Høygravid - liggestilling

MiaDenPia

Elsker forumet
Noen som har tips til hjelpemidler for å ligge mer behagelig i sengen?

Skal jo helst bare ligge på v.side når man er høygravid... men jeg har en tendens til å få vondt i hofta dersom jeg må ligge lenge sånn, alle tips mottas med takk

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

En sammenrullet dyne mellom beina funker gull her. Pluss jeg har sån sklilaken. Men nå har jeg veldig bekkenløsning også.

Venter nr 3 4. August:)

Pute mellom beina, og en i ryggen, sånn at jeg kan ligge halvveis på ryggen :P ligger både P høyre og venstre side og på rygg enda jeg da... Våkner ofte på rygg ;)

Her funker det IKKE med pute mellom bena :-( Har så inderlig vondt i begge hofter og helt ned til anklene atte fyy.. Vrir meg hele natta gjennom.. Så tar veldig imot tips jeg også :-D

Sent from my LT22i using BV Forum mobile app

Her har eg di siste mnd sove på siden, med ein liten dyneslipp under magen for og støtte opp magen også litt dyne mellom knenå. Det hjelpe for min del, du må nesten finna ut av det sjøl...

Bruker ofte pute mellom bena, har noenganger lagt rygg til rygg mot sambo og det hjelper litt for da kan jeg lene meg mot ham men det går jo ikke i lengden...
Får sure oppstøt av å ligge på høyre side så det går dårlig

Skifte mellom h og v side med en pute mellom knærne og en pute under magen. Evt på rygg men med en pute under p ene siden slik at du ikke får press rett på...

Sammenrullet dyne. Viktig å få avlastning nedover hele beinlengden for min del. Legger dyna mellom bryst, under magen, mellom beina fra så høyt som mulig, og helt ned til mellom anklene. I tillegg må jeg snu meg rundt 6 runder per natt. Noen ganger avveksler jeg med å ta den sammenrullede dyna og legge under den ene siden på ryggen og under det ene beinet for å få avlastning. Da må jeg bruke en pute under magen for å støtte opp. Det er veldig slitsomt å prøve å sove/ligge behagelig nå. Du får fylle opp senga med puter og dyner og prøve å dytte oppunder både her og der ;)

Venter ei lita snuppe 5. august :)

Sortimanget ble ei dobbeldyne og to puter... Tror jeg må leite litt i boden i morgen å se om jeg finner noe annet egnet

Hvordan gikk det i natt da?

Venter ei lita snuppe 5. august :)

La ei myk pute delvis under hofta , hjalp litt, men har snudd meg flere ganger så den forsvant etterhvert, må se om jeg finner noe jeg kan sammenrulle Kanskje

Da har jeg testa med sammenrulla dyne, pluss en ekstra pute fra knærne og ned til anklene. Og TUSEN TAKK for tipset :-) sov faktisk 4 timer uten å måtte snu meg :-) og ikke vondt i hoftene i dag i det hele tatt :-) wiii :-D,

Sent from my LT22i using BV Forum mobile app

Sommer dobbeltdynå har vært min beste venn detta svangerskapet.. Akkurat plass nok te meg under den, plass til å legge under magen og ikke blir det for høyt. Men og plass til å legge mellom beina.. LIker ikke alle dissa putene i sengå eg ;)

Har sånn helårs dobbeldyne bare jeg, har ei enkel sommerdyne og men tar jeg den så må jeg belage meg på å dele stor dyna med mannen)

Men synes det hjalp noe med pute under hofta og , skal se hva jeg har liggende i boden senere kanskje jeg finner noe jeg kan bruke som støtte

Back
Topp