høyt blodtrykk og smerter

Bkno3368562

Første møte med forumet
Hei! Er nå i uke 34 av svangerskapet og var på jordmorkontroll i går. SF mål var ikke økning på så ble sendt på sykehuset for en UL. barnet er ca 15 % mindre enn gj.snittet men hadde både nok fostervann, urin i blære og gjennomstrømming i navelstreng.
Hadde litt høyt blodtrykk da jeg var ho jordmor i går 138/90. på sykehuset hadde jeg rundt 88 i undertrykk men da hadde jeg slappet av i en halvtime først. merker at jeg blir svimmel av å være i aktivitet så fikk 100 % sykemelding fra jobb. har Blodtrykksmåler hjemme og har fått min mor til å tatt det på meg etter jeg har vært i #aktivitet#. da ligger undertrykket på 93-100. dette er jo for høyt? men har jo da ikke så høyt hver gang jeg er hos lege og sjekker så de sender meg bare hjem igjen. Hva gjør jeg da? Har også hatt "menssmerter" i tak med ca en times mellomrom. er dette rier?
noen som har opplevd det samme? :)

Synes blodtrykket ditt er fint jeg, har nesten det samme selv ;P mn blir passet ekstra opp av lege pga at jeg har hatt høyt blodtrykk tidligere, og nå har pulsen vært høy en stund(100) sikkert greit å følge med de takene i magen som du beskriver, sånn i tilfelle

ja, de har vart nå en stund. Blir bare litt bekymra for BT når vi har mye svangerskapsforgiftnings historie i familien. men er nok bare jeg som vil være på den sikre siden :)

Jeg synes BT ditt var litt høyt.. Jeg er vant til at mitt alltid ligger på 110/70 ca.. 90-100 i undertrykk er jo høyt.. Ville hvertfall vært på vakt.. Men siden lege sendte deg hjem så regner jeg jo med at de har vurdert deg..

Synes bt ditt er høyt! Min jm sier at gravide ikke skal ha over 140/90 da skal det være obs mot sv.forgifning. jeg synes du skal fotsette å måle etter du har slappet av i ett kvarter å er det fortsatt høyt bør du kontakte lege/jm. Har du andre symptomer da?
Vist du har tak bør du kanskje få skjekket opp det og. 34 er for tidlig for den lille.