare får være sykemeldt så jeg slipper å presse trykket mitt noe mer enn nødvendig, men det får vel være opp til legen :) Er vel flest førstegangsfødende som får svangerskapsforgifting så det er stor sjanse for at du slipper unna nå! Var hvertfall det som sto i brosjyren jeg fikk på sykehuset :)

Håper alt holder seg stabilt for deg! Jeg er så spent, har ny kontroll til tirsdagen og er jo redd for å gjøre hver minste lille ting som kan få trykket mitt opp, så håper jeg kan senke skuldrene litt etter tirsdagen :)

Vi får bare ta det med ro og nyte å ha litt fri når vi har sånne jobber som vi har [:)]

Back
Topp