Høyt blodtrykk, induksjon?

Tiol

Gift med forumet
Juli13-jentene
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hei!
36+0 og det ble oppdaget høyt bt i går. 160/105, men i dag morges nede i 140/90. Har i tillegg 1+ i protein, magesmerter, ødem og hodepine. Kontroll på føden til mandag. Hadde SF med min første i 2011. Dette er nr 4..

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med liknende? Ble det iverksatt noe? Ble du satt igang? Evt når?

Jeg skal mest sannsynlig uansett settes igang i uke 38 pga bekkenløsning, så tenker om de kanskje fremskynder ei uke dersom BT fortsatt er høyt neste uke.. ?legen virket ikke spesielt interessert at jeg skulle gå så mye lenger, men at uke 36 er for tidlig (enig der).

Er det håp? Jeg har «invalidiserende bekkenløsning» som overlegen noterte i journalnotat i går, så kunne tenke meg å slippe mer asap :hilarious: :hungover::shy: Én dag er liksom som ei uke …

Jeg ble lagt inn med SF i 35+4, da va de klare på at målet var å holde meg stabil å klare å holde mini på innsiden til uke 37. 36t senere pga ustabilt blodtrykk og stadige dårligere blodprøver så fikk jeg valget mellom å starte induksjon i dag eller i morgen (36+0) for da var uke 37 bare å glemme.
Mitt inntrykk er at ved påvist SF så vil de ha de ut fortest mulig men helst ikke prematurt.

Jeg ble lagt inn med SF i 35+4, da va de klare på at målet var å holde meg stabil å klare å holde mini på innsiden til uke 37. 36t senere pga ustabilt blodtrykk og stadige dårligere blodprøver så fikk jeg valget mellom å starte induksjon i dag eller i morgen (36+0) for da var uke 37 bare å glemme.
Mitt inntrykk er at ved påvist SF så vil de ha de ut fortest mulig men helst ikke prematurt.
Blodprøvene mine er fortsatt helt fine da (heldigvis!) men ble i dag satt på BT medisin 100mg trandate x 3. BT på 155/95. Kontroll til mandag som sagt, så nå begynner jeg å kjenne på at dersom de ikke sier noe om induksjon kommer jeg til å ymte innpå det selv. Da jeg var 19 år og var i samme situasjon hadde jeg null bekymringer. Denne gangen både vet jeg bedre og har 3 andre barn jeg skal være mamma for også :wideyed:

Takk for svar! Håper alt gikk fint med deg og baby både under og etter fødsel ❤️
Jeg er 37+0 onsdag 27/12 så kanskje det blir induksjon da, da er vi jo innafor termin ❤️ :shy:

Blodprøvene mine er fortsatt helt fine da (heldigvis!) men ble i dag satt på BT medisin 100mg trandate x 3. BT på 155/95. Kontroll til mandag som sagt, så nå begynner jeg å kjenne på at dersom de ikke sier noe om induksjon kommer jeg til å ymte innpå det selv. Da jeg var 19 år og var i samme situasjon hadde jeg null bekymringer. Denne gangen både vet jeg bedre og har 3 andre barn jeg skal være mamma for også :wideyed:

Takk for svar! Håper alt gikk fint med deg og baby både under og etter fødsel ❤️
Jeg er 37+0 onsdag 27/12 så kanskje det blir induksjon da, da er vi jo innafor termin ❤️ :shy:
Ja da, alt gikk fint med både meg og mini til tross for en litt røff start. Masse lykke til med innspurten :happy: :Heartred

Back
Topp