Høygravid om sommeren

Vil ha nummer tre

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Jeg har født to barn i januar, så har aldri vært høygravid om sommeren. Noen erfaringer, tips eller triks?

Har to fra før av som er født i juli og august. Redningen var ei vifte som sto på full guffe dag og natt. Og frosne druer.

Aircondition, vifte, sitte med bena i et vannfat på verandaen hele dagen, dusje rett før leggetid slik at man er avkjølt og får sovet litt.

Kjenner virkelig at jeg gruer meg! I andre etasje der vi har soverommene våre blir det gloooovarmt om sommeren pga store vinduer overalt og sola steker oss levende. Og så har vi ikke aircondition :arghh: Tror vi må skaffe oss flyttbar aircondition !!

Jeg har født to barn i januar, så har aldri vært høygravid om sommeren. Noen erfaringer, tips eller triks?
Mitt første barn er og født i januar. Syns det var en veldig fin tid mtp graviditeten månedene før. Har derfor ingen tips dessverre, men tenkt på akkurat det samme som deg. Vi har og store vinduer og det blir veldig varmt inne…

Kjenner virkelig at jeg gruer meg! I andre etasje der vi har soverommene våre blir det gloooovarmt om sommeren pga store vinduer overalt og sola steker oss levende. Og så har vi ikke aircondition :arghh: Tror vi må skaffe oss flyttbar aircondition !!
Vi har en slik flyttbar aircon på soverommet. Den er helt gull

Vi skaffa oss flyttbar aircondition sommeren 2021, beste vi noensinne har kjøpt! Anbefales! Vi kjøpte den fra jula bare, til ok pris! Har en på vårt rom go en på datteren vår sitt rom. Har også soverom i 2 etg med sol heeeeele dagen :hilarious:

Vi Jeg kjøpte flyttbar aircondition da minsten var i magen. Dette blir tredje augustbarnet vårt. Da jeg var gravid med første var det rekordsommer og tørke, det var helt forferdelig. :hilarious: Hadde nok valgt første trimester på sommeren og tredje på vinteren hvis det var mulig å velge, men får ta til takke med det jeg får, som tydeligvis er august. :joyful:
Vi skal nok klare oss! Bare planlegge litt, så blir det fint. :) Og så har vi en fin termingruppe å klage til, som forstår hvordan vi har det. :)

Sniker.
Vi hadde ikke SÅ varm sommer sist jeg hadde tidlig august-termin. Fødte mot slutten av juli. Men den ene uka det var varmt, så var det altså døden.

I fjor sommer var jeg "bare" 28 uker i den verste varmen. Og jeg trodde faktisk jeg skulle dø. Hevelser, svimmelhet (det har jeg uansett som gravid, men ekstra ille da), og generelt uvel...

Men man får bare gjøre det beste ut av det. Føttene i isbad på verandaen, legge vannflasker i fryseren for kaldt vann, lette sommerkjoler, aircondition.....

Fødet sommeren i fjor. Var ingen problem. Vi bor i Norge, det blir sjelden 40 grader

Har hatt flyttbar aircondition i 15 år. Hadde dødd uten. Kjøpte min på Elkjøp i 2007, funker fremdeles. Tror jeg betalte 2000. Seriøst, det beste kjøpet jeg har gjort i hele mitt liv

Vi Jeg kjøpte flyttbar aircondition da minsten var i magen. Dette blir tredje augustbarnet vårt. Da jeg var gravid med første var det rekordsommer og tørke, det var helt forferdelig. :hilarious: Hadde nok valgt første trimester på sommeren og tredje på vinteren hvis det var mulig å velge, men får ta til takke med det jeg får, som tydeligvis er august. :joyful:
Vi skal nok klare oss! Bare planlegge litt, så blir det fint. :) Og så har vi en fin termingruppe å klage til, som forstår hvordan vi har det. :)
Er sånn jeg har hatt det de to andre gangene! Blitt gravid 15. april og født i januar, og må si at det var ganske deilig :D Kjenner jeg gruer meg til å være høygravid på sommeren altså :nailbiting: Men det virker som at vi skal kjøpe oss en aircondition tidlig i hvert fall!

Fødet sommeren i fjor. Var ingen problem. Vi bor i Norge, det blir sjelden 40 grader
I andre etasjen vår der vi sover blir det lett 40 grader når vi skal legge oss :p og de siste somrene har det vært ganske varmt ute, over 30 grader. Alt over 28 grader blir aalt for varmt for meg, så kan bare se for meg hvor forferdelig det er når man er høygravid i tillegg.

Jeg fikk nr 2 i slutten av august. Men kan ikke huske at det var noe problem med varme. Bor på nordvestlandet så er ikke så ofte det er alt for varmt her Men har varmepumpe som kan funke som aircondition om det trengs på stua.

Dere som har mobil aircondition: hvor lenge må den stå på før det blir levelig temperatur på soverommet? Har dere den på hele natta?

Dere som har mobil aircondition: hvor lenge må den stå på før det blir levelig temperatur på soverommet? Har dere den på hele natta?
Jeg har brukt å slå den på tre timer før leggetid. Den bråker veldig mye + jeg synes det er ubehagelig å ha den på mens jeg sover, men vi har av og til hatt den på på naborommet og så hatt oppe dørene. Akkurat nå har vi ikke tropenetter på Sørlandet (~17 grader på natta), så det går greit på natta så lenge rommet er avkjølt først. Får se i juli...

Jeg har brukt å slå den på tre timer før leggetid. Den bråker veldig mye + jeg synes det er ubehagelig å ha den på mens jeg sover, men vi har av og til hatt den på på naborommet og så hatt oppe dørene. Akkurat nå har vi ikke tropenetter på Sørlandet (~17 grader på natta), så det går greit på natta så lenge rommet er avkjølt først. Får se i juli...
Takk, da prøver vi å sette på noen timer før leggetid :smiley-ashamed004:)

Har hatt skikkelig sommer vær nå i en uke og ser svart på sommeren :confused013
Jeg har tidligere fått i februar, april og tidlig juni og det har gått greit, merket litt med han i juni hadde mer vann i kroppen og orket lite. Nå har jeg ingen energi og hovner opp i ankler og hender hver dag, slitsomt :(
Får prøve og gjøre det beste ut av det og tenke at det er en fantastisk premie til slutt :happy:

2 gulvvifter på soverommet som går hele døgnet. Idag satt jeg en halvtime med iskaldt vann fra hageslangen å spylte bena.. koker over med 32grader i skyggen:dead:

Jeg har også kun barn som er født på sommeren fra før. Får jo ikke gjort så mye med varmen ute men inne har vi det relativt behagelig pga av to varmepumper som står på kjøling pluss mobil aircondition på soverommet. Problemet mitt er at jeg ikke får sove med aircondition på pga av støynivået så våkner som regel på natten fordi det blir varmt.

Var høygravid sommeren 2018 når det var veldig varmt. Var da mye på stranden og badet. Klarte meg relativt greit på tross av varmen. Knasket mye isbiter, hadde nok byttet det ut med is eller fryste druer hvis det ikke hadde vært for svangerskapsdiabetesen. Har heldigvis vært heldig med lite væske i kroppen ved svangerskap. :)

Back
Topp