høyt blodtrykk og smerter

Bkno3368562

Første møte med forumet
Hei! Er nå i uke 34 av svangerskapet og var på jordmorkontroll i går. SF mål var ikke økning på så ble sendt på sykehuset for en UL. barnet er ca 15 % mindre enn gj.snittet men hadde både nok fostervann, urin i blære og gjennomstrømming i navelstreng.
Hadde litt høyt blodtrykk da jeg var ho jordmor i går 138/90. på sykehuset hadde jeg rundt 88 i undertrykk men da hadde jeg slappet av i en halvtime først. merker at jeg blir svimmel av å være i aktivitet så fikk 100 % sykemelding fra jobb. har Blodtrykksmåler hjemme og har fått min mor til å tatt det på meg etter jeg har vært i #aktivitet#. da ligger undertrykket på 93-100. dette er jo for høyt? men har jo da ikke så høyt hver gang jeg er hos lege og sjekker så de sender meg bare hjem igjen. Hva gjør jeg da? Har også hatt "menssmerter" i tak med ca en times mellomrom. er dette rier?
noen som har opplevd det samme? :)

Synes blodtrykket ditt er fint jeg, har nesten det samme selv ;P mn blir passet ekstra opp av lege pga at jeg har hatt høyt blodtrykk tidligere, og nå har pulsen vært høy en stund(100) sikkert greit å følge med de takene i magen som du beskriver, sånn i tilfelle

ja, de har vart nå en stund. Blir bare litt bekymra for BT når vi har mye svangerskapsforgiftnings historie i familien. men er nok bare jeg som vil være på den sikre siden :)

Jeg synes BT ditt var litt høyt.. Jeg er vant til at mitt alltid ligger på 110/70 ca.. 90-100 i undertrykk er jo høyt.. Ville hvertfall vært på vakt.. Men siden lege sendte deg hjem så regner jeg jo med at de har vurdert deg..

Synes bt ditt er høyt! Min jm sier at gravide ikke skal ha over 140/90 da skal det være obs mot sv.forgifning. jeg synes du skal fotsette å måle etter du har slappet av i ett kvarter å er det fortsatt høyt bør du kontakte lege/jm. Har du andre symptomer da?
Vist du har tak bør du kanskje få skjekket opp det og. 34 er for tidlig for den lille.
Håper det går bra med deg å at den lille holder seg i magen en stund til :)

* Sukkerklompen skal bli storebror i august *

Jeg har stikkende hodepine i ny og ned i panneområdet. og hadde en del proteiner i urin igår. har tatt blodtrykket nå og det ligger på 90. takene i magen har gitt seg nå så får bare se videre hva som skjer. synes også uke 34 er litt for tidlig også siden hun er mindre enn gj.snittet. takk for svar :)

Jeg har stikkende hodepine i ny og ned i panneområdet. og hadde en del proteiner i urin igår. har tatt blodtrykket nå og det ligger på 90. takene i magen har gitt seg nå så får bare se videre hva som skjer. synes også uke 34 er litt for tidlig også siden hun er mindre enn gj.snittet. takk for svar :)

Da må du passe på. Har hørt svangerskapforgiftning kan eksplodere :/ er farlig for begge to og :/

* Prinsessa ventes 19 august *

Bra du er obs på alle tegn! Hodepine og proteiner er enda et tegn på at sv skapsforgiftning er i emning.. Masse lykke til! Håper lille holder seg inne en stund til ;)

Sniker litt: måler du med digitalt bt-apparat hjemme? Det kan ofte være veldig upålitelig i fht manuell måling som gjøres hos lege/jordmor(som regel). det kan vise både høyere og lavere enn det reelle bt faktisk er.

Og sniker ut igjen :)

Sniker litt: måler du med digitalt bt-apparat hjemme? Det kan ofte være veldig upålitelig i fht manuell måling som gjøres hos lege/jordmor(som regel). det kan vise både høyere og lavere enn det reelle bt faktisk er.

Og sniker ut igjen :)

Forstyrrer samtalen litt.

Jeg har fått beskjed om at det måler bra nok ;) er måten man måler på og om man har sittet i ro i minst femten minutter før måling som påvirker resultatet. Det som også påvirker resultatet er om man sitter rett, beina skal ikke kryses og man skal ikke snakkr under måling ;)

Forstyrrer samtalen litt.

Jeg har fått beskjed om at det måler bra nok ;) er måten man måler på og om man har sittet i ro i minst femten minutter før måling som påvirker resultatet. Det som også påvirker resultatet er om man sitter rett, beina skal ikke kryses og man skal ikke snakkr under måling ;)

Vel,jeg har andre erfaringer,bl.a fra jobben min :-) jobber med eldre,og måler bt rett som det er. Men også personlig erfaring.
At det kan indikere bt,ja, og for all del væra godt nok ;) men mest rett blir det uansett om man måler manuelt.

Vel,jeg har andre erfaringer,bl.a fra jobben min :-) jobber med eldre,og måler bt rett som det er. Men også personlig erfaring.
At det kan indikere bt,ja, og for all del væra godt nok ;) men mest rett blir det uansett om man måler manuelt.

Dette blir vi nok ikke enige om men det er jo lov :) jeg arbeider også med eldre mennesker å jeg har almtid brukt digital btmåler :) men nå skal vi ikke krangle om det ;)

Back
Topp