Høygravid på sommeren og baby i varmen??

For min del tenker jeg ikke på hvordan det vil bli å være høygravid på sommeren, det er jo helt i starten, men mer på hvordan man skal kle på minsten og gjøre det mest mulig komfortabelt..

• Liker
Reactions: LHH
For min del tenker jeg ikke på hvordan det vil bli å være høygravid på sommeren, det er jo helt i starten, men mer på hvordan man skal kle på minsten og gjøre det mest mulig komfortabelt..

Ja det også er jo noe og tenke på :)
Spennende og få et sommerbarn :)

Jeg fikk sommerbarn juli 2014. Ekstremt varmt! Spesielt under fødselen da den skjedde på formiddag /ettermiddag med solsteiken rett inn vinduene på fødeavdelingen! :)) men veldig deilig å gå gravid om sommeren med mye lette klær.

Med termin i juni har barnet forhåpentligvis kommet før varmen kicker ordentlig inn (håper jeg!)

Så får det bli luftige og lette plagg til minsten, helsetepper og alt annet som er svalt den første tiden.

Om fødselen går bra drar vi nok på hytta. Den er nordover i landet og der kan det godt være nødvendig med noen deilige ullplagg. Hvertfall ingen garanti for sol og varme :)

Last edited:
Sommeren i år var ikke akkurat spesielt varm, så det trenger jo ikke å bli en bekymring. Fødte i oktober 2013 sist, og da var sommeren ekstremt varm fram til slutten av august. Var slitsomt, men det fikk fint :)

Bor i nordnorge så tenker det skal gå helt fint :p

Gikk høygravid i den verste varmen i 2014. Fødte i begynnelsen av september. Gikk veldig greit da vi var flinke til å reise å bare mye :)
Tenker at det får nok fint med baby i varmen. Tviler egentlig på at det blir så veldig varmt :p

Har julibarn fra før (2014). Syns det var helt perfekt! Luftige kjoler på meg før fødsel og minimalt på baby. Hun var mye i kun bleie eller sånne små drakter uten armer og ben.

Last edited:
Har kje håp om varm sommer, e jo ofte ein periode i april/mai som nesten e varmare enn sommaren her hos meg iallfall ;-) men lette søte klær til mini og holda meg inne om da e veldig varmt skal ikkje vera noko stort problem! :-)

Første er født 30.juni, et varmt år. Null problem. Og som oftest er jo ikke somrene så heite heller akkurat:)

Jeg synes 2014-sommeren var i varmeste laget for to små (hadde nærmere 30 grader i leiligheten på det verste, så ingen plass å kjøle seg ned). Men nå var jo den sommeren ekstremt varm i forhold til hva man kan forvente, i hvert fall her i nord :p

Jeg tror juni blir en perfekt måned å føde i! Ikke altfor varmt enda (sannsynligvis), også er det deilig å ikke være høygravid med snø og slaps ute. Kan gå med luftige klær og sløve på stranda. :)

Sant at det er dårlig sommere Hehe :)
Blir nok en super mnd og både føde og ha baby på :)
Lettvint med klær også :)

Gikk høygravid sommeren 2014 og den var gloheit leeenge, derfor startet vi prøvinga på nr 2 tidligere. Jeg ville ikke gå en hel sommer nok en gang. Gleder meg på junibaby, og nå har vi en kald kjeller å gjemme oss i om behøvelig :)

• Liker
Reactions: LHH
Back
Topp