Høygravid

*Havblå*

Betatt av forumet
Mailykke <3
Da er man 34+4 og høygravid, 40 dager igjen til termin!
Får nesten litt småpanikk, har ikke vogn i hus enda...
Tiden har gått så fort. Kommer til å savne magen min, men som jeg lengter etter å holde lillebror i armene mine :)!!
Har dere alt klart eller er det bare meg som syns tiden gått for fort?

Gratulerer med høygravid!! :D
Jeg er ikke litt klar engang, men er bare 31 uker da.. :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har selv igjen 11 dager til høygravid dagen, og den nærmer seg utrolig fort. Men tanken på å snart få holde den lille er helt utrolig. Litt blandet følelser ang fødsel, sliter med angst fra før og to av mine tre fødseler bak med var styrtfødsel, der med siste knakk jeg halebenet under fødsel, noe som har satt i gang en fryktelig fødselsangst her nå, men så glimter det til med følelsen av at jeg gleder meg til tilogmed fødsel.:-) gratulerer som høygravid, håpee formen din er bra?:-)

Har selv igjen 11 dager til høygravid dagen, og den nærmer seg utrolig fort. Men tanken på å snart få holde den lille er helt utrolig. Litt blandet følelser ang fødsel, sliter med angst fra før og to av mine tre fødseler bak med var styrtfødsel, der med siste knakk jeg halebenet under fødsel, noe som har satt i gang en fryktelig fødselsangst her nå, men så glimter det til med følelsen av at jeg gleder meg til tilogmed fødsel.:) gratulerer som høygravid, håpee formen din er bra?:)
Huffameg.. Har gruet meg litt til fødsel og, sist fødsel var en styrtfødsel på 1 tim, ikke bare hyggelig m styrtfødsel nei..,
Nå gleder jeg meg mest. Formen er litt opp og ned, jeg har bekkenløsning men skal ikke klage. Håper alt går bra med deg..

Så gøy å være høygravid! Har selv 6 dager igjen til jeg er det... Det meste er klart, må bare få montert opp sengen og stellebordet, og pakke bagen så er jeg klar! Hadde også styrtfødsel sist, men det var en fin fødsel, så blir nok bra denne gangen også!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Tiden har gått så fort. Kommer til å savne magen min, men som jeg lengter etter å holde lillebror i armene mine :)!!

Så herlig å endelig kunne kalle seg høygravid, føler at det er en liten milepæle! Selv må jeg nok vente 10 dager før jeg kommer dit! Har det meste klart, heldigvis :) men føler at tiden fremover kommer til å gå kjempefort! :)

Her går det greit, er ferdig med ørtende magesjau siden i fjord høst, var veldig redd for at det skulle sette igang premature rier, men slapp heldigvis det. :-) ja de styrtfødslene er ikke noe serlige, men så lenge barna har greid seg bra etter det så er det viktigst, vi får vel bare sitte igjen med skrekken uheldigvis, men jeg kan trøste deg med at nr tre pleier å være en luring og trenger ikke nødvendigvis å komme fort. Her brukte jeh fem døgn med rier på styrke med de rett før press riene før jeg hadde 2, 5 cm åpning og så gikk det en time og hun var ute. :-) hadde ikke regelmessige rier på noe punkt av fødselen med nr tre, men var nok den som var mest skremmende med tanke på lengden og halebeinet. Men kan trøste deg med at jeg fikk beskjed om at dette slettes ikke var normalt.:-) og nr to er gjerne den som kommer fortest:-) noenhar sagt at nr fire som jeg venter pleier å være noen lunde lik som Nr to, pg stemmer det så blir dette en kjempe kjapp afære på under fire timer fra første rie og under en time fra aktiv fødsel.:-) men det som er så flott er at vi er alle forskjellige og ingen fødsel er lik da det er barnet som bestemmer det meste under fødselen.:-)

Gratulere som høygravid:) jeg er uke 34 på mandag:)
Deilig og vite att det nærmer seg,vil gjerne møte lillebror her hos oss også;)
Vi har alt klart i hus nå,så nå kan det skje når som helst..

Her går det greit, er ferdig med ørtende magesjau siden i fjord høst, var veldig redd for at det skulle sette igang premature rier, men slapp heldigvis det. :) ja de styrtfødslene er ikke noe serlige, men så lenge barna har greid seg bra etter det så er det viktigst, vi får vel bare sitte igjen med skrekken uheldigvis, men jeg kan trøste deg med at nr tre pleier å være en luring og trenger ikke nødvendigvis å komme fort. Her brukte jeh fem døgn med rier på styrke med de rett før press riene før jeg hadde 2, 5 cm åpning og så gikk det en time og hun var ute. :) hadde ikke regelmessige rier på noe punkt av fødselen med nr tre, men var nok den som var mest skremmende med tanke på lengden og halebeinet. Men kan trøste deg med at jeg fikk beskjed om at dette slettes ikke var normalt.:) og nr to er gjerne den som kommer fortest:) noenhar sagt at nr fire som jeg venter pleier å være noen lunde lik som Nr to, pg stemmer det så blir dette en kjempe kjapp afære på under fire timer fra første rie og under en time fra aktiv fødsel.:) men det som er så flott er at vi er alle forskjellige og ingen fødsel er lik da det er barnet som bestemmer det meste under fødselen.:)
Det sa jordmoren min og, at nr 3 er en luring. Håper det blir mer likt min nr 1 som var en drømmefødsel. Hvordan var første fødselen din?

Kort til å være første mann, rett under 8 timer ca. 12 min pressrier og fra fem cm åpning så tok det i underkant av to timer. Fikk epidural og riestimmulerende grunnet missfarget forstervann. Rakk ikke epidural på de to andre.:-) eneste med første de sydde fire sting for pynten sin skyld, var bare skrubbsår som jm ville pynte på, men hun endte opp med å bruke for lange tråder så det ble revner utvendig istede for etterhvert som legen måtte gi en slags salve for. Han mente at hun ikke hadde behøvd å sy i det hele tatt fra starten av. Men sånn er nå det. :-) alt i alt en grei fødsel helt til lillegutt kom ut med navlesnoren to og en halv gang rundt halsen. Ble litt drama da, men han kom seg fort.:-) fikk i ettertid høre at det kunne gått virkelig ille og at de ikke hadde fulgt prosedyre og skulle tatt en ul for å sjekket han, men alt gikk nå greit til slutt uansett.Men jeg fikk støkken i memeg alt da kan du trygt si.:-)

Har nok et par uker igjen. Men det jeg gruer meg mest til er å skal dele meg som mamma. Livet med et barn har vært så fantastisk og vi ville egentlig ikke endre på det. Så dette skal bli veldig rart..

Har nok et par uker igjen. Men det jeg gruer meg mest til er å skal dele meg som mamma. Livet med et barn har vært så fantastisk og vi ville egentlig ikke endre på det. Så dette skal bli veldig rart..
Det rare m barn nr 2 var at han ble en så selvsagt del i familjen med en gang. Det var i hvert fall opplevelsen min. Dubbelt så fantastisk m to :)

Kort til å være første mann, rett under 8 timer ca. 12 min pressrier og fra fem cm åpning så tok det i underkant av to timer. Fikk epidural og riestimmulerende grunnet missfarget forstervann. Rakk ikke epidural på de to andre.:) eneste med første de sydde fire sting for pynten sin skyld, var bare skrubbsår som jm ville pynte på, men hun endte opp med å bruke for lange tråder så det ble revner utvendig istede for etterhvert som legen måtte gi en slags salve for. Han mente at hun ikke hadde behøvd å sy i det hele tatt fra starten av. Men sånn er nå det. :) alt i alt en grei fødsel helt til lillegutt kom ut med navlesnoren to og en halv gang rundt halsen. Ble litt drama da, men han kom seg fort.:) fikk i ettertid høre at det kunne gått virkelig ille og at de ikke hadde fulgt prosedyre og skulle tatt en ul for å sjekket han, men alt gikk nå greit til slutt uansett.Men jeg fikk støkken i memeg alt da kan du trygt si.:)
Høres veldig dramatisk ut, godt at alt gikk bra. Krysser fingrer å tær at din nr 4 blir som nr 2 :)

Signerer den.. Får nesten dårlig samvittigheg :o

----------------------------------

Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster ventes 16.05.2014

Sent from my iPhone using BV Forum

Høygraviiiiid! :D

Back
Topp