Høyt blodsukker etter glukosebelastningstest

Autumn

Betatt av forumet
Var på sykehuset og gjorde en glukosebelastningstest på tirsdagen. Fikk da vite at mitt fastende blodsukker var på 5,7. Idag fikk jeg en telefon fra jordmor på sykehuset at mitt blodsukker var på 10,5 2 timer etter testen. Har fått oppfølgingstimer på sykehuset neste uke. Noen flere som har opplevd dette? Hva endringer har dere måttet gjøre? Er idag gravid i uke 27+4.

Jeg var å målte fastende blodsukker i dag, det var på 5. Fikk ikke ta noe glukosebelsatnings test jeg for det så visst så fint ut! :rolleyes:

Var å tok blodsukker måling i går og da fikk jeg 7.2, dette var tre timer etter frokost som bestod av 2 kneip skiver med gulost. Dette var visst for høyt så var derfor jeg tok på ny i dag.

Jeg har ikke erfart dette, da jeg tok min hadde jeg 4,2 fastende og 7,4 etter to timer. Så var vist helt perfekt.

De sjekker sikkert langtids sukkeret ditt på sykehuset og slikt. Kanskje en urin prøve for å sjekke sukker i den ol. Bare godt de sjekker det nøye så du får riktig behandling om du skulle fått svangerskaps diabetes. Lykke til :)

Jeg har svangerskaps dia. Ved første svangerskap klarte jeg å regulere det med kostholdet. Nå måtte jeg over på insulin, blir som regel verre neste graviditet. I forhold til kosthold måtte jeg kutte karbohydrater, kunne spise litt av langsomme karbohydrater. . Kutte ut alt av sukker, bare ett glasd melk om dagen da alt av meieriprodukter inneholder en dek sukker. spise regelmessig, mosjon er viktig. Nesten som en lavkarbo diett ;)

4.8 fastende 8. ett eller annet etter to timer.. skal på sykehuset på mandagen.

Blir spennende å se hva de sier på sykehuset på mandag og onsdag. Var en tur til legen igår fordi jeg plutselig begynte å kaldsvette ordentlig og følte meg litt svak/skjelven mens jeg var på jobb. Satt helt i ro og spiste litt knekkebrød mens det kom over meg. Det holdt på i 15-20 minutter. Følte meg litt svak noen timer til. Hos legen 1-1,5 time etterpå målte de blodsukkeret mitt til 4,6. CRP tydet på at jeg har en liten virusinfeksjon. Ellers var alt fint. Vet ikke om det har noen innvirkning på blodsukkeret også. Begynte å kjenne litt i halsen og bihulene natt til tirsdag da jeg skulle ta sukkerbelastningstesten. Men det begynte å gå tilbake ganske rask. Har bare vært tett i nesen siden da så har ikke tenkt så mye på det og har jobbet som vanlig frem til igår. Da ble jeg sykemeldt noen dager og fikk beskjed om å ta det litt med ro.

Har fått svangerksapsdiabetes eg og, var på sjukehuset tidligere i veka. No måler eg 5 ganger for dag så skal eg levere inn resultatene neste veke, får vite kva type "behandling" eg skal få då, håper det holder å regulere med kosten :)

Førstegangs - Desemberbaby <3

Nå sitter jeg på sykehuset og venter på å få komme inn til ernæringsfysiolog. Har vært inne hos lege for informasjon og til diabetessykepleier for å lære å måle blodsukker selv. Nå var verdien 4,3 ca 2 timer etter frokost :-) Det var en lettelse. Spent på hvordan verdiene blir fremover. Håper det holder med å regulere med kosten. Skal tilbake om 2 uker for å vise målingene.

Nå sitter jeg på sykehuset og venter på å få komme inn til ernæringsfysiolog. Har vært inne hos lege for informasjon og til diabetessykepleier for å lære å måle blodsukker selv. Nå var verdien 4,3 ca 2 timer etter frokost :-) Det var en lettelse. Spent på hvordan verdiene blir fremover. Håper det holder med å regulere med kosten. Skal tilbake om 2 uker for å vise målingene.
4,3 to timer etter frokost er jo supert! :)

Ja :-) Verdiene skal ligge under 7. Hvis det går over en sjelden gang er det ikke noen krise. Så håper jeg klarer å holde det :-)
Jeg tok den sukkerbelastningen på tirsdag. Kom inn fastende med 4,3 og to timer etter testen var det på 3,8 . Så var heldigvis ingen fare her. Godt å slippe å tenke på! Håpe ditt holder seg nede :)

Nå har jeg målt i 11 dager. Frokost, lunsj og mellommåltid har gått bra. Ingen for høye verdier der. Men sliter med middagene :-( Der har 5 av 11 verdier vært mellom 7,0 og 7,6. Synes det er veldig vanskelig å finne ut av. Er kun laks og svensk falukorv jeg har spist 2 ganger hver av uten at det er blitt for høyt noen av gangene.
Hva spiser dere? Skal tilbake på sykehuset på torsdag og vise målingene.

Back
Topp