Høygravid.... opptur eller ikke ?

Izzy82

Betatt av forumet
Litt confusing dette med og nå høygravid stadiet.Da mener jeg uke 34+4 og utover . Kommer kvalme tilbake da? eller stabilierer det seg og blir bedre. Jeg har lest begge deler......forstår jo at det er individuelt men....og at mange sover dårlig på slutten. Men at det stabilierer seg og en får mer energi? hm...det hadde jo vert fint. Hva tror du?

Jeg var aldri kvalm og ble det heller ikke da jeg ble høygravid. Energien forsvant mer og mer og jeg måtte sove to ganger i løpet av dagen. Natten bestod av å gå på do å tisse :P

Høygravid betyr vel bare at livmor har nådd sitt høyeste i magen...?

Med første kom kvalmen tilbake rundt uke 30. Jeg ble generelt dårligere pga sf. Med andre var formen bedre fra uke 32 mtp kvalme og svimmelhet.

Vil ikke akkurat si høygravid var en opptur nei :-P kvalmen forsvant vel fra uke 17 ca, men ble derimot stadig erstattet av andre plager. Om ikke annet var det å bli høygravid en liten oppmuntring om at det nærmet seg slutten :-P

Var aldri plaget med annet enn trøtthet under svangerskapet, men jeg slet med søvn en ukes tid før frøkna ble født. Våknet flere ganger ila natta pga smerter i ribbeina. Slet også litt med å sitte de siste ukene.

Er uke 38 nå, og synes desverre alt er fælt.. Kvalmen kom tilbake, tungt å puste, vanskelig å sove, vondter overalt. Må tilogmed ha hjelp opp av sofaen, gleder meg til å bli ferdig for å si det sånn.. :p

Kan ikke huske at jeg syntes det var så ille på slutten. Jobba frem til 3 uker før termin og da fikk jeg beskjed i stallen om at det var tid for meg å ta juleferie (var rett før jul). Men jeg sov ekstremt lite de siste ukene, jeg var aldri trøtt. Og spesielt den siste uka hadde jeg mye vann, høyt Bt og var i mer laber form. ( som jeg i ettertid skjønner at jeg burde tatt mer alvorlig og oppsøkt lege). Men ellers så syntes jeg ikke det var ille på slutten som jeg kan huske.

Husker ikke med første, men med andre var i hvert fall de siste ukene bedre. Var aldri spesielt ille plaget av kvalme, bare litt av og til. Men bekkenet ble tusen ganger bedre på slutten etter at han hadde sunket lengre ned. Fikk derfor sove bedre og hadde dermed mer energi

I forrige svangerskap ble jeg litt uggen og kvalm på slutten... Er nå i uke 35 med nr to og har heldigvis ikke merket noe til kvalmen denne gangen.. men kroppen er sliten og det meste begynner å bli tungt :P

Jeg var veldig trøtt på slutten, men var ikke kvalm eller noe, annet enn helt på slutten, og da var det begynnende svangerskapsforgiftning (hodepine og kvalme).

Ingen nye "symptomer" når jeg ble høygravid, men husker at alt virket tyngre... Tyngre å puste, tyngre å bevege seg, tyngre å spise, "tyngre" å sove osv... Men heldigvis ikke kvalm eller noe:-)

Kvalmen ble bedre som høygravid, men var kvalm under fødselen. Bekkenet ble bedre da babyen festet seg. Ellers var jeg tung og sliten

Bekkenet mitt har blitt veldig mykje bedre heilt på slutten med begge to. Kunne plutseleg shoppe i fleire minutter i strekk uten å sette meg ned;)
Ellers vart eg litt fortare kvalm fra uke 33-37 da magen var høgast, det vart og bedre da magen sank ned litt:)

Jeg ble ganske dårlig de siste ukene før fødsel (fødte 38+3). Lå bare i senga omtrent, alt var vondt og var mye kvalm..

Ble kvalmere igjen fra uke 34 ca, mer halsbrann og mer plaget for hver uke, men samtidig var det litt koselig også:)

Alt ble tyngre for min del :P følte meg veldig høygravid! De to siste mnd var fæle. Hadde bekkenløsning fra H og sov dårlig. Var tungt alt. Var alltid sulten og holdt på å renne vekk av varme. Å følte meg sprengt!

Er uke 38 nå, og synes desverre alt er fælt.. Kvalmen kom tilbake, tungt å puste, vanskelig å sove, vondter overalt. Må tilogmed ha hjelp opp av sofaen, gleder meg til å bli ferdig for å si det sånn.. :p
Aiai...hørtes ikke noe godt ut nei. Men det hender typen må hjelpe meg også også, foreløpig mer latter en gråt men det kan jo forandre seg. Sjønner godt at du vil bli ferdig med det, krysser fingrene for at du slipper og vente så altfor lenge :)

Tja energien var i grunn der, men det ble litt begrenset hva jeg kunne gjøre pga av bekkenløsning. Hadde også halsbrann av en annen verden som stjal nattesøvnen. Var en del kvalm og uvel pga det.

Føltes litt bale da jeg måtte gå to uker på overtid, men tror ikke jeg kan klage så veldig :-)

Back
Topp