Høygravid

Utålmodigemeg

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Oktoberfruene 2018
Om 3 dager er jeg offisiellt høygravid!! På nedtellingsappen min er det da kun 1 nedtelling igjen, termin!
Mini begynner også i bhg den dagen :)
Noen andre som har hatt nedtelling til høygravidstatus?

Når er man egentlig offisielt høygravid? [emoji28] Jeg må si jeg føler meg sånn hvertfall [emoji85]
Det defineres vel litt forskjellig, men her inne ser jeg det oftest definert som 40 dager før termin. Noen sier fra 36 uker, andre sier fra 37 uker, og kanskje flere. Ordet høygravid kommer vel fra at det er da magen står høyest. Etter den tiden vil magen synke litt.

25 laaange dager igjen her!!!

9 dager igjen her :happy:

Jeg går for 40 dager til termin, høygravid :) Leser i noen apper at nå står livmora høyest, sånn kjennes det ut også :P

Det defineres vel litt forskjellig, men her inne ser jeg det oftest definert som 40 dager før termin. Noen sier fra 36 uker, andre sier fra 37 uker, og kanskje flere. Ordet høygravid kommer vel fra at det er da magen står høyest. Etter den tiden vil magen synke litt.
Jeg bærer ungen så lavt at det ser ut som den skal dette ut av meg hvert øyeblikk [emoji28] Så er vel ikke spesielt "høy"gravid [emoji85]

Jeg bærer ungen så lavt at det ser ut som den skal dette ut av meg hvert øyeblikk [emoji28] Så er vel ikke spesielt "høy"gravid [emoji85]
Haha! Nei, vi er vel sikkert litt forskjellige. Fikk nettopp høre i dag at det var rart jeg hadde så lenge igjen til termin siden magen min hang så lavt. Men jeg er vel bare litt slapp i magen da.

Sml har et fint bilde av magens stadier.20180824_183215.jpg

5 dager til høygravid

Det var en fin forklaring [emoji1]

Fått høre av noen at de tror jeg kommer til å føde før termin fordi jeg bærer på lavt, om det er noe i det eller ikke vet jeg ikke da men [emoji28]

Vi bærer alle forskjellig! Får også høre at jeg blir bare mindre og mindre, selv om jeg har bildebevis på at magen blir større!
Haha! Nei, vi er vel sikkert litt forskjellige. Fikk nettopp høre i dag at det var rart jeg hadde så lenge igjen til termin siden magen min hang så lavt. Men jeg er vel bare litt slapp i magen da.

Sml har et fint bilde av magens stadier.Vis vedlegget 272116

Det var en fin forklaring [emoji1]

Fått høre av noen at de tror jeg kommer til å føde før termin fordi jeg bærer på lavt, om det er noe i det eller ikke vet jeg ikke da men [emoji28]

Vi bærer alle forskjellig! Får også høre at jeg blir bare mindre og mindre, selv om jeg har bildebevis på at magen blir større!
Jeg aner ikke om det er av betydning for hvor tidlig man føder. Rart hvordan folk lager seg oppfatninger av virkeligheten som ikke stemmer.

Back
Topp